Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Subben hjælper ikke nok. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 August 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Jeg kan virkelig godt lide en god og dyb bas, både i musik og film. Derfor anskaffede jeg mig sammen med resten af mit surround system, en Cerwin-Vega VE-28SX. En riemlig stor sub med 2 8" basser i.

Den har også altid virket upåklageligt, og jeg har ikke skulle skrue særlig meget op før det faktisk har været for meget. Her på det sidste er den så begyndt på at spille så lavt at man næsten ikke kan høre den er der. Begge enheder spiller dog og jeg kan stadig høre forskel når jeg skruer helt ned/slukker for den.

Den er sat til min Marantz SR5600 med et argon subwooferkabel, gennem pre-out.

Dette irriterer mig rigtig meget da jeg efterhånden er blevet vant til en dyb bas, der gav musikken en ekstra vildskab. Lige nu lyder mit højttaler næsten tøset i mine ører.

Håber virkelig i kan hjælpe mig da jeg virkelig savner min sub

Mvh. Anders.

EDIT: Har lige prøvet at spille gennem CD i stedet og der bassen som normal. Hvad kan der være i vejen. Kan det være fordi jeg bruger et billigt kabel fra min computer?

EDIT EDIT: Nu prøvede jeg lige min iPod på samme kabel og der var der også perfekt bas, så det må være min computer den er gal med. Hvad tror i det kan være ved computeren?

EDIT EDIT EDIT: Problem solved. Haha. Undskyld jeg lige fik spammet forummet unødvendigt. Måske skulle jeg lige have prøvet mig noget mere frem inden jeg bare spurgte. Jeg skulle fjerne sådan en indbygget funktion i min computer, der hedder SRS Tru Surround, og så virkede subben ordentligt igen.
Til top Vis Aagaard1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aagaard1000 Besøg Aagaard1000's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes