Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilket højttalermærke kan I bedst lide? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nicorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen!

Vil da bare høre hvilke mærker der er jeres favoriter. Håber ik den har været her før, men kunne da ikke finde andre tråde med samme emne

Husk at begrunde hvorfor, ellers er det jo ikke spændende at høre andres meninger  Så lav en Top 3, og kom evt. med en joker, dvs en ht der lyder anderledes, måske har en speciel lyd, eller noget i den retning, men som i dog aligevel ikke ville købe, eller måske hvis i viste mere om den.   

Her er min top 3: + Joker

1. JBL: En af de gode HTer plus en rigtig god forstærker, det giver bare lyden den helt rigtige aggresive klang, som jeg synes er så fed, plus lyden er superdetaljeret.

2. B&W: Igen med en af de gode HTer plus en god forstærker, er lyden superdetaljeret , og har den fedeste klang, dog ik helt så aggresiv som hos JBL, men det er jo en smagssag om man kan lide det ene eller det andet.

3. Dynaudio: Fed og detaljeret lyd, mangler bare en smule power i lyden  .

Joker: Martin Logan: Virker som om de lyder fedt, men har kun lyttet til dem i meget kort tid (1-2min) med noget random pop music. 

Til top Vis Nicorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicorn

benaol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

1 Spendor da jeg syntes at de har en meget detaljeret og nuanceret klang med lidt tiltrukket bass.

2  Audiovector da det er dansk lyd når det er bedst, stram og fast bass med åben detaljeret lyd i  

mellemtone lejet

3   bks audio igen dansk lyd i meget høj kvalitet.

Dette er nogle af mine favorit HTer ,men der er utrolig mange at vælge imellem så det er en svær vudering.

Til top Vis benaol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benaol

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

CERWIN VEGA!

Derefter gammel B&O.. dejlig blød lyd til afslappende musik!

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Sonus Faber - Ikke så meget snak om Hifi og bla bla, De spiller bare musik!

Mörten Design - De mest neutrale, detaljerede og mest rigtigt lydende højttalere.

Gryphon - Det er begrænset hvad jeg ved om dem, Men forsatan hvor må de lyde vildt.

Jokeren: Cerwin Vega - Intresant og spændende historie. Fantastiske speaker til deres formål.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

audio note

wilson

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

DIY !
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

CERWIN VEGA!

Må jeg anbefale en tur til ørelægen, eller psykologen. Enten er du da døv eller ikke helt rask?

Uha der er mange højtalere som jeg gerne ville have, hvis jeg havde råd. Men ellers er jeg efter at jeg har fået dem ordentlig på plads ganske glad for mine egne Arcitec *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

CERWIN VEGA!

Må jeg anbefale en tur til ørelægen, eller psykologen. Enten er du da døv eller ikke helt rask?

Uha der er mange højtalere som jeg gerne ville have, hvis jeg havde råd. Men ellers er jeg efter at jeg har fået dem ordentlig på plads ganske glad for mine egne Arcitec *S*

Hvad er det dog for noget at sige? Det er da den mest imbecile kommentar jeg længe har læst. Hvilket snævertsynet menneske siger dog den slags? Det svarer til at sige: "Du kan lide farven rød, så må du jo være sindssyg!" Ikke alene er kommentaren dicideret debil, yderligere er den groft nedværdigende i kraft af at du sætter mig i bås med psykisk handicappede, bare ud fra det faktum at jeg har en anden præference. Normalt synes jeg folk er meget tolerente herinde, men det der er over stregen for hvad man kan tillade sig at sige i det åbne forum. Hvordan kan du tillade dig at slynge en så grov krænkelse ud? Er det fordi du regner med at de fleste andre brugere herinde også prioriterer andre højttalere over Cerwin Vega? Kan det være rigtigt at jeg skal kaldes psykisk syg og døv fordi jeg hører techno? Det er der måske ikke plads til herinde?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Tandberg Studio Monitor's selvfølgelig - hvad ellers? Tung lyd til enhver lejlighed

Jeg er iøvrigt enig med Bjarke dér.Tyndt udfald mod Bjarke,Rattanhuset....helt ærligt.Bare rolig,Bjarke,du er ikke alene om at synes at de gamle B&O højttalere lyder godt.De falder også i min smag

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Harbeth - Musikken swinger, max boogie effekt og "livefornemmelse" - realistisk klang

Martin Logan - Fantastisk perspektiv/størrelse - fantastisk detaljerigdom - fantastisk dynamik(ML-III-active)

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

CERWIN VEGA!

Hvad er det dog for noget at sige? Det er da den mest imbecile kommentar jeg længe har læst. Hvilket snævertsynet menneske siger dog den slags? Det svarer til at sige: "Du kan lide farven rød, så må du jo være sindssyg!" Ikke alene er kommentaren dicideret debil, yderligere er den groft nedværdigende i kraft af at du sætter mig i bås med psykisk handicappede, bare ud fra det faktum at jeg har en anden præference. Normalt synes jeg folk er meget tolerente herinde, men det der er over stregen for hvad man kan tillade sig at sige i det åbne forum. Hvordan kan du tillade dig at slynge en så grov krænkelse ud? Er det fordi du regner med at de fleste andre brugere herinde også prioriterer andre højttalere over Cerwin Vega? Kan det være rigtigt at jeg skal kaldes psykisk syg og døv fordi jeg hører techno? Det er der måske ikke plads til herinde?

Det er ikke snævert synet! Det er måske lidt tarveligt, for han ved jo ikke hvilken højttaler mærker du foretrækker.

Men det viser meget om, hvor lidt forskelligt du har hørt, ikke sandt?????

Hvis du havde hørt noget af det som jeg har, ville du ikke længere havde vega, og gammelt B&O som dine favoritter!

Selvom de godt kan være gode alligevel!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

CERWIN VEGA!

Jeg tror nu ikke at han mener det så voldsomt som det lyder. Det er et af den type udsagn som man ofte hører blandt venner men som man skal passe på med at skrive til folk man ikke kender. Bemærk også hans smiley, det er nok ment som en joke.

Ang. dit valg af højttalermærker synes jeg at det er to meget forskellige mærker lydmæssigt. Men hvis man kunne tillade sig den luksus at have flere sæt højttalere stående og så skifte efter hvilken musik man vil høre, er det måske godt nok.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

1) Vintage JBL

2) Dynaudio

3) Linn (men det skal være i et aktivt setup, de lyder som om de er gået i stykker når de spiller  passivt)

Jeg ved godt jeg anbringer røven i klaskehøjde ved at nævne Linn, men i aktiv drift spiller de fantastisk. Dynaudio har præsteret verdens bedste standerhøjttaler i Confidence C1, og generelt laver de simpelthen en god lyd over hele linien. Jeg er vokset op i et hjem med en JBL L101 fra starten af 70'erne og jeg elsker simpelthen de højttalere. Min far har dem endnu og de spiller stadig, en dag ta'r jeg mig sammen og får skiftet de 14" enheder på dem og hvad der nu ellers skal til for at de igen kan præstere 100%. 

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Peak Consult... bare fordi de har lavet de bedste højtalere jeg har hørt og de bedste jeg har haft (ikke de samme, desværre )

... og så er de jo danske

Flageborg
Branchemedlem
Branchemedlem
kringlyd.no

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

De her spiller utrolig bra - og har en finnish som få...........

Du kan lese mer om de her:
http://www.mamut.net/soundwave/subdet89.htm

Her kan du se flere bilder fra HiFimessen 2007 i Horten - Norway
http://avforum.no/forum/generelle-pressemeldinger-nyheter/57 300-hi-fi-messen-2007-horten-bilder-post-108-besokt-av-ca-10 00-entusiaster.html

moro med lyd --> kringlyd

Til top Vis Flageborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flageborg Besøg Flageborg's Websted

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jeg er jo personligt stor fan af Adam.. De spilder meget præcist og åbent.. Så det er jo selvfølig et sæt af dem jeg lytter på

Proac er heller ikke værst dog noget helt andet.. Meget mere tilbagelænet at lytte til....

Dynaudio kan så bestemt også noget.. de er bare for slappe i bassen til min smag.. men ikke uden evner

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

hejsa

Snell Snell og atter Snell

Jeg er i den grad Snell fan (de ældre modeller altså, inden Boston ac.) - og er den tilfredse ejer af følgende

C IV - D, J III og J IV

Jeg er meget begejstret for J III - sådan et sæt vokser i den grad med  "opgaven"   (læs bliver bedre og bedre) jo bedre grev du spiller på.

Og der kommer sikkert flere sæt til endnu - hvis jeg render på noget til den rigtige pris - SLÅR JEG TIL (igen)

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

Usher Dancer....... mums...... Har godt nok ikke hørt dem spille endnu, men de må bare spille godt (gør den i hvert fald i min fantasi )

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

mictor001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 05:02 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Hi-Sonny-Fi]

Sonus Faber - Ikke så meget snak om Hifi og bla bla, De spiller bare musik!

Mörten Design - De mest neutrale, detaljerede og mest rigtigt lydende højttalere.

Gryphon - Det er begrænset hvad jeg ved om dem, Men forsatan hvor må de lyde vildt.

Jokeren: Cerwin Vega - Intresant og spændende historie. Fantastiske speaker til deres formål.

Gryphon: hvor4for TROR du det?
Til top Vis mictor001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mictor001

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

SP Revalation

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne