| Forfatter |
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet har utvivlsomt været oppe før, men selv ved flittig brug af søgefunktionen synes jeg ikke at kunne finde nogle specifikke tråde omkring emnet. Correct me if I'm wrong. Gerne med links 
Jeg har et par Gamut L3 som spiller sammen med en Meridian 557 og en Bryston BP 25. Rummet er ca. 4 x 4 m. Generelt er jeg meget tilfreds med højtalerne men især ved filmkig og visse musikgenre (det sker jo, at der bliver spillet reggae eller tehcno i ny og næ) kunne jeg godt bruge lidt mere fyldig bas, hvis i forstår.
Jeg overvejer derfor at købe en sub, som kan understøtte højtalerne ved film og musik. Hvad kan i anbefale mig at lytte til, når den også skal kunne gøre sig i musik og ikke være alt for svær at få integreret i rummet?
Jeg har kig på SVS' nye SB 12-Plus:
http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=602&a mp;a mp;a mp;subgroup=240&id=3396
samt en model fra Infinity (m. RABOS system). Jeg synes ikke at kunne finde modellen på deres hjemmeside, så det kan være, at den er udgået. Jeg har hørt fra flere, at den også skulle være god til musik.
Det er ikke et krav, at den skal være ny, så et brugt alternativ kan også gå an. Mit budget ligger på ca. 7-8.000 kr.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tidligere ejer af Infinity Kappa Sub (som måske er den du tænker på?) og nuværende ejer af SB12 vil jeg anbefale SB12 fremfor Kappa Sub. Grunden for det er at SB12 har en højere grad af precision i de dybeste frekvensene end Kappa som begyndte at rode med den dybeste bassen i feks soundtracket fra Gladiator.
Som filmsub vil SB12 kunne levere højere lydtryk, men mindst lige viktigt vil den nå grænsen for hvad den kan med langt mindre dramatik end Kappa. år Kappaen nåede grænsen for hvad den kunne hørtes det mest ud som om den var i ferd med at selvdestruere, SB12 vil gi fra sig et lille 'plop' når den ikke kan mere.
Som brugt alternativ er det nok Velodynes SPL1200 II eller R der er mest aktuelle. Ydelse ca som SB12, men i R's tilfelde en bedre rumkorrektion. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu ændret mine søgekriterier i søgefuktionen og vupti, så kom der sørme nogle interessante tråde 
ManicMiner: Du skal have tak for din feedback. Det lyder i al fald som om, at SVS er rigtig interessant. Men mig bekendt er der vist ikke nogle forhandlere i Danmark, hvor man kan høre bæstet i aktion. Er dette ikke korrekt?
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
SVS kan kun købes online fra Lsound, så hvis du vil lytte til dem, så skal du enten købe dem og benytte dig af de 45 dages retur ret, eller finde en SVS ejer der vil give dig en demo. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv noget sjovt
atlantic techlogy
de integrerer super godt og billige
lydbutikken forhandler dem
|
| Til top |
|
| |
amp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at se på en sub fra Dynaudio, Martin Logan eller Linn. Det er jo producenter, der konstruerer højttalere som primært er til hifibrug og dermed også til musik.
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøvede en atlantic sammen med wilson cub superfedt
så koster den under 4000 kr,har også en velodyne i samme prisklasse,men er ikke lige så god
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
amp2 skrev:
|
Hvad med at se på en sub fra Dynaudio, Martin Logan eller Linn. Det er jo producenter, der konstruerer højttalere som primært er til hifibrug og dermed også til musik.
|
|
|
Gode forslag. Dem vil jeg kigge nærmere på, men hvad med prisen? Mit budget er forholdsvis stramt.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke helt samme problem som dig (lille stander højtaler), men jeg hører en del power metal! og her er det altså rigtig godt med et par subs til at sætte ekstra gang i koncertoplevelsen. Nu skrev jeg jo koncertoplevelsen, for det er også godt til koncert DVD'er, hvor det skal være lidt mere naturligt med meget bund. Ellers bruger jeg dem til film, resten kører som det plejer. Jeg valgte 2 stk. Monitor Audio RWS12 - de har musklerne, de er lukkede og ikke specielt store. Personligt syntes jeg det er lettere at placerer to subs end at finde det rigtige sted til en enkelt, men du må jo afsted og låne med hjem
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
REL eller LINN skulle være rigtig gode til musik.
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Jeg har ikke helt samme problem som dig (lille stander højtaler), men jeg hører en del power metal! og her er det altså rigtig godt med et par subs til at sætte ekstra gang i koncertoplevelsen. Nu skrev jeg jo koncertoplevelsen, for det er også godt til koncert DVD'er, hvor det skal være lidt mere naturligt med meget bund. Ellers bruger jeg dem til film, resten kører som det plejer.
Jeg valgte 2 stk. Monitor Audio RWS12 - de har musklerne, de er lukkede og ikke specielt store. Personligt syntes jeg det er lettere at placerer to subs end at finde det rigtige sted til en enkelt, men du må jo afsted og låne med hjem 
|
|
|
Den ser bestemt interessant ud. Jeg får dog nok ikke mulighed (læs: lov) til at placere 2 af dem i stuen , men mon ikke én kan gøre det. Jeg vil bestemt lytte nærmere til den.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |