Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 01:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtaleren som fik nyt liv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 September 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Mange af i "nørder" som kommer på siden ved det sikkert godt, og det gjorde jeg også selv. Men der kommer også nye folk her som måske ikke er så "nørdet" som vi andre, og til dem vil jeg gerne lige give en observation/et billigt trick. Jeg havde længe været træt af min højtalere, haft dem sat til salg og alting, fordi jeg synes de var blevet "kedelige". Nu har jeg så fået nogle nye/flere møbler i stuen og har rykket højtaleren lidt længere op i hjørnerne, og sikke en forandring!

Nu har jeg pludselig fået en højtaler som kan SPILLE... Der er kommet meget mere bund i den, uden at det er for meget, den er trods alt ikke så stor, og frem for alt så er den blevet "tør" i sin måde at spille på... Meget bedre!

Så hvis du er træt af din lyd, så prøv i første omgang enten at proppe mere ind din stue eller minelerer lidt rundt med din højtalere... For lidt bas = Ind vil væggen. Og for meget = ud fra væg/hjørner. Det dur !

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 September 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Plus at hvis man har købet en hel ny højtale som ikke er tilspille, så ville den ikke lyde god i lange tid, for pludslig at komme til livs.

Og at dempe rumet, er altid god, en højtale i en næste bart rum og så af betong, komme aldrig til at lyde god.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 September 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Mange af i "nørder" som kommer på siden ved det sikkert godt, og det gjorde jeg også selv. Men der kommer også nye folk her som måske ikke er så "nørdet" som vi andre, og til dem vil jeg gerne lige give en observation/et billigt trick. Jeg havde længe været træt af min højtalere, haft dem sat til salg og alting, fordi jeg synes de var blevet "kedelige". Nu har jeg så fået nogle nye/flere møbler i stuen og har rykket højtaleren lidt længere op i hjørnerne, og sikke en forandring!

Nu har jeg pludselig fået en højtaler som kan SPILLE... Der er kommet meget mere bund i den, uden at det er for meget, den er trods alt ikke så stor, og frem for alt så er den blevet "tør" i sin måde at spille på... Meget bedre!

Så hvis du er træt af din lyd, så prøv i første omgang enten at proppe mere ind din stue eller minelerer lidt rundt med din højtalere... For lidt bas = Ind vil væggen. Og for meget = ud fra væg/hjørner. Det dur !

Det var da fedt du fik glæde af dine højttalere, ja det er jo ikke altid man får placeret højttalerne optimalt, så det er et godt tip du kommer med .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft samme oplevelse. Jeg har haft mine højtalere stående på standere, da det jo er det man skal...
Da jeg så var ved at sætte lister op flyttede jeg højtalerne op på en lille hylde jeg har (der er godt med fri plads bag til) så kom de til at lyde bedre. Det var meget markant så meget at konen spurgte om hvad der var sket :)

Nu står standerne så i kælderen og kommer nok ikke op foreløbig.
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes