Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 03:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til placering af center (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jony
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Efter en grundig oprydning i stuen samt indkøb af fladskærm, er jeg rendt ind i et luxus problem.
Jeg kan ikke lure hvor jeg skal placere min center mest hensigtmæssigt.
Jeg har en søn på 1 1/2år som endeligt har fundet ud af hvad benene skal bruges til, vil helst ikke have at han kan have mulighed for at komme til skade på den.
Det drejer sig om en SA720AV fra System Audio, som er 270mm dyb.
Min udmiddelbare løsning ville være at hænge den over lærredet og så tilte den ned mod sidde pladserne. Måske er der een der har en fiks idé.

Jeg er godt klar over at skærmen hænger meget lavt, med det er for at have plads til begge dele.
Centeren kan i øvrigt ses til højre i billedet.

Jony



__________________
Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
Til top Vis jony's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jony
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ville rykke lærredet lidt op, da centeren skal være på højde med dine andre front højtalere, ellers er det ikke ret godt, så kan den jo også bruges sammen med dit tv.

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
jony
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Den tanke har jeg også haft, men jeg syntes lærredet hænger alt for højt i forvejen.
Men det er sgu nok vejen frem.



__________________
Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
Til top Vis jony's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jony
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Ja jeg tror det, men jeg giver dig ret du går både på kompromi med skærm og lærred

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 950
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Ellers skal du lave en hæve/sænke center der kan hænge foran lærrede når du ser tv, og over tv'et når du ser film?

__________________
Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted
 
jony
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Der er bare den hage ved det at centeren bliver små 30cm dyb når alt er tilsluttet.
Hvis den så skal hænge mellem tv og lærred, så stikker den meget ud i "rummet"

__________________
Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
Til top Vis jony's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jony
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Eller en georg gerløs anordning hvor du kan skyde centeren frem fra siden når den skal bruges,

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
jony
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Hmm, indtil videre kører jeg denne stil.

Ellers må jeg droppe centeren og køre den "Virtuelt"



__________________
Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
Til top Vis jony's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jony
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Nej surround sound har ALTID en center, så hellere gennemtænk en smart og endnu ikke set løsning som vi alle kan lære af

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 950
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:
Nej surround sound har ALTID en center, så hellere gennemtænk en smart og endnu ikke set løsning som vi alle kan lære af


Surround har da ikke altid en center! Man kan da kører lydsporet ud gennem fronterne!


__________________
Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted
 
adamtulinius
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:

csn1903 skrev:
Nej surround sound har ALTID en center, så hellere gennemtænk en smart og endnu ikke set løsning som vi alle kan lære
af
Surround har da ikke altid en center! Man kan da kører lydsporet ud gennem fronterne!


Det er jo bare ikke lige så fedt
Til top Vis adamtulinius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamtulinius
 
urte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Kan du lave et hul i muren? Bare en tanke,måske overkill. Der findes jo lærreder hvor lyden kan pasere uhindret igennem. Så med et hul i muren vil center kunne være bag lærred. Du kan jo også bare bygge en boks/kasse  omkring center med trådnet eller lignende foran, den kan fjernes når ungen bliver stor nok.

__________________
Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Hvis centeren skal være bag lærredet skal det være et bestemt lærred microperf. med huller i så lyden kommer igennem.

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
jony
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

@Urte, det tror jeg sgu ikke min udlejer bliver glad for.
Desuden vil jeg være ked af at ligge i min seng og kigge op på den højtaler, he he.

Mit lærred er et DIY, selvom det måske ikke lige er til at se
Det er lavet at en 20mm MDF-plade som vejer som et ondt år.
Men det ender nok med som csn1903 siger, med at jeg hæver lærredet 50-100mm.

 



__________________
Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
Til top Vis jony's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jony
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Det kan jo godt give en god oplevelse at ligge og flyde, og se lidt op på billedet

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
jony
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Det er sandt, men som det er nu, er der 1080mm til bunden af lærredet.
Det er jo ikke helt "som efter bogen".
Min frue er ikke så høj, så hun glider lidt ned i sofaen, sætter en pude på ryglændet af sofaen, læner sig tilbage og nyder showet. 



__________________
Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
Til top Vis jony's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jony
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ha montert fjernsynet højere op på væggen, centerhøjtaleren under, også ville jeg ha hængt op lærredet foran fjernsynet ved behov. Den løsningen du har i dag er et for stort kompromis for både lyd og billede

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
jony
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

@ManicMiner
Jeg kan godt følge dig, men som sagt, så er lærredet meget tungt (30-35kg)
Og jeg har ikke lige noget stille det når det ikke skal bruges.
Jeg kan heller ikke lige overskue hvordan jeg skal hænge det og foran tv'et.

Fruen og jeg er på jagt efter en større bolig, 67kvm er sgu blevet for småt med en lille dreng også
Så setuppet en vel egentligt midlertidigt, med det skal fungere.
grunden til at jeg vil af med mit ctr og har anskaffet mig en flad var egentligt ikke at jeg var træt af mit ctr, men fordi det ville give lidt mere gulvplads til junior, da vi ikke følte han trives her.
Jeg har haft et instrument med hjem fra jobbet, som jeg har målt hele lejligheden op med.
Og når alle vægge og trappeopgange er trukket fra, så er der kun 42,5kvm tilbage.
Men igennem årene har jeg fået samlet noget udstyr sammen som jeg er glad for, derfor skal det blive (det meste) og så må jeg bare få det bedste ud af det.

Men forhåbentligt en dag dukker det rigtige hus op.
Så det kan blive lavet som jeg gerne vil have det.



__________________
Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
Til top Vis jony's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jony
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

jony skrev:

Det er sandt, men som det er nu, er der 1080mm til bunden af lærredet.
Det er jo ikke helt "som efter bogen".
Min frue er ikke så høj, så hun glider lidt ned i sofaen, sætter en pude på ryglændet af sofaen, læner sig tilbage og nyder showet. 

Så må hun en tur på skødet



__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes