Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SP Technology Revelation MRII (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ICEP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

 

Hej

Så skal jeg ellers love for at jeg har fået en på opleveren.

Var hos Studiosound i Fredags, Karsten brugte hele sin eftermiddag på at spille på disse fantastiske højtalere for mig.

http://www.4sptech.com/version2/index.html

Har lige skiftet CD ud med PC og ekstern DAC. I den forbindelse skulle jeg over til ham for at få opgraderet min nyindkøbte Orpheus One DAC.

SP Technology hørte jeg første gang på KT messen i 2005. Det stod omgående helt klart, her er det jeg har ledt efter i alle disse år!!! På få minutter vidste jeg at her var der endeligt noget nyt under solen. Ved nærmere studier af SP hjemmesiden kan jeg bedre forstå hvorfor de spiller så rigtigt. Anvender det bedste fra forskellige kendte løsninger og udnytter kun de bedste egenskaber.Her er tale om meget intelligente mennesker der tænker utraditionelt. Design efter naturlove og fysik, form følger funktion, ikke noget hokus pokus.

Helt utrolig dynamik, glat frekvensgang og faseforløb. Absolut den aller bedste bas jeg til dato har hørt. Kontrabas og strøget Cello er totalt realistisk uden den sædvanlige "umb-umb". Bassen høres og føles samtidigt på kroppen, hjernen får informationer fra hele kroppen. Den kontrolerede glatte bas er også med til at bevarre gennemsigtigheden i resten af spektret.

Mellemtone og diskant var det jeg først lagde mærke til, her er der virkelig tale om at  lyden næsten bliver plastisk så man kan se og røre ved den. Messingblæsere får det helt rigtige attack og dynamik. Alt hvad der heder trommer og percussion gengives med en realisme så man skulle tro at det var løgn. Anslaget på en tromme er lynhurtigt, på intet tidspunkt virker det anstrengt eller presset. Størelsen på instrumenterne bevarres under alle forhold. De kombinere det bedste fra elektrostater og dynamiske højtalere, uden nogen form for kasselyd.

Stemmer er et kapitel for sig, det skal høres.

Så jeg skal nok til udstilling i KBH til November, for at høre hvordan SP klare sig i forholdt til resten af Hi-end grejet. Selv om det ikke er nødvendigt, jeg er 211% sikker på at det er dem jeg vil eje!!! 

Hilsner fra en snart fattig mand

 

 

 

 

 

 

 



__________________
BS
Til top Vis ICEP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ICEP
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Har også siddet i den gode stol foran dem   de er helt sikkert højtalere jeg gerne vill eje.

deres mellem tone er som gode horn ht med en suverne rør forstærker men tilgengæld har de dynamic i hele frq området.

Sør for at du for sat nogen af karstens filterkomponenter fra den bedste skuffe i.

mvh

__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
ICEP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

 

harmonic

Du har ret, de bestilles med det bedste eksterne delefilter.

Smith



__________________
BS
Til top Vis ICEP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ICEP
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig udtalelserne, det er fantastiske speakers - jeg har heller ikke hørt musik gengivet bedre end på dem . Downside er pris, størrelse og en uhyrlig lav WAF

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
ICEP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

 

Acer

Min kone er heldigvis også intereserret i musik,  og har over tid lært at lytte. De fylder væsentligt mindere end mit nuværende system. Så det er det mindste problem.

Prisen, ja det er mange penge. Men hvis man betrakter dem som det sidste sæt højtalere man køber, så tror jeg det går. Det er også dyrt at skifte ustanseligt og så er det ærgeligt at skulle leve med alt for mange kompromisser.

The bitternes of poor quality, remains longer than the sweetnes of low price.Wink

 

Ok, man skal ikke være blind for at det nemt trækker andet med sig. Utilstrækkeligheder afsløres nådesløst.

MVH

Smith

 

 

 



__________________
BS
Til top Vis ICEP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ICEP
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

ICEP skrev:

 

Acer

Min kone er heldigvis også intereserret i musik,  og har over tid lært at lytte. De fylder væsentligt mindere end mit nuværende system. Så det er det mindste problem.

Prisen, ja det er mange penge. Men hvis man betrakter dem som det sidste sæt højtalere man køber, så tror jeg det går. Det er også dyrt at skifte ustanseligt og så er det ærgeligt at skulle leve med alt for mange kompromisser.

The bitternes of poor quality, remains longer than the sweetnes of low price.Wink

 

Ok, man skal ikke være blind for at det nemt trækker andet med sig. Utilstrækkeligheder afsløres nådesløst.

MVH

Smith

Heldige asen  - min kone syntes de er blandt de absolut bedste ht'ere hun har hørt, men alligevel vil hun ikke bytte med dem hun har nu  



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Det glæder mig at de højttalere kom til at spille en del bedre end på supertræffet i 2005!

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21011

Jeg ville mene at billedet, som ses ud af linken http://www.4sptech.com/version2/index.html er netop fra supertræffet 2005, Viborg.

 

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
ICEP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 07 August 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

 

Hej

Så er højtalerne bestildt og første halvdel af beløbet afleveret. Så er det bare at vente.

Hele familien var hos Karsten her i sommerferien, vi hørte lige et par stykker musik på den opgraderede DAC som skulle afhentes. Det foregik naturligvis på SP Rev, spørg lige om der var hul igennem.....!

Det var dejligt at se Matilde, den mindste på 5 år, hun kunne ikke sidde stille til musikken. OK et nemt offer.

 

Selvfølgelig var der også tid til at ungerne kunne se lidt på Oscar, StudioSounds kattekilling.

 

MVH

Smith



__________________
BS
Til top Vis ICEP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ICEP
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 08 August 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

ICEP skrev:

 

Hej

Så er højtalerne bestildt og første halvdel af beløbet afleveret. Så er det bare at vente.

Hele familien var hos Karsten her i sommerferien, vi hørte lige et par stykker musik på den opgraderede DAC som skulle afhentes. Det foregik naturligvis på SP Rev, spørg lige om der var hul igennem.....!

Det var dejligt at se Matilde, den mindste på 5 år, hun kunne ikke sidde stille til musikken. OK et nemt offer.

 

Selvfølgelig var der også tid til at ungerne kunne se lidt på Oscar, StudioSounds kattekilling.

 

MVH

Smith

Du har noget at glæde dig til . Hvor lang leveringstid er der på sådan nogle og hvilken finish valgte du ?



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 08 August 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

ICEP skrev:

Hej

Så er højtalerne bestildt og første halvdel af beløbet afleveret. Så er det bare at vente.

Hele familien var hos Karsten her i sommerferien, vi hørte lige et par stykker musik på den opgraderede DAC som skulle afhentes. Det foregik naturligvis på SP Rev, spørg lige om der var hul igennem.....!

Det var dejligt at se Matilde, den mindste på 5 år, hun kunne ikke sidde stille til musikken. OK et nemt offer.

 

Selvfølgelig var der også tid til at ungerne kunne se lidt på Oscar, StudioSounds kattekilling.

 

MVH

Smith



Tillykke med valget. Jeg forstår godt hvorfor du er blevet så vild med den højttaler. Det er også en af mine favoritter, og kunne blive en mulig højttaler engang i fremtiden, hvis pladsen bliver til det.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 586
Sendt: 08 August 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Den spiller formidabelt den højttaler, har selv været hjemme hos Karsten og lytte til den og et sæt Amphion Argon2 (som jeg endte med at købe, sidder faktisk og lytter med hans demosæt lige pt)
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen
 
ICEP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 08 August 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

 

Acer

Jeg glæder mig rigtigt meget. Har valgt Studio version, sorte sider og lyst træ på front, top og bund. Det er lidt usikkert om det bliver ahorn- eller kirsebærtræ. Ahorn var vist lidt vanskeligt at fremstille baflen i, men jeg håber det bliver den. Får besked senere også ang. leveringstid. Det skulle være fire pænt store kasser de kommer i.

 

witzel

Jeg håber for dig at du engang for plads til SP Rev.

Når de engang er spillet til kan du kikke forbi og få et  lyt. Som du ser bor jeg selv på Fyn. Jeg giver jo nok en melding her på tråden når de ankommer.

 

MathiasLarsen

Jeg kender ikke Amphion Argon2. Vil du beskrive dem kort?

Når det kommer fra Karsten er det helt sikkert i topklasse.

 

MVH

Smith

 

 

 



__________________
BS
Til top Vis ICEP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ICEP
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 08 August 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

ICEP skrev:

witzel

Jeg håber for dig at du engang for plads til SP Rev.

Når de engang er spillet til kan du kikke forbi og få et  lyt. Som du ser bor jeg selv på Fyn. Jeg giver jo nok en melding her på tråden når de ankommer.

Smith



Det vil jeg meget gerne! du må endelig sige til når de er kommet i hus.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 09 August 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

ICEP,
Stort tillykke med dit nye sæt højttalere!
Det er absolut de bedste højttalere jeg har lyttet til!

Jeg var så heldig at få et lyt på dem i går aftes, og sikke en omgang! Jeg kan ikke rigtig beskrive det, det skal bare opleves, det var meget svært at køre derfra, da der hele tiden lige var et nummer mere der skulle høres. Her dagen efter er jeg stadig rystet over hvor godt det lød!

Bedste hilsner
Thomas

Til top Vis Thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas
 
ICEP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 11 August 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

 

witzel

Jeg skal nok holde dig underrettet.Smile

 

Thomas

Tak.

Ja det kan være svært at stoppe igen. Den dag beslutningen faldt havde vi pludselig brugt næsten fem timer. Man bliver grebet af det og skal lige høre hvordan ens musik bliver klædt af. Jeg bemærkede flere gange detaljer i lydbilledet, som ellers har været udefinerbare.

Venter stadigt spændt på hvilken træsort det bliver og hvornår de sendes fra USA.

Hvor det rart at folk er så venlige. Der kan ellers hurtigt gå Jantelov i tingene. Nogle folk opfatter det at bruge så mange penge på anlæg som dybt ånssvagt, eller en måde at få opmærksomhed på. De forstår ikke den søgen efter den lydgengivelse der svare til hvad man fantasere om. Når man så pludselig høre det man har prøvet at frembringe i alle disse år, så bliver det et prioteringsspørgsmål. Jeg vil hellere køre videre i min gamle bil og sidde i sofaen som jeg arvede efter min mormor.



__________________
BS
Til top Vis ICEP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ICEP
 
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 586
Sendt: 09 September 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

ICEP skrev:

 

Acer

Jeg glæder mig rigtigt meget. Har valgt Studio version, sorte sider og lyst træ på front, top og bund. Det er lidt usikkert om det bliver ahorn- eller kirsebærtræ. Ahorn var vist lidt vanskeligt at fremstille baflen i, men jeg håber det bliver den. Får besked senere også ang. leveringstid. Det skulle være fire pænt store kasser de kommer i.

 

witzel

Jeg håber for dig at du engang for plads til SP Rev.

Når de engang er spillet til kan du kikke forbi og få et  lyt. Som du ser bor jeg selv på Fyn. Jeg giver jo nok en melding her på tråden når de ankommer.

 

MathiasLarsen

Jeg kender ikke Amphion Argon2. Vil du beskrive dem kort?

Når det kommer fra Karsten er det helt sikkert i topklasse.

 

MVH

Smith

 

 

 




undskyld det tog så lang tid før jeg svarede

Det med at beskrive lyd er jeg ikke så skrap til, men du skal da være mere end velkommen til at komme forbi til et lyt hvis du kommer så hinsides igen :) (bor 5 minutters gågang fra studiosound, i samme lille bitte by)
 
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 11 September 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Har også været på visit hos Karsten.

Revelation er en fantastisk speaker. Utrolig åben, detaljeret og letflydende. Og hvilken dynamik. Dog er toppen noget mere kontant end jeg normalt er vant til. 

Takker endnu engang Karsten for en superhyggelig og meget imponerende lytteoplevelse.

Skal også hilse mange gange fra den gamle.... Den trommesolo satte dælmé liv i ham    

 

  



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 11 September 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Har også været på visit hos Karsten.

Revelation er en fantastisk speaker. Utrolig åben, detaljeret og letflydende. Og hvilken dynamik !!! 

Afgjort blandt nogle af de bedste højttalere jeg har hørt. SP Technology Timepiece 3.0 er derfor blevet blandt mulige emner til en ny kommende højttaler.... Har den dog tilgode i audition med mit eget setup  

Takker endnu engang Karsten for en superhyggelig og meget imponerende lytteoplevelse.

Skal også hilse mange gange fra den gamle.... Den trommesolo satte dælmé liv i ham    

Ja, der dæleme fut i de SP'ere....syntes dog noget af festen går af musikken i de mindre modeller, bevares den krystalklare diskant er der men de mangler den voldsomme dynamik i basområdet der gør den store model til noget helt særligt    



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 688
Sendt: 11 September 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Ja, der dæleme fut i de SP'ere....syntes dog noget af festen går af musikken i de mindre modeller, bevares den krystalklare diskant er der men de mangler den voldsomme dynamik i basområdet der gør den store model til noget helt særligt    

Hallo Acer

Jeg er ikke helt enig i din vurdering af de mindre modeller i SP serien.

Jeg har haft Timepice 2.1 hjemme hvor de dystede mod MS4'ene. Her var der efter min mening mere bund og fylde i Timepice end MS4'erne. Der er selvfølgelig mere i Revelation, men jeg synes bestemt ikke festen går af musikken med Timepice

mvh Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 11 September 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:
Acer skrev:

Ja, der dæleme fut i de SP'ere....syntes dog noget af festen går af musikken i de mindre modeller, bevares den krystalklare diskant er der men de mangler den voldsomme dynamik i basområdet der gør den store model til noget helt særligt    

Hallo Acer

Jeg er ikke helt enig i din vurdering af de mindre modeller i SP serien.

Jeg har haft Timepice 2.1 hjemme hvor de dystede mod MS4'ene. Her var der efter min mening mere bund og fylde i Timepice end MS4'erne. Der er selvfølgelig mere i Revelation, men jeg synes bestemt ikke festen går af musikken med Timepice

mvh Michael

 

Tror sagtens at jeg kunne leve med Timepiece 2.1 i alle tilfælde, den er da for fed! *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes