Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: NAD og hvilken højttaler?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vbro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at udskifte mit gamle, gamle anlæg og kunne bruge jeres råd og erfaringer. Jeg har erhvervet mig NAD S300 + NADS500 og skal nu have et par gode højttalere. Stuen er relativ lille, og jeg har fået lov til at udfinde mig en smal gulvhøjttaler. - Hmm, hvem sagde konevenlighed!. Er der nogen, der har erfaringer med højttalere til NAD Silverline? Jeg hører mest akustisk musik og har således fokus på åbenhed, rumperspektiv og detaljer.

Håber, I kan hjælpe
Til top Vis Vbro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vbro

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Uha der er jo utroligt mange

Alle lægger vægt på åbenhed, perspektiv og detaljer, men hvilken spillestil søger du? Varm harmonisk lyd, neutralitet, eller lyd der er fremme i skoene? Hvad har du ellers lyttet på, som du synes passer dig lydmæssigt?

Hvilket prisleje ligger vi i?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Vbro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej floe,

Ja, der findes et par stykker :-). Jeg lægger som sagt vægt på akustisk musik - modsat tætpakket rock - såsom jazz samt 'rock' a la Dave Matthews Band, Tracy Chapman, Mark Knopfler... Jeg håber at kunne finde en højttaler i prislejet 5 - 10.000 kr. brugt. Har kig på Vienna Ac. Bach Grand.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Vienna er varm og fyldig, med detaljer og indlevelse - og et godt valg hvis man kan lide den slags

Vienna Haydn er nærmest prissat latterligt lavt efter min mening. Havde jeg max 10.000 kr til en standerhøjttaler (Den fåes til 7.500) ville det sandsynligvis blive den. I prislejet ville JEG gå efter en stander og ikke efter en mindre gulvhøjttaler. Du har måske ikke brug for den større dybde en sådanne magter, når du lytter meget til akustisk - så hvorfor ikke gå efter en stander med højere WAF-faktor?

Nu er mit syn måske en anelse farvet, men jeg ville give Mentor 2 et lyt. Den har et lækkert perspektiv, og en fantastisk åben og detaljerig diskantkontruktion (efter min mening), lige i øjet til akustisk, jazz og blues.

Alternativt er der også Gamuts Phi3, der også roses meget. Den er mere neutral, med en anelse mere åben mellemtone, men knap så luftig diskant og perspektiv som Mentor 2 - igen efter min mening.

"God lyd" er en subjektiv vurdering, så du kommer ikke uden om SELV at skulle lægge øre til din fremtidige højttaler inden et køb

Vbro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar floe.

Der har været meget hype om Haydn herinde, så har opbygget en fornemmelse af, at det næsten ikke kan passe. Har hørt Dali Royal Scepter, men den mangler naturligvis den dybde, som en gulvhøjttaler kan levere. Dali Royal Tower pynter alt for meget på lyden. Har også hørt Epos 12.2, og den var faktisk rigtig god! Hørte også deres mindste gulvhøjttaler, som spillede superb. Har også hørt SA1280 + 1730, men det var helt skidt - der var ikke meget liv og musikalitet.

Er der ikke andre herinde, som kan byde ind på tråden og give nogle fif til højttalere, der matcher mine akustiske ønsker til NAD S300+S500??????

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Haydn overrasker dig. Jeg tabte i hvert fald kæben

Så meget lyd, fra så lille en højttaler, til så få penge

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes