| Forfatter |
|
Henrik Rossel Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg er i fuld gang med at købe et nyt stereoanlæg. Jeg har reserveret en Atoll IN 50 i Tapeconnetion, og leder nu efter et par reolhøjttalere (evt. på stander). De skal helst være brugte. Jeg overvejer Audiovector Mi-1 Super, Dynaudio Audience 52 og Dali Grand Coupé. Sidstnævnte er lidt dyrere, men vel også en væsentlig bedre højttaler...? Mit spørgsmål lyder på, om min forstærker er kraftigt nok til at trække Dali'en, og på hvilken højttaler I umiddelbart vil anbefale med min forstærker generelt? Jeg hører meget forskelligt musik, men mest rock, pop, R&B og lidt heavy. På forhånd tak for hjælpen!
Mvh. Henrik
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Vil ikke satse på dali grand coupe, den har en følsomhed på 85 db. og tror at atoll in 50 hurtig vil komme til kort.
coupen er en ht. som nemt visser forskællen på de forstærker som den er koblet til.(men som en god ting)
Audiovectoren lyder for mig som et godt valg,den er ikke så krævende,lyder fin og kræver ikke 50-100 cm ud fra bagvægen,dog er jeg sikker på at også den vil vokse med opgaven hvis du evt. vil købe en kraftiger forstærker.
Dynaudio er ikke lige min kop tee,men er for år tilbage tidt anbefalet af div. hifi blade som partner for naim nat3 (eff. 2x30W) så den må da være til at trække.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes nu også godt om Dali Grand Cupe'.Har spillet ganske godt når jeg har lyttet på den faktisk blev jeg posiktiv overrasket.
Kan du få lov og det er muligt så tag da de højtalere med til Tapeconnektion og prøv samspillet og døm selv.Ellers har du vel mulighed for at prøve forstærkeren hjemme ellers prøv at aftale det om muligt. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint først den højttaler du vil have, derefter en forstærker der matcher.....ikke omvendt.....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Jeg har sendt dig en PB.
Som du hurtigt kan se, er coup'een kendt for at være tung at drive. Men jeg er sikker på at den jeg har linket til vil kunne få fint liv i dem.
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik Rossel skrev:
|
Hej alle.
Jeg er i fuld gang med at købe et nyt stereoanlæg. Jeg har reserveret en Atoll IN 50 i Tapeconnetion, og leder nu efter et par reolhøjttalere (evt. på stander). De skal helst være brugte. Jeg overvejer Audiovector Mi-1 Super, Dynaudio Audience 52 og Dali Grand Coupé. Sidstnævnte er lidt dyrere, men vel også en væsentlig bedre højttaler...? Mit spørgsmål lyder på, om min forstærker er kraftigt nok til at trække Dali'en, og på hvilken højttaler I umiddelbart vil anbefale med min forstærker generelt? Jeg hører meget forskelligt musik, men mest rock, pop, R&B og lidt heavy. På forhånd tak for hjælpen!
Mvh. Henrik
|
|
|
Sad lige og kiggede efter hits til den dejlige Dali Grand Coupé, og faldt over denne tråd.
Kunne man få en update på tråden? Jeg har stødt på meget dejligt hifi i min tid, og en af de dejlige ting har jeg pt, og det er b.la. denne Dali Grand Coupé. Om den er svær at drive? Godt nok har den rimelig lav følsomhed, men impedansforløbet, skulle være ret pænt.
Kan den Atoll bare levere en god omgang strøm, så skulle det være fint. Min egen effektbamse er på 30 watt, og det går fint med den og Coupéen __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men er der nogen der har testet dali grand coupe og dynaudio audience52 se op mod hinanden?
Hvilken er bedst af disse ?
|
| Til top |
|
| |