| Forfatter |
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal bruge nogle højtalere, og helst et helt sæt 5.1 system. jeg har "næsten" fået solgt min jamo x870 og skal så til at have surround. jeg søger brugt, men måske og også nyt.
Jeg har en Marantz sr8500 forstærker så det må godt være store højtalere, og pris niveaet er 10.000 og op efter.
Hvis der er nogen der har noget til salg må de godt skrive til mig med privat brev.
Søger noget nu, og jeg håber i giver nogen gode forslag.
jeg har selvfølgelig selv kigget men vil bruge dette indlæg til at få nye ideer og nogle tilbud fra jer brugere __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen ?
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil ha' nogle højtalere nu...
Har fået solgt de gamle så har ikke noget at høre på.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamo THX ONE
Prisen passer, og når den der Twentieth Century Fox vignet kører gennem de to 18" subwoofere så lyder fuldstændigt som når man sidder i Imperial.
Men lad være med at spille musik på dem. Det er ikke rart
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på Kef de lyder godt __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig ville dette ha vært et såre simpelt valg. 
Højtalere: 3 x SVS SCS-01 + 2 x SVS SBS-01
Selv om SCS og SBS har en meget god voicematchning er det intet der matcer SÅ godt som 100% identiske højtalere, og det skader heller ikke at ha lidt mere headroom.
Subwoofere: Helst 2, men du kommer også meget, meget langt med kun en PB10-NSD eller aller helst PB12-NSD. I deres prisklasse har de ingen konkurranse, og de kan begge to levere langt højere lydtryk i de dybeste frekvensene end andre subs der koster både 2,3,4 og 5 ganger så meget.
Og nu når jeg skulle tjekke hvad de koster kan jeg se at prisen for de har faldt, så de er billigere end nogensinde tidligere!
Overnevnte løsning med en PB10 koster 10655kr ferdig leveret, med to PB10 koster den 15292kr
Med en PB12 koster den 11932 og med to koster den 17910kr leveret.
Jeg tror du kan lede lenge og hårdt uden at finde et bedre hjemmebio system for denne prisen 
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
For mig ville dette ha vært et såre simpelt valg. 
Højtalere: 3 x SVS SCS-01 + 2 x SVS SBS-01
Selv om SCS og SBS har en meget god voicematchning er det intet der matcer SÅ godt som 100% identiske højtalere, og det skader heller ikke at ha lidt mere headroom.
Subwoofere: Helst 2, men du kommer også meget, meget langt med kun en PB10-NSD eller aller helst PB12-NSD. I deres prisklasse har de ingen konkurranse, og de kan begge to levere langt højere lydtryk i de dybeste frekvensene end andre subs der koster både 2,3,4 og 5 ganger så meget.
Og nu når jeg skulle tjekke hvad de koster kan jeg se at prisen for de har faldt, så de er billigere end nogensinde tidligere!
Overnevnte løsning med en PB10 koster 10655kr ferdig leveret, med to PB10 koster den 15292kr
Med en PB12 koster den 11932 og med to koster den 17910kr leveret.
Jeg tror du kan lede lenge og hårdt uden at finde et bedre hjemmebio system for denne prisen 
|
|
|
Hvornår har du tjekket de priser? - hos mig er www.lsound.no nede. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der...
Kan kun anbefale dem her:
http://www.cso.dk/00290/00314/00453/
De er gode, både til musik og til film.....
Held og lykke med det.. __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville måske lige kigge på Tannoy Arena....
Sun Audio har et tilbud op dem... De er godt nok Bronze.... men de spiller godt...
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud, men nu har jeg også været lidt ude at kigge og hvad siger i til et sæt D6 5.1 da jeg nok kan få noget rabat på det
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
D6 højtalerene vil garantert være udmærkede, men subwooferen er en gammel konstruktion designet i en tid hvor kravene til en sub var vesentligt anderledes end de er i dag. Den vil nok kunne levere et pent antal db i de øvre frekvensene, men i de virkelig dybe vil den få problemer, og dybe frekvenser i film er i dag mere regelen end undtaget.
Om jeg hadde købt D6 højtalerene ville jeg ha lat være at købe subben og heller købt 2 PB10 der vil koste 9300kr ferdig leveret eller en PB12-NSD der koster 6480 leveret, eller en PB12-Plus der vil koste 9195 leveret.
Løsningen med de 2 PB10ene vil gi dig en jevnere frekvensrespons over et større område og ca samme lydtryk som en PB12-Plus. PB12-NSD vil ha ca 2-3db mindre totalt lydtryk end PB12-Plus, og vil kunne spille en lille tand dybere end PB10. Med PB12-Plus der kan tunes til forskellige frekvenser vil du selv kunne velge det kompromisset mellem lydtryk og dybde der passer dig bedst. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter jeg lytter, men mit værelse er dog kun 12,5 m2 så to sub er nok en overdrivelse
men hvad andre sub's kan i anbefale? __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med et rum på den størrelsen vil en PB10 være tilstrækkeligt and then some, og en PB12 det glade vanvid 
Med fokus på film så er det PB modellene fra SVS der ikke bare giver mest for pengene, men også mest af den aller dybeste bassen uanset pris. Det du selvfølgelig kan vurdere er to mindre, lukkede subs, men selv da vil en enkel PB10 ha et forsprang i den dybeste bassen. Du skal feks ha 4 stk SB12 for at matche 20hz outputtet fra en enkel PB12-NSD __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at PB12-NSD er relativt billig, skyldes det størrelsen? Den er jo enorm  SB-12 er markant dyrere, men eftersine ikke ligeså god?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Grunden til at PB12-NSD er relativt billig, skyldes det størrelsen? Den er jo enorm SB-12 er markant dyrere, men eftersine ikke ligeså god?
|
|
|
Som Manicminer er inde på skal der 4 stk SB12 til at matche en enkelt PB12-NSD. Grunden til dette er ret simpel, SB12 er en LUKKET sub mens PB12-NSD er en BASREFLEKS hvilket naturligvis resulterer i en betydelig ydelses forskel i PB12-NSDs favør.
Endvidere så er basenheden i en SB12 det samme som i PB12-PLUS og dermed af en højere kvalitet end det der sidder i et PB12-NSD og så er SB12 også i rgitig træfiner hvor PB12-NSD har en halvkedelig sprøjtelakeret matsort overflade.
Derfor er SB12 dyrere end PB12-NSD.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
SB12 har også en større forsterker med flere funksjoner, noe som også bidrar til at den blir dyrere.
De store subwooferene fra SVS er store, men om man er litt kreativ så kan de inngå som en del af møblementet. Jeg skal hurtigt tage et billede og vise hvad jeg mener __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er denne forstærker og disse funktioner i SB12 noget som bidrager til at det også er en bedre sub end PB12-NSD? Hvis man ville have den bedre af de to, hvad burde man så vælge?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste SB12 gør bedre, bortset fra at være mindre, er at den har kontrol over afrullnigen og en 1 bånds parametrisk equalizer. Begge deler gør det nemmere at tilpasse subben til rummet. Dog så kan om om ønskeligt købe en Behringer DSP1124 for ca 800kr der langt overgår de mulighedene for rumtilpasning der findes i SB12.
Rumtilpasning kan heller ikke veje op for mindre lydtryk, så det viktigste er altid at have et tilstrækkeligt antal db i det frekvensområdet man ønsker, og derefter rumkorrektion.
Med andre ord, om du har plads for den, så er PB12-NSD overvejende en bedre sub. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |