Forfatter |
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i alterstuen !
Jeg påtænker snart at slå vejen forbi den gode hr. Jensen for at tage et lyt på Avalon NP 2.0
Har stadig storbror Accendant i frisk erindring. Den står helt klart som en af de bedste højttalere jeg har hørt. Utrolig dynamisk, åben med en smittende naturlig musikalitet !!
Kunne være spændende hvis nogle af jer, som har hørt- eller ejer NP 2.0, vil komme med lidt indledende indtryk, af hvordan den lille Avalon lyder irl 
På forhånd tak !
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt vild med de stemmer som den Avalon NP 2.0 kan gengive - også toppen er dejlig....
Bassen er dejlig tør og kontant
Til prisen er den nok ikke til at slå... og den gør det meget svært for andre gode HTer
Ps.. jeg kan huske da jeg kom over til Rene - så sage han ....... King prøv lige og hør denne her !! og jeg tabte kæben på gulvet - da han sage prisen på 22.000kr
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Jeg er helt vild med de stemmer som den Avalon NP 2.0 kan gengive - også toppen er dejlig....
Til prisen er den nok ikke til at slå... og den gør det meget svært for andre gode HTer
Ps.. jeg kan huske da jeg kom over til Rene - så sage han ....... King prøv lige og hør denne her !! og jeg tabte kæben på gulvet - da han sage prisen på 22.000kr
|
|
|
Hej King..
Tak for dit besyv... Gør jo ikke hr. Holberg mindre nysgerrig  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
king skrev:
|
|
|
Hej King..
Tak for dit besyv... Gør jo ikke hr. Holberg mindre nysgerrig 
|
|
|
Godmorgen Banditter.........
holberg lad være med at køre derover.... du fortryder det
de spiller bare røven ud af bukserne på alle andre HT i prisklassen
OG mange over prisklassen
musikken strømmer bare ud af de små kasser.... umiddelbar og lækker
spiller som meget større HT.........
.... man glemmer hifi og lytter bare
smæk Tin Pan Alley på med SRV så falder kæben sku af........
man bliver sku imponeret over hvad de kan og de er sku ligefrem billige
der er dømt totalprisbasker......
hvis der er nogen af jer drenge der sidder og ryster på hovedet over de bliver svine rost
kan jeg kun sige en ting kør forbi og hør dem..... og meld da gerne hvis der er uenighed
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jacobsen..
DAMN... Glæder mig til at lytte til dem.
Kan de sammenlignes med Accendant på enkelt områder ?... Er godt klar over at storbror helt sikkert spiller med mere fylde.
Holberg
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Kan de sammenlignes med Accendant på enkelt områder ?... Er godt klar over at storbror helt sikkert spiller med mere fylde.
|
|
|
Du kan roligt glæde dig.
Har kortvarigt hørt begge sæt og der er på mange måde ligheder mellem de to - Hvis du som jeg var ved at falde på røven over Ascendant vil du blive forundret over hvor tæt på den lille 2.0er egentligt er. Til prisen er den fremragende. Selvfølgeligt får du mere krop på ved store bror, og selævfølgelig er der en grund til at den kun koster en fjerdedel, men jeg må tilstå et jeg var temmeligt imponeret. Min eneste anke på NP2.0eren er finishen - man har tydeligvis brugt pengene på at skabe en vellydende højttaler, og det er bestemt lykkedes, men den ser lidt billig ud. Derudover fås den kun i en finish (kirsebær, mener jeg) Storebroderen er noget pænere efter min smag (nu lyder jeg sgu som en kælling....)
Var penge ligegyldigt stod der nok et sæt Ascendant ved mig nu. __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
HOLBERG skrev:
|
|
|
Du kan roligt glæde dig.
Har kortvarigt hørt begge sæt og der er på mange måde ligheder mellem de to - Hvis du som jeg var ved at falde på røven over Ascendant vil du blive forundret over hvor tæt på den lille 2.0er egentligt er. Til prisen er den fremragende. Selvfølgeligt får du mere krop på ved store bror, og selævfølgelig er der en grund til at den kun koster en fjerdedel, men jeg må tilstå et jeg var temmeligt imponeret. Min eneste anke på NP2.0eren er finishen - man har tydeligvis brugt pengene på at skabe en vellydende højttaler, og det er bestemt lykkedes, men den ser lidt billig ud. Derudover fås den kun i en finish (kirsebær, mener jeg) Storebroderen er noget pænere efter min smag (nu lyder jeg sgu som en kælling....)
Var penge ligegyldigt stod der nok et sæt Ascendant ved mig nu.
|
|
|
Mange tak for ordene... Må snart finde en dag. Det er altid spændende og hyggeligt at slå vejen forbi Vassago. Den Avalon skal lige lyttes til 
Kan i øvrigt tilslutte mig Accendant. Havde jeg pengene stod det afgjort i min stue  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har lige hørt den, det var en fantastisk højttaler til prisen hvor jeg hørte den i Canada, 10kilo dkr Hørte den bla. lidt mod et par wilson sophia, den klarede sig da okay.
Men her i landet til 22kilo vil jeg nok sige den ikke er noget specielt, der er masse af andre bud. for 10k brugt kan du få højttalere der spiller røven ud af bukserne på dem. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Hej
Har lige hørt den, det var en fantastisk højttaler til prisen hvor jeg hørte den i Canada, 10kilo dkr Hørte den bla. lidt mod et par wilson sophia, den klarede sig da okay.
Men her i landet til 22kilo vil jeg nok sige den ikke er noget specielt, der er masse af andre bud. for 10k brugt kan du få højttalere der spiller røven ud af bukserne på dem.
|
|
|
Og hvilken brugt HTer til 10.000kr - spiller røven ud af bukserne på dem ?
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Per N skrev:
Hej
Men her i landet til 22kilo vil jeg nok sige den ikke er noget specielt, der er masse af andre bud. for 10k brugt kan du få højttalere der spiller røven ud af bukserne på dem.
|
|
|
|
|
|
Ja det lyder jo interessant... Også med henblik på at NP 2.0, efter sigende, besidder nogle af storbror Accendants dyder. Kunne da være interessant hvis det kan gøres yderligere til en brøkdel af prisen. Så jeg er også lutter ører 
Holberg
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Per N skrev:
Hej
|
|
|
|
|
|
og hvilken er det...... ??? masse andre bud ???
der må være en flok HT jeg har overset
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
king skrev:
Per N skrev:
Hej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bose Lifestyle, Dantax Highend Serie olign. 
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Halløj i alterstuen !
Jeg påtænker snart at slå vejen forbi den gode hr. Jensen for at tage et lyt på Avalon NP 2.0
Har stadig storbror Accendant i frisk erindring. Den står helt klart som en af de bedste højttalere jeg har hørt. Utrolig dynamisk, åben med en smittende naturlig musikalitet !!
Kunne være spændende hvis nogle af jer, som har hørt- eller ejer NP 2.0, vil komme med lidt indledende indtryk, af hvordan den lille Avalon lyder irl 
På forhånd tak !
|
|
|
Hej...
Jeg har haft fornøjelsen af at lytte på den i flere dage. Det er en dejlig homogen og svingende højttaler. Den har hurtighed og timing. Diskanten er næsten lige så god som en JmLab Utopia BE (Beryllium). Den er meget uanstrengt at høre på, også ved højt lydniveau. Og ja, den spiller Tin Pan Alley med SRV godt, men husk at det er der altså ret mange der gør.
Den ligner ikke en million, men det glemmer man hurtigt når den spiller. Selvfølgelig vil jeg da også gerne have at der er lidt mere finish. Men det skal trods alt ikke være afgørende.
Jeg synes at den er lige lidt for kølig i øvre mellemtone, hvilket på nogen indspilninger kan få den til at virke lidt for monitoragtig eller tilbageholdende. Den spiller ganske pænt rum, men der er ikke helt højt nok til loftet til min smag. Måske det er fordi den ikke er så høj 
Hvis storebror gør/er de to-tre ting bedre, puha, så nærmer vi os noget som efter min smag er tæt på det perfekte. Så jeg er lidt lurende på storebror, som desværre er ret meget dyrere, og som jeg fortsat har til gode at høre. Med den succes som 2.0'eren givet får, ville det måske være smart af Avalon med en model til rundt 50 K 
Fortsat god fornøjelse...
hilsen
Medlem
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2007 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
king skrev:
Per N skrev:
Hej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bose Lifestyle, Dantax Highend Serie olign. 
|
|
|
HE HE
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
HOLBERG skrev:
Halløj i alterstuen !
På forhånd tak !
|
|
|
Hej...
Jeg har haft fornøjelsen af at lytte på den i flere dage. Det er en dejlig homogen og svingende højttaler. Den har hurtighed og timing. Diskanten er næsten lige så god som en JmLab Utopia BE (Beryllium). Den er meget uanstrengt at høre på, også ved højt lydniveau. Og ja, den spiller Tin Pan Alley med SRV godt, men husk at det er der altså ret mange der gør.
Den ligner ikke en million, men det glemmer man hurtigt når den spiller. Selvfølgelig vil jeg da også gerne have at der er lidt mere finish. Men det skal trods alt ikke være afgørende.
Jeg synes at den er lige lidt for kølig i øvre mellemtone, hvilket på nogen indspilninger kan få den til at virke lidt for monitoragtig eller tilbageholdende. Den spiller ganske pænt rum, men der er ikke helt højt nok til loftet til min smag. Måske det er fordi den ikke er så høj 
Hvis storebror gør/er de to-tre ting bedre, puha, så nærmer vi os noget som efter min smag er tæt på det perfekte. Så jeg er lidt lurende på storebror, som desværre er ret meget dyrere, og som jeg fortsat har til gode at høre. Med den succes som 2.0'eren givet får, ville det måske være smart af Avalon med en model til rundt 50 K 
hilsen
Medlem
|
|
|
enig i meget....... men man kan jo ikke hverken forlange(kan man jo godt ) eller forvente en "perfekt" HT til disse penge
og storebror er i en helt anden liga (det prisen osse)
og klart der mangler en 50000 kr. model
fra 22000 til 99000 er sku lidt af et spring
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 12 August 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Per N skrev:
Hej
|
|
|
|
|
|
Der er en del... Det er jo en smags sag da disse avalon er lidt en farvelade butik i sig selv. Nu vil jeg ikke reklamere for nogen i brugtmarkedet, men der er ofte en del spændende ting jeg har hørt til omkring 10k også tilsalg nu, der ikke får disse avalon til og virke særlig imponerende... bla. mine egne men de er ikke til salg... der har lige været nogle duelund ht'er til salg, de vil os få dem til minde om noe eltax fra bilka... i shoppen jeg var i ( http://www.cdfaudio.com ) havde sælgerne endda selv flere bud på hvad der var godt og også bedre i den pris klasse 10-15.000. så tjoe masser af muligheder for ting der er bedre og billigere! __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
Sendt: 12 August 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
king skrev:
Per N skrev:
Hej
|
|
|
|
|
|
Der er en del... Det er jo en smags sag da disse avalon er lidt en farvelade butik i sig selv. Nu vil jeg ikke reklamere for nogen i brugtmarkedet, men der er ofte en del spændende ting jeg har hørt til omkring 10k også tilsalg nu, der ikke får disse avalon til og virke særlig imponerende... bla. mine egne men de er ikke til salg... der har lige været nogle duelund ht'er til salg, de vil os få dem til minde om noe eltax fra bilka... i shoppen jeg var i ( http://www.cdfaudio.com ) havde sælgerne endda selv flere bud på hvad der var godt og også bedre i den pris klasse 10-15.000. så tjoe masser af muligheder for ting der er bedre og billigere!
|
|
|
Det er da vidst en griner med det skodudstyr du besider
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 12 August 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
Per N skrev:
king skrev:
Per N skrev:
Hej
|
|
|
|
|
|
Der er en del... Det er jo en smags sag da disse avalon er lidt en farvelade butik i sig selv. Nu vil jeg ikke reklamere for nogen i brugtmarkedet, men der er ofte en del spændende ting jeg har hørt til omkring 10k også tilsalg nu, der ikke får disse avalon til og virke særlig imponerende... bla. mine egne men de er ikke til salg... der har lige været nogle duelund ht'er til salg, de vil os få dem til minde om noe eltax fra bilka... i shoppen jeg var i ( http://www.cdfaudio.com ) havde sælgerne endda selv flere bud på hvad der var godt og også bedre i den pris klasse 10-15.000. så tjoe masser af muligheder for ting der er bedre og billigere!
|
|
|
|
|
|
Er det nødvendigt at blive nedladende, fordi PerN formaster sig til ikke at falde på røven over den nævnte model.
MVH
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 12 August 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
HOLBERG skrev:
Halløj i alterstuen !
På forhånd tak !
|
|
|
Hej...
hilsen
Medlem
|
|
|
enig i meget....... men man kan jo ikke hverken forlange(kan man jo godt ) eller forvente en "perfekt" HT til disse penge
og storebror er i en helt anden liga (det prisen osse)
og klart der mangler en 50000 kr. model
fra 22000 til 99000 er sku lidt af et spring
|
|
|
Har endnu ikke hørt Avalons højttalere, men de var bestemt i mine overvejelser hvis de vel og mærket havde en speaker i 50k klassen sammenlignet med ML Vantage. Det er et stort spring fra 22k - 99k. Men glæder mig til at høre Avalon på Hifi messen i November __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 12 August 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Mulleblop skrev:
Per N skrev:
king skrev:
Per N skrev:
Hej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Er det nødvendigt at blive nedladende, fordi PerN formaster sig til ikke at falde på røven over den nævnte model.
MVH |
|
|
Det er ikke nedladende når man fortæller sandheden - og Mulleblop siger jo bare sandheden.
Mvh.
|
Til top |
|
|