| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop erhvervet mig et sæt KEF (selvfølgelig  ) Q7, hvor diskanten er trykket ind, se billede:  Umiddelbart lader det ikke til at betyde noget for lydbilledet, men det ser jo ikke så pænt ud. Er der nogen som har en god idé til at rette den ud, den er så vidt jeg ved lavet af aluminium ?
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke så meget forstand på det. men prøv evt. med en eller anden form for sugkop, men kan som regel ikke komme ind på ved selve diskant enheden... men hvorfor har du da købt en ht med sådan en diskant`?
__________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
| Har ikke så meget forstand på det. men prøv evt. med en eller anden form for sugkop, men kan som regel ikke komme ind på ved selve diskant enheden... men hvorfor har du da købt en ht med sådan en diskant`? |
|
|
Nu er diskanten ikke mere end 19mm  , så det er svært med sugekop. Grunden til jeg købte dem er, jeg ELSKER KEF, og så var de kun halvt hundedyre og ikke hundedyre  . Fik lyttet til dem inden jeg købte, og kan som skrevet ikke umiddelbart hører det har indvirkning på lyden. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet på en stof-dome, hvor man kunne bruge noget svagt tape eller elefantsnot til ligeså stille at trække det ud, det virkede skan fint nok!
| |
DunkZ Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt at der er nogle som har haft succes med at bruge en støvsuger til at få den "suget" ud med.. Det ku jo være at det virkede
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det der er lidt specielt er jo den er lavet af aluminium, og derfor ikke sådan lige til at trække ud igen, støvsugermetoden er jeg også usikker på af samme grund.
Ville der mon ske noget ved at stikke en nål igennem aluminiummembranen, trække bulen ud og derefter tætne med lidt lak ?
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem det den er færdig. Du kan ikke rette deformerede aluminium ud, uden lyden tager skade.
André Jensen
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Glem det den er færdig. Du kan ikke rette deformerede aluminium ud, uden lyden tager skade.
André Jensen |
|
|
Færdig og færdig, jeg kan som sagt ikke høre det påvirker lyden, men nu har jeg heller ikke ultra høj sensitve ører  , det er mere et kosmetisk problem  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo et gammelkendt problem, og Andre har naturligvis ret i at domen lider permanent skade i dette tilfælde, fordi aluminiumen jo ikke kan få sin oprindelige form uden knæk tilbage. På den anden side, da du jo selv siger at der er tale om en mere kosmetisk betragtning, så er jeg enig med octo om at bruge en form for klæber. Endelig ikke støvsuger, den er alt for voldsom og svær at kontrollere. Prøv først med noget i stil med Scotch englehudstape, altså noget, som ikke klæber alt for voldsomt. Du skal jo kunne få det af igen. Tag et pænt langt stykke, så du har noget at trække i, når bulen skal fjernes, og også når tapen skal væk igen. Tryk meget forsigtigt tapen fast på domen, måske med viskelæder-enden af en blyant eller noget andet, som kan nå derind, og som ikke er for hårdt. Jeg plejer at bruge kanten af en negl, når det er en dome, som er lige til at komme til, men måske kan du ikke få din finger helt derind. Så trækker du ganske langsomt ud, og hvis du har ramt den rigtige vedhæftning, følger domen med ud. Prøv flere gange, og arbejd med mere og mere klæb indtil det lykkes. Held og lykke med manøvren!
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
| Grunden til jeg købte dem er, jeg ELSKER KEF ... |
|
|
Herligt at møde en ligesindet. Desværre har jeg ikke nogen opskrift på problemet ... selv om bulen rettes ud vil du nok stadig have det kosmetiske problem med nogle få, men muligvis ubetydelige ridser/knæk. Hvis det var mig ville jeg ikke betænke mig på en udskiftning. Og i så fald i begge sider, jeg har prøvet at skifte diskant tidligere på KEF Carlton II, men der var tydelig forskel på venstre og højre. Der er nok ingen vej udenom ...
Håber du får nogle gode stunder med Q7´erne. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Hans J skrev:
| Grunden til jeg købte dem er, jeg ELSKER KEF ... |
|
|
Herligt at møde en ligesindet. Desværre har jeg ikke nogen opskrift på problemet ... selv om bulen rettes ud vil du nok stadig have det kosmetiske problem med nogle få, men muligvis ubetydelige ridser/knæk. Hvis det var mig ville jeg ikke betænke mig på en udskiftning. Og i så fald i begge sider, jeg har prøvet at skifte diskant tidligere på KEF Carlton II, men der var tydelig forskel på venstre og højre. Der er nok ingen vej udenom ...
Håber du får nogle gode stunder med Q7´erne. |
|
|
Jo tak, men nu har jeg jo lidt at vælge imellem allerede, se her. Flere billeder i tråden lidt senere!!! __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
andersen_501 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har haft held med en støvsuger og så en mellem tone jeg kan ikke lov at det virker
1 det hva ikke alu 2 det hva ikke noget så småt som en disk
men held og lykke med dem
__________________ acurus L10 forforstærker
acurus a100 effektblok
nad T550 dvd
dali 606
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endelig fået taget mig sammen til at gøre noget ved disse dejlige KEF´er. Umiddelbart er der ikke noget galt med diskanterne lydmæssigt, men det ser ikke så pænt ud. Det er umuligt at rette diskanterne i denne højttaler op, så jeg måtte på jagt efter nogle nye. Jeg kontaktede firmaet som har rep. af disse men de ville ikke sælge til private  . Jeg klagede min nød til Christian fra CSN-teknik og få dage efter havde han da lige fået dem hjem til mig, sådan det er det jeg kalder service. Samtidig bestilte jeg en bas, da det viste sig den ene er defekt  , den er ikke på lager i Danmark så den venter jeg på CSN-teknik får hjem. Hvor er det fedt der er dukket sådan en forhandler op  .  Her et billede af den gamle diskant, beklager den ringe billedkvalitet.  Og her den nye, det pynter jo gevaldigt. Så snart CSN-Teknik ringer, er jeg på vej efter den nye bas  .
|
| Til top |
|
| |