|
Hejsa
Hej! Og velkommen. 
Jeg er en ung fyr som altid har villet have noget af de nye tekniker, men har nok ikke altid kigge på kvalitet i forhold, Har det kunne spille, og kunnet en masse, ja så var det godt.
Nu har jeg købt et hus og vil godt have noget god lyd i stuen. Det er ikke klassisk musik jeg høre men måske alm pop musik, derud over vil jeg gerne have noget der lyder godt når jeg ser film.
Mit nuværende anlæg består af følgende:
Technics forstærker med dolby digital og DTS dekoder, købt for 3 år siden til ca 4000,-
Så har jeg nogen alm. høtalere af et mære der hedder Advance labs model 220 som har været brugt som front højtalere.
Så har jeg 2 baghøjtalere og en center fra Jamo, og en aktiv subwoofer fra Kenwood.
Nu kan i jo alle se det absolut ikke er topudstyr, men hvis jeg nu vil starte lidt fra bunden med at opgradere og starte med højtater, hvad bør jeg så købe, synes det lyder ok, men hvis det kan blive bedre sååå :) Min stue er stor så hvis gulv højtalerer er bedre er der plads til dette. jeg regner med nogen i pris klassen 5-10.000. Kan det lade sig gøre?
Uha!!! Der er jo så mange i den prisklasse. Du har jo en stor stue, så det skulle jo gerne fyldes op. Har selv et par B&W DM604 S3 til 11.000 kr. sættet og de gør det forrygende, men der er så mange andre mærker som er mindst lige så værdige i samme prisklasse (alt efter hvilken smag man har selvfølgelig).
Kunne være en idé at bruge søgefunktionen herinde. Der er med garanti andre brugere som har stillet samme spørgsmål som dig. - Og ligger du dig lun på noget, er det bare med at lytte til produktet og finde ud af om det er din smag.
Så et sidste spørgsmål, jeg bruger pt lysleder imellem forstærker og DVD, er det det bedste eller hvad er bedre?
De fleste herinde foretrækker elektrisk (coax) frem for lysledere (optisk). Se inde på "DIGITAL" forummet for nærmere info.
Hvad mellem DVD og TV, der bruger jeg Svhs, er Scart bedre end det?
Kvaliteten skulle meget gerne stemme overens i denne rækkefølge:
1. Component signal
2. Scart/RGB signal
3. S-video signal
4. Composit signal
På forhånd tak
Et nyt medlem
René
|