| Forfatter |
|
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg endelig have mig en subwoofer
Hvilken vil i anbefale til max 6.500kr?
Jeg har kigget på svs og dali suite, da det er dali suite højtalere jeg har. Jeg har fået tilbudt en brugt dali suite s1.5 til 6000kr og en ny svs PB12-NSD koster ca. 6.500 incl fragt.
Hvad med dali ikon subwoofer eller måske en helt 4.
Den skal spille med den store dali suite serie og en Onkyo 875 eller Denon 3808.
Kom med jeres bud. Hvilken er bedst i den prisklasse?
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avs, nu er jeg selv til Dali og har deres SWA 15, men skal du købe nyt vil mange nok anbefale dig svs'en. Jeg mener det er ManicMiner herinde der er temmelig glad for svs...
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
|
Jeg har kigget på svs og dali suite, da det er dali suite højtalere jeg har. Jeg har fået tilbudt en brugt dali suite s1.5 til 6000kr og en ny svs PB12-NSD koster ca. 6.500 incl fragt.
|
|
|
Jeg kan til stadighed imponeres over hvor mange penge man kan få for brugt udstyr der stammer fra Hifi Klubben... Det må skyldes deres stramme rabat-politik, men hvis du overvejer brugt, så er der MANGE andre sjove ting på markedet til de penge. Du burde kunne finde noget Velodyne i den prisklasse uden problemer. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du har ret i de fleste herinde vil anbefale SVS
Har lige læst en test af Velodyne SPL-1200R. Ja den er dobbelt så dyr som de andre jeg har kigget på, men er den merprisen værd? Den ser godt nok rar ud i sort pianolak. Og den lyder til at være en fremragnede sub.
|
| Til top |
|
| |
mureren Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, hvor finder du brugt Velodyne grej? Jeg kan ikke finde noget som helst :-(
Jeg har fået et tilbud på en SPL-1200R på 9.495, men det er desværre over mit budget, da jeg også skal have 2 væghængte fronter.
Og kan du anbefale nogle fronter der passer til at hænge ved siden af mit 42'' Panasonic?
De skulle gerne passe nogenlunde i højde og dybde, og bredden må ikke være mere end max. 19,5 cm. Har kigget lidt på Paradigm Cinema 330, og overvejet KEF 5005.2 fronter, men er der andet og bedre i samme prisklasse?
Og Furious JT, undskyld jeg lige hi-jacker tråden lidt :-)
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
mureren skrev:
|
Otto, hvor finder du brugt Velodyne grej? Jeg kan ikke finde noget som helst :-(
Jeg har fået et tilbud på en SPL-1200R på 9.495, men det er desværre over mit budget, da jeg også skal have 2 væghængte fronter.
Og kan du anbefale nogle fronter der passer til at hænge ved siden af mit 42'' Panasonic?
De skulle gerne passe nogenlunde i højde og dybde, og bredden må ikke være mere end max. 19,5 cm. Har kigget lidt på Paradigm Cinema 330, og overvejet KEF 5005.2 fronter, men er der andet og bedre i samme prisklasse?
Og Furious JT, undskyld jeg lige hi-jacker tråden lidt :-)
|
|
|
Det er helt ok Har du hørt en velodyne sub og hvor er du blevet tilbudt den til 9.500?
|
| Til top |
|
| |
mureren Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt en Velodyne, men baseret på tests og omtale her i forummet ville jeg gerne høre en.
Tapeconnection har SPL-1200R til 9.995, men www.csn-teknik.dk har tilbudt mig den lidt billigere, og vil oven i købet sende den til mig på "prøve" så jeg kan tage stilling til om det er det rigtige for mig og mit lytterum (min stue altså :-))
Det tilbud vil jeg også gerne tage imod, men ikke før mine Dali 870 Evidence er solgt, og jeg har fundet nye fronter, ellers ved jeg jo ikke om Velodyne'en kan integreres ordentligt med de nye fronter 
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit forslag i prioteret rækkefølge:
1) NSD 12 fra SVS - har selv PB12+ og den er simpelthen en vild sub.
2) SPL1200, køb den brugt, du kan få den for 7k så tror jeg.
3) Dali suite 1.5 er ok, har hørt dem i et dual opsæt og den kan godt levere lydtryk.
Kan du finde en brugt SPL1200R så vil jeg anbefale den. Selvom room EQ'en på SPL1200R ikke er verdens mest advanceret så kan den formodentlig tæmme et par grimme peaks som de fleste har i deres lytterum. Kan du finde ud af at sætte op PB12 fornuftigt vil den levere mest "bang for the buck". Problemet er imidlertid at tæmme alle de kræfter.
Lytterummet har så ovenud vanvittig stor betydning for lyden, specielt bassen!
Min PB12+ spiller rigtig godt, men dens virkelige potentiale kom først frem da jeg brugte min behringer DSP 1124 til at tæmme den korrekt. __________________
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart ville jeg stille to spørgsmål:
1 Er lydoplevelsen i sourround viktig for dig?
2 Er subbens fysiske størrelse mindre viktig for dig?
Kan du svare ja på et af de spørgsmålene så vil jeg anbefale at ha PB12 øverst på listen, kan du svare ja til begge så er den måske det eneste alternativet når man også tager hensyn til pris. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun anbefale PB12-NSD, men andet ville også være underligt, jeg valgte den jo selv 
Når det gælder højttalere, så kig evt på Monitor Audio Radius serien, det kunne godt lyde som den slags du er på udkig efter. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg købt en demomodel af dali suite s1.5. Den er kun få måneder gammel men har et par små ridser i bunden. Dog gav jeg kun 5.000kr for den
I synes sikkert jeg er åndssvag at købe denne sub, men jeg har aldrig, ALDRIG, hørt andre subs end dali suite s1.2 så jeg ved jo faktisk ikke hvad jeg går glip af
egentlig skal jeg jo bare have noget bulder og brag når jeg ser film og det behøver jeg vel ikke en SVS til. Tror godt dalien kan klare det til mit behov.
Jeg vil dog gerne have en af de nye velodyne subs, men 10.000kr er lige lidt over mit budget, som egentlig har ligget på 5.000kr. Jeg skal jo også lige have råd til en ny suround reciever her inden jul
|
| Til top |
|
| |