| Forfatter |
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyggehejsa. Hvad har du at sige omkring denne smukke HTer? Hvad skal man bøde for et brugt eksemplar i dagens DK? Kan den gå med rør? Eventuelt andre forslag i Response serien??
|
| Til top |
|
| |
marvin Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med d 15 i stedet. De har simpelhen en mellemtone der bare sparker....Dog er bassen lidt tilbagelænet i disse HT.
__________________ "boy the things you see when you haven't got your gun" - Allan Holdsworth
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
|
Hyggehejsa. Hvad har du at sige omkring denne smukke HTer? Hvad skal man bøde for et brugt eksemplar i dagen DK? Kan den gå med rør? Eventuelt andre forslag i Response serien??
|
|
|
De spiller kanon , og er født til rør .
Et par brugte i rigtig god stand skal vel koste mellem 22-28000kr .
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er bassen?
Så vidt jeg husker i en test gled de ret hurtigt af... (stramme?)
Rør kan måske afhjælpe med en varme, så de ikke synes så stramme, tynde i lyden?
Men varme, hvilke frekvenser og hvad mener man egentlig med det? 
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen. På et eller andet tidspunkt kunne jeg godt tænke mig at købe en HTer for livet. Måske lidt naivt, men ikke desto mindre. Nu er jeg ikke på JB holdet der ofre en 10-20 bondegårde på hifi, men gerne bruger lidt mere end Hr. og Fru. DK gør, Lad os sige det sådan. Jeg er meget glad for mit lille rør-setup og ønsker derfor (på sigt) at forkæle mine små glødelamper, med et par gode..... FEDE HTere. Nogen der ikke er kæmpe store, men store nok til 35 kvm. Men nu bor jeg et sted, hvor man ikke lige fiser hen om hjørnet, til den lokale hifi dealer og låner et par HTere med hjem, så hvad gør man så?? Jeg har været til flere messer og hørt lidt af hvert, men messerne er tit noget klyt og hælder mod det useriøse. Men ved flere lejligheder, har jeg hørt ProAc og er lidt draget af "dem". Nogen af deres modeller, er lidt lyse i toppen, men stadig med det dragende element. Jeg er meget opsat på at prøve noget ProAc i den bedre ende. Altså i brugt tilstand, så de er til at betale. Kom gerne med 1000 ting omkring ProAc. Andre forslag end ProAc er jeg ikke interesseret i. Nogen gange må man holde sig til een ting ad gangen. På genlæs..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ihvertfald kun sige at jeg er meget glade for mine Response 1.5, utroligt at der kan komme så forholdmæssig meget bas ud af en 6½" enhed. De passer perfekt til mit lytterum, har altid haft problemer med rumlende/slap bas.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Jeg kan ihvertfald kun sige at jeg er meget glade for mine Response 1.5, utroligt at der kan komme så forholdmæssig meget bas ud af en 6½" enhed. De passer perfekt til mit lytterum, har altid haft problemer med rumlende/slap bas. |
|
|
Når du skriver meget bas, mener du så at:
- den kobler til rummet
- du er overrasket over at der kommer så meget lyd ud af en 6.5"
- den spiller dybt
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr. High Fy!
Min stue er på 34 m2, altså på størrelse med din. Har selv overvejet at lave en klon af ProAc 2.5. Den skulle også være skabt til rør. Men jeg er lidt i tvivl om den kan levere det som jeg ønsker i bassen alene...
Måske er jeg bare nød til at anskaffe et par subber alligevel...
Du kan søge her på siden med: proac
og du vil finde mange positive tilkendegivelser. Prøv også at følge Troels Gravesen link. Et rigtigt flot arbejde...
http://members.chello.se/jpo/The_2_5_clone_papers_by_Troels_ Gravesen_v3.pdf
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
At der kommer så meget dyb bas ud af en 6,5" vi sidder ikke snakker om det samme som et par 12", men det er klart den dybeste bas jeg har hørt fra højttalere i den størrelse.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle. Tak for jeres svar. Det der med at bruge subwoofer til at få den sidste bund med, tror jeg bliver meget vansklig at få integreret i det samlet lydbilled. Skulle ProAc, generelt spille mindre bas end eksempelvis Audiovector M3, også med 6 1/2" enheder? Hvad tror i man skal give for en Response 2.5 som brugt?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr. High Fy
Alle siger det er svært at integrere en subwoofer med hovedhøjtaler...
Hvori ligger problemerne (udover fase problemer)?
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Hej Mr. High Fy
|
|
|
Jeg har ikke hørt så mange konstelationer med eksterne subber. Men dem jeg har hørt var ikke noget hit. Man kan simpelthen høre at der kommer lyd fra for mange HTere. Det spillede ikke som eet sæt HTere, men som 2 sæt. Som man også siger: Keep it simple..
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogen ellers nogle konkrete lytte reviews af ProAc kloner?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
ppp_dk skrev:
|
Hej Mr. High Fy
|
|
|
Jeg har ikke hørt så mange konstelationer med eksterne subber. Men dem jeg har hørt var ikke noget hit. Man kan simpelthen høre at der kommer lyd fra for mange HTere. Det spillede ikke som eet sæt HTere, men som 2 sæt. Som man også siger: Keep it simple.. |
|
|
Ok, lyder som om der er flere højtalere, det er noget juks!
Meeeen keep it simple.... Bare det var så nemt, men det er svært!
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu haft mine 3.8 i snart en måned. De spiller bare fremragende.
Jeg synes ført og fremmest de formidler musikken ... virkeligt godt dybde/bredde/ højde perspektiv, fremragende mellemtone, og en meget musikalsk diskant. Toppen er ikke super analytisk som nogle metal-domes ... men der mangler ikke detaljer synes jeg og den spiller naturligt i modsætning til nogle metal-domes.
Bassen går rimeligt langt ned ... jeg savner ikke noget ... går vel ned til mellem 35 og 30 hz... afhængig af placering og rum. De lyder absolut ikke tynde i min stue, som alt i alt er 50-60 m2. Jeg vil snarere sige at de kan give for meget bas i små rum!
De er ikke full-range, med stort lydtryk ned til 20hz, men spiller bas som kan håndteres i et alm. rum.
De har min varmeste anbefaling!
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps ! ProAc 3.8 er en dejlig, musikalsk ht-er. Som alle ProAc´s ht-er i Response serien, spiller de bare mums med rør.
Har selv et sæt ProAc Response 2.5, en erhvervelse jeg stadig er lykkelig for !
Jeg anbefaler også ProAc................... Ud og lyt ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad angår rør-forstærkere, så vil jeg tro at det vil gå fint. Mine erfaringer siger mig dog, at der skal noget havre til ... jeg spiller med en SAT Amplifix, og det er fint i min stue, hvis man ikke ønsker rockkoncert-niveau. Ideelt set ville jeg gerne have mere power til noget musik. ¨år fint til jazz mm. men ikke til Springsteen for fuld skrue!
Jeg vil dog lige sige, at hvis man smider 200 kvalitetswatt i dem, så vil man let kunne få problemer med akustikken i rummet, for så vil der virkelig komme bas fra disse speakers. Så skal der fine-tunes mht. placering + evt. akusiske hjælpemidler!
Men tag ned til Audio Art og hør på nogle forskellige Proac ... han har også rør-grej... så kan du jo høre om du kan li det du ser og hører. Bemærk 3.8 er udgået til fordel for D38 - som jeg ikke har hørt!
SATMIT
|
| Til top |
|
| |