| Forfatter |
|
rene8646 Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hvor mange Watt er Ikon 6 enlig på ?
|
| Til top |
|
| |
rene8646 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
200?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... Det er komplet og fuldstændigt lige meget. Hvis din forstærker er kraftig nok, kan du spille næsten så højt du vil. Watt antallet på højttaleren siger meget lidt om hvor højt den kan spille og slet ikke noget om kvaliteten af højttalere.
|
| Til top |
|
| |
rene8646 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
oka. jeg har en NAD C352
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil ikke have noget problem med at din NAD har for få watt vil jeg vove at påstå! Medmindre du spiller enormt højt, er det rigeligt med watt. Især fordi NAD måler sine watt på den strengeste mulige måde. Pga. af de mange målemetoder indenfor watt-antal, gør det det også noget nær umuligt at vurdere hvor kraftige forstærkere er udfra deres watt-tal. Men jeg ved af erfaring at NAD dimensionerer sine forstærkere fornuftigt.
Vægten er tit en god indikator på hvor stor en strømforsyning en forstærker har og det er lige præcis strømforsyningen der er vigtig og på den kan man også se hvor kraftig en forstærker er. Det er bare de færreste producenter der oplyser hvad strømforsyningen på deres forstærkere er. Ergo giver watt i forstærkere kun en lille indikation om hvor højt den kan spille.
Håber du kan bruge det til lidt. 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt rigtigt hvad Mastervol siger. Du skal også huske at en højttaler som Dali Ikon 6 ikke er på nogen watt, da det er en passiv komponent. Watt er i simpel tale energi pr. sekund og en højttaler der bare står og ser dum ud rummer ikke noget energi hvis du forstår mig  Når nogen alligevel vil være smarte og skrive "hvor meget deres højttalere er på" så mener de noget i retning af hvor meget effekt højttaleren kan tåle. Men selv her kan intet være sikkert, da en stabil, kraftig og god forstærker der afgiver meget effekt, mange gange vil kunne få en højttalere til at spille ekstramt højt med mange watt, flere end der er anbefalet. Således har jeg målt omkring 1200 watt i mine højttalere der så vidt jeg ved kaldes "500 wattere". Altså alt i alt er watt antal på en højttaler noget vås, lyt dig frem, så ved du om det er noget der rykker ;-) Og sådan en NAD forstærker går man sjældent fejl af så du er på en god vej til vellydende hifi.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Det er helt rigtigt hvad Mastervol siger. Du skal også huske at en højttaler som Dali Ikon 6 ikke er på nogen watt, da det er en passiv komponent. Watt er i simpel tale energi pr. sekund og en højttaler der bare står og ser dum ud rummer ikke noget energi hvis du forstår mig 
Når nogen alligevel vil være smarte og skrive "hvor meget deres højttalere er på" så mener de noget i retning af hvor meget effekt højttaleren kan tåle. Men selv her kan intet være sikkert, da en stabil, kraftig og god forstærker der afgiver meget effekt, mange gange vil kunne få en højttalere til at spille ekstramt højt med mange watt, flere end der er anbefalet. Således har jeg målt omkring 1200 watt i mine højttalere (Ehhh... Det var vel en anden amp end din Classic formoder jeg? ) der så vidt jeg ved kaldes "500 wattere".
Altså alt i alt er watt antal på en højttaler noget vås, lyt dig frem, så ved du om det er noget der rykker ;-) Og sådan en NAD forstærker går man sjældent fejl af så du er på en god vej til vellydende hifi.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
Det er helt rigtigt hvad Mastervol siger. Du skal også huske at en højttaler som Dali Ikon 6 ikke er på nogen watt, da det er en passiv komponent. Watt er i simpel tale energi pr. sekund og en højttaler der bare står og ser dum ud rummer ikke noget energi hvis du forstår mig 
Når nogen alligevel vil være smarte og skrive "hvor meget deres højttalere er på" så mener de noget i retning af hvor meget effekt højttaleren kan tåle. Men selv her kan intet være sikkert, da en stabil, kraftig og god forstærker der afgiver meget effekt, mange gange vil kunne få en højttalere til at spille ekstramt højt med mange watt, flere end der er anbefalet. Således har jeg målt omkring 1200 watt i mine højttalere ((Ehhh... Det var vel en anden amp end din Classic formoder jeg? ) Ehhh...2 Det er dynamisk effekt mester ) der så vidt jeg ved kaldes "500 wattere".
Altså alt i alt er watt antal på en højttaler noget vås, lyt dig frem, så ved du om det er noget der rykker ;-) Og sådan en NAD forstærker går man sjældent fejl af så du er på en god vej til vellydende hifi.
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
Når nogen alligevel vil være smarte og skrive "hvor meget deres højttalere er på" så mener de noget i retning af hvor meget effekt højttaleren kan tåle. Men selv her kan intet være sikkert, da en stabil, kraftig og god forstærker der afgiver meget effekt, mange gange vil kunne få en højttalere til at spille ekstramt højt med mange watt, flere end der er anbefalet. Således har jeg målt omkring 1200 watt i mine højttalere ((Ehhh... Det var vel en anden amp end din Classic formoder jeg? ) Ehhh...2 Det er dynamisk effekt mester ) (Det tænkte jeg nok, men kan din Classic virkelig levere 1200 watt i dynamisk effekt? Det må da være i lave ohm tal så? (har du specs?))der så vidt jeg ved kaldes "500 wattere".
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|