| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum
Min gamle forstærker (Sony TA-F3000ES skal have nye højtalere. Er noget i tvivl om den er kvalificeret til at få hvad som helst. Her er lidt spec. fra instruktionbogen:
Udgangseffekt: 4 ohm. 60w+60w (DIN) - 8 ohm. 40w+40w (DIN) - ved 4 ohm, 20Hz til 20kHz, overtonedistortion 0,04% - ved 8 ohm, 20Hz til 20 kHz, overtonedistortion 0,02%
Har tænkt at forsøge at sætte den sammen med feks. Dynaudio Audience 72. Sensitivity 87 dB
Jeg har ikke noget ønske om et voldsomt lydtryk, spiller normalt ved moderat lystyrke, og går lidt højere ved "godt humør". Peter Gabriel, Dave Mathew, U2, Verdensmusik er tit ind over, hvorimod klassisk, og opera sjældent nydes.
Jeg har forstået at min forstærker regnes for Wattsvag, og at Dynaudio`en gerne vil have masser af watt. Vil jeg kunne få udnyttet Dynaudio højtalerne med denne forstærker (som ikke vil blive udskiftet
Har jeg en dårlig sag her, og skal se efter noget andet ? Har i øjeblikket et par Advance Signature Mk3. De har aldrig været over kl. 12 på volumenknappen
Vil meget gerne høre fra nogle erfarne folk, som kan hjælpe mig på vej
|