Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 23:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hvilket højttaler kan i anbefale? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg skal købe nogle gode højttaller til TV og som kan tilsluttes til min PC. Deesværre ved jeg ikke noget om højttaler.

Jeg har kigget på denne højttaler sæt. http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217218

Kan i anbefale en god forstærker til denne enhed? Er denne enhed nok til mig? Højttalerene må gerne imponere mine venner. Jeg håber at den har en god bassenhed.

Udover dette skal man også købe en forstærker plus kabler. Jeg ved ikke hvilken udgangseffekt der passer til enheden. Jeg skal bare have realistisk og god lyd til TV og til afspildning af HD lyd fra PC'en.  Jeg har mange søde naboer, så det er ikke mit mål at købe super højttaler der smadre mine naboer.

Jeg vil bruge max 10.000 dkk på højttaler+forstærker+kabler. Hvis i har andre forslag mht andre højttalere eller forstærker sig endelig til.

PS: Findes der ikke højttalere for dummies? Jeg aner ikke engang hvordan man sætter kabler til forstærkren.

Til top Vis hunter1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hunter1980

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at du kan få et setup, der er meget vildere en det som du linker til. Når du siger at de skal imponere din venner mener du så at det skal se godt ud, eller at de skal levere et godt lyd tryk? Udgangseffekt behøver ikke at passe til dine højtalere som sådan.
Højtalere for dummies det tror jeg ikke, men det er super nemt at slutte kabler til. Du skal bare skære et lille stykke af plastikken rundt om kablet, så kablet stikker lidt ud. Derefter løsner du nogle skruer på bagsiden af Receiveren, og putter kablet ind. hvis du syntes det lyder for svært kan du også købe, nogle kabler med banan stik. de skal bare stikkes ind i.

Vil du købe brugt?

Mvh. Morten

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:

Jeg vil mene at du kan få et setup, der er meget vildere en det som du linker til. Når du siger at de skal imponere din venner mener du så at det skal se godt ud, eller at de skal levere et godt lyd tryk? Udgangseffekt behøver ikke at passe til dine højtalere som sådan.
Højtalere for dummies det tror jeg ikke, men det er super nemt at slutte kabler til. Du skal bare skære et lille stykke af plastikken rundt om kablet, så kablet stikker lidt ud. Derefter løsner du nogle skruer på bagsiden af Receiveren, og putter kablet ind. hvis du syntes det lyder for svært kan du også købe, nogle kabler med banan stik. de skal bare stikkes ind i.

Vil du købe brugt?

Mvh. Morten

Hej Morten,

Du skal have tak for det. Design er ikke så vigtigt for mig. Det er primært lyden der skal imponere ( dog ikke med lydstyrken ). Jeg elsker at se film og har en 37'' LCD TV. Derfor vil jeg gerne have højttaler der kan imponere mig og få mig til at se mere film.

Hvis at jeg skulle kigge efter en forstærker eller højttaler, hvad er det som jeg skal lægge mest fokus på? Jeg var iøvrigt en tur forbi HIFI-klubben, den flinke ekspidient anbefalede mig en NAD forstærker, +bass enhed + 5 satellit højttalere til 16000 dkk minus kabler. Lyden var suveræn, men syntes lige at det er i overkanten mht pris.

Din vejledning er faktisk god. Det takker jeg mange gange. Men jeg håber at der følger en brugsanvisning med, sådan at de skriver hvilken kabler høre til diverse indgange. Hvilken kabler skal jeg købe? Forstærkereb skal kunne tilsluttes bærbaren jackstick ( nu ved jeg ikke om man kalder det for jackstik ), hvilke kabler skal købes til højttalerende forbundet til forstærkeren.

Udover hifi-priser.dk, kender i andre hjemmesider der sælger billige kabler, højttalere, osv???

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Her er et par hjemmesidder med hi-fi:
http://www.ktradio.dk/
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/

her er en hjemme sidder med kabler:
http://www.av-connection.dk/?Cpage=Default&ML1=1

Hvilke højtalere lyttede du til?
Hvad kostede den Nad receiver du lyttede på? Ikke fordi NAD er dårligt, de er bare ikke så gode i surround. har jeg hørt.

kabler ved jeg ikke så meget om, men det er der helt sikkert nogle andre herinde der gør. Du skriver hvilke kabler du skal købe, og hvilke kabler der skal fra receiveren til højtalerene. det er jo de samme kabler. 
Du kan sagtens slutte din pc til din receiver.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Der er kommet et nyt, katalog fra HFK linker lige til det her det kunne du se lidt i http://nozebra.ipapercms.dk/hifiklubben/DK/Indstik/200710

Mvh. Morten

hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Kære Morten,

Tak for dine informationer og brugbare links. De højttalere ekspedienten framviste er B&M M1 ( pris 1500 dkk per stk ).  NAD L73 DVD-receiver forstærker som koster 5000,-. Ladge ikke mærke til subwooferen mærke. Alt i alt kostede det hele 16000,-.

Der er nogle ting ang forstærkere som jeg skal vide hvad er såsom:
1: DSP: Hvad er det?
2: 24bit: Hvad er bit?
3: 192kHz : Hvad skal det sige?
4: SPDIF: Det er en udgang, men hvad skal den tilsluttes til? Jeg har en minidisc som bruge SPDIF.
5: RCA?????
6: S-video???? Skal det tilsluttes til TV?
7: Komposit????
8: Komponent video.
9: Seriel?????
10: TOS Link?????
11: Man nævner tit frekvens interval, eks. 10-100KHz. Vil det sige at forstærkeren kan afspille lyd inden for den frekvens ramme?
12: Udgangseffekt: Lad os sige 300W som udgang, vil det sige at mine højttaler + sub ikke må tage mere end 300W tilsammen?
13: Nogle forstærkere skriver Ohm, eks 47 ohm. Er det impedansen? Hvad vil det sige?

Jeg har tidligere nævnt "højttalere for dummies" som jeg burde have, så burde titlen være "anlæg for dummies" istedet som jeg kan få gavn af.

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal gå efter

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt at man skal holde sig fra, de små design højtalere der. Hvis du vil have små højtalere, så syntes jeg du skulle købe nogle gode stander højtalere. Den receiver er heller ikke så god, det ville være bedre og købe en receiver og dvd hver for sig.

Det var en masse spørgsmål, nogle af dem kan jeg svare på. Men det er vigtigt at du husker, man ikke skal se på spe. når man køber udstyr.

S-video: http://www.av-connection.dk/?SPage=S-Video-SVHS_Kabler
Komposit: http://www.av-connection.dk/?SPage=Composite-Video_Kabler
Komponent:  http://www.av-connection.dk/?SPage=Component-Video_Kabler
Udgangseffekt: Bruger man til at måle, hvor kraftig en forstærker er. Men der er meget misvisende, de forskellige mærker måler dem nemlig som de har løst til. Der er nogle mærker der måler, med alle kanalerene i brug. Mens andre måler med kun 2 kanaler i brug, dvs. at du ikke kan renge med hvad der står. F.k.s står der at en denon har 5x100 W og at en harman kardon har 5x45 W, men harman kardonen er meget stærkere en en denon. det siger lidt om hvad man kan bruge spes. til. 
på linkene kan du se hvad de forskellige ting er.

Anlæg for dummis, hmm det kan godt være svært at indstille et surround anlæg. Men der findes nogle receivere, der har en auto setup funktion. Hvor der føgler en lille mikrofon med, som måler hvordan dine højtalere står og derefter indstiller receiveren korrekt. Det kunne være en god ide for dig, f.k.s denon og onkyo har såddan en.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Et muligt setup, kunne se sådan her ud:

Receiver.
http://www.csn-teknik.dk/onkyosurround.htm En onkyo 605 er en rigtig god receiver, den har også en måle mikrofon.
Eller den her http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2807_surround_receiver_soelv.htm  den har også en måle mikrofon.

Højtalere:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm
Et ok ststem, bemærk der er ikke nogen sub med.
Samlet pris: omkring 11.000.

Mvh. Morten

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at det sæt som Morten014 anbefaler lyder rigtig godt, du kunne dog også overveje et sæt Monitor Audio Bronze fra TapeConnection.dk de har en rigtig god lyd også, omend den er lidt anderledes end Dali'en.
Har dog selv haft nøjagtigt det surround sæt som Morten014 linker til og det er ganske fint, jeg synes bare at Monitor Audio giver lidt mere for pengene, du kunne købe.

1 sæt Monitor Audio Bronze BR 5 i kirsebær til 2.798,-
1 sæt Monitor Audio Bronze BR 1 i kirsebær til 1.598,-
1 center Monitor Audio Bronze BR LCR i kirsebær til 1.498,-

Det er i alt 5.894,- altså lidt mindre end Concept sættet. Hvis du så smider 800 kr mere kan du opgradere fronterne til BR 6 og så har du efter min mening et sæt højtalere som spiller røven ud af bukserne på det Dali sæt
Men tag ud og lyt på de to sæt, tror det er nogen af de bedste tilbud i prisklassen.

hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Et muligt setup, kunne se sådan her ud:

Receiver.
http://www.csn-teknik.dk/onkyosurround.htm En onkyo 605 er en rigtig god receiver, den har også en måle mikrofon.
Eller den her http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2807_surround_receiver_soelv.htm  den har også en måle mikrofon.

Højtalere:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm
Et ok ststem, bemærk der er ikke nogen sub med.
Samlet pris: omkring 11.000.

Mvh. Morten

Kære Morten, tak for dit svar. Jeg har kigget lidt på diverse højttalere og forstærkeren. Onkyo 605 passer til mit HD TV, men manualen som jeg hentede ned fra nettet er faktisk temmelig god og forklarer grundigt. Jeg har set onkyo 605 i tyskland for ca. 4200 dkk med fragt. Det er billigt og jeg overvejer kraftig at købe den fra tyskland.

Jeg har set på Dali concept 6 højttalere, de ser umiddelbat gode ud. Jeg bør også købe en tilhørende subwoofer til dali concepted.

Dali concept 6:         &nbs p; 5999,-
Forstærker:        & nbsp;    ~4200,-
Dali concept sub12:    3699,-
Total pris         &n bsp;     ~14000,-

Derudover skal jeg købe tilhørende kabler, der regner jeg med en pris på 1000 dkk ekstra. Jeg skal kun købe subwoofer kabel ( 2 m max ), front højttalere ( 2*2m max ), center ( 0,5 meter ), baghøjttalere ca. (2*12 meter) og HMDI (0,5 meter ) og 1m MiniJack kabel . Så skal jeg købe en analog kabel fra DVD'en til forstærkeren.

Skal jeg også have en komponent video kabel fra forstærkeren til TV'et? Eller er det nok en med en HDMI kabel?

Er der andre kabler som jeg skal bruge? har jeg overset noget?

hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Jeg synes at det sæt som Morten014 anbefaler lyder rigtig godt, du kunne dog også overveje et sæt Monitor Audio Bronze fra TapeConnection.dk de har en rigtig god lyd også, omend den er lidt anderledes end Dali'en.
Har dog selv haft nøjagtigt det surround sæt som Morten014 linker til og det er ganske fint, jeg synes bare at Monitor Audio giver lidt mere for pengene, du kunne købe.

Det er i alt 5.894,- altså lidt mindre end Concept sættet. Hvis du så smider 800 kr mere kan du opgradere fronterne til BR 6 og så har du efter min mening et sæt højtalere som spiller røven ud af bukserne på det Dali sæt
Men tag ud og lyt på de to sæt, tror det er nogen af de bedste tilbud i prisklassen.

Kære Rune, du skal have tak for din hjælp. Inden jeg køber varen, så vil jeg gerne vide hvad er det som gør at Monitor Audio Bronze BR 6+1+LCR bedre end dali concept 6 højttalere? Jeg ved ingenting om højttalere, så derfor ville det hjælpe mig en del hvis jeg fik en forklaring :)

Det kunne sætte mig bedre ind i HI-FI verden på den måde.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

hunter1980 skrev:

Rune|WildChild skrev:

Kære Rune, du skal have tak for din hjælp. Inden jeg køber varen, så vil jeg gerne vide hvad er det som gør at Monitor Audio Bronze BR 6+1+LCR bedre end dali concept 6 højttalere? Jeg ved ingenting om højttalere, så derfor ville det hjælpe mig en del hvis jeg fik en forklaring :)

Det kunne sætte mig bedre ind i HI-FI verden på den måde.

Jamen jeg kan da godt prøve at forklare hvorfor JEG synes de er bedre, for det er jo i sidste ende subjektivt.
Nu har jeg haft Concept 6 og den er ganske fin som førstegangshøjtaler eller hvis man bare ikke lytter så meget men mere hører musikken hvis du forstår..
Concept 6 er knap så detaljeret og har knap så meget attack i bunden. I Monitor Audio'en får du en højtaler som har en mere klar og detaljeret diskant og i vis grad også mellemtone. I sidste ende vil det betyde at du får meget bedre stemmer især under musiklytning, akustiske guitarer mm. vil ligeledes også lyde meget mere detaljeret og præcist.. Samtidig vil du få lidt mere hug i bunden så når der er bas er der nok af den..
Det er min forklaring af hvorfor jeg ville vælge MA.. Hvis du så vil ofre lidt mere kan du skifte fronterne ud med RS 6 som koster 6k for et sæt, så får du virkelig et sæt højtalere som ikke findes bedre i den prisklasse, men så er vi også lidt højere oppe prismæssigt..

Håber du kunne bruge det til noget I sidste ende handler det om at komme ud og høre det selv og se hvad man bedst selv kan lide..

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

hunter1980 skrev:

Kære Morten, tak for dit svar. Jeg har kigget lidt på diverse højttalere og forstærkeren. Onkyo 605 passer til mit HD TV, men manualen som jeg hentede ned fra nettet er faktisk temmelig god og forklarer grundigt. Jeg har set onkyo 605 i tyskland for ca. 4200 dkk med fragt. Det er billigt og jeg overvejer kraftig at købe den fra tyskland.

Jeg har set på Dali concept 6 højttalere, de ser umiddelbat gode ud. Jeg bør også købe en tilhørende subwoofer til dali concepted.

Dali concept 6:         & ; ; ;nbs p; 5999,-
Forstærker:        & amp; amp; amp; nbsp;    ~4200,-
Dali concept sub12:    3699,-
Total pris         &a mp;a mp;a mp;n bsp;     ~14000,-

Derudover skal jeg købe tilhørende kabler, der regner jeg med en pris på 1000 dkk ekstra. Jeg skal kun købe subwoofer kabel ( 2 m max ), front højttalere ( 2*2m max ), center ( 0,5 meter ), baghøjttalere ca. (2*12 meter) og HMDI (0,5 meter ) og 1m MiniJack kabel . Så skal jeg købe en analog kabel fra DVD'en til forstærkeren.

Skal jeg også have en komponent video kabel fra forstærkeren til TV'et? Eller er det nok en med en HDMI kabel?

Er der andre kabler som jeg skal bruge? har jeg overset noget?

Ja en sub er vigtig, men man kan få mange bedre subs. Du kunne kigge på en svs sub, det er noget af det bedste man kan få. Til en rimlig, pris. Hmm jeg ville nok ikke købe receiveren, i tyskland hvad nu hvis den går i stykker? Så skal du betale fragt for at få den sendt tilbage, så er den ikke så billig mere.
Om du bedst kan lide Dali sættet, eller det andet skal du selv lytte dig frem til.

Kabler:

Hvorfor ikke købe en dvd afspiller med HDMI udgang? også koble dem sammen sådan her:
DVD--HDMI kabel--receiver--HDMI kabel--TV.

Jeg tror ikke at man kan købe kabler på 0.5 m, men 1m kan man. Har du overvejet hvilke kabler du vil have?

Mvh. Morten

hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
[QUOTE=hunter1980]
Jamen jeg kan da godt prøve at forklare hvorfor JEG synes de er bedre, for det er jo i sidste ende subjektivt.
Nu har jeg haft Concept 6 og den er ganske fin som førstegangshøjtaler eller hvis man bare ikke lytter så meget men mere hører musikken hvis du forstår..
Concept 6 er knap så detaljeret og har knap så meget attack i bunden. I Monitor Audio'en får du en højtaler som har en mere klar og detaljeret diskant og i vis grad også mellemtone. I sidste ende vil det betyde at du får meget bedre stemmer især under musiklytning, akustiske guitarer mm. vil ligeledes også lyde meget mere detaljeret og præcist.. Samtidig vil du få lidt mere hug i bunden så når der er bas er der nok af den..
Det er min forklaring af hvorfor jeg ville vælge MA.. Hvis du så vil ofre lidt mere kan du skifte fronterne ud med RS 6 som koster 6k for et sæt, så får du virkelig et sæt højtalere som ikke findes bedre i den prisklasse, men så er vi også lidt højere oppe prismæssigt..
Håber du kunne bruge det til noget I sidste ende handler det om at komme ud og høre det selv og se hvad man bedst selv kan lide..

Hej Rune, tak for besvarelsen. Det som jeg vil gør nu er at tage hen til tapeconnection for at afprøve det sæt som du anfaler, hvis jeg falder for det, så køber jeg dem. Jeg prøvede faktisk på at finde varen i Tyskland eller i Sverige for at se om det kan betale sig, men kunne ikke finde noget om det. Desuden er der ingen billeder af det sæt som du anbefaler.

Grunden til Sverige er fordi at jeg flytter til Helsingborg snart, så ville det være nemmere at købe højttalere i sverige. Jeg har besøgt hifi klubbens svenske hjemmeside, men det var lidt dyre at købe dali concept 6. Det kan være at der findes andre svenske hjemmesider som sælger Monitor Audio.

hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
[QUOTE=hunter1980]
Ja en sub er vigtig, men man kan få mange bedre subs. Du kunne kigge på en svs sub, det er noget af det bedste man kan få. Til en rimlig, pris. Hmm jeg ville nok ikke købe receiveren, i tyskland hvad nu hvis den går i stykker? Så skal du betale fragt for at få den sendt tilbage, så er den ikke så billig mere.
Om du bedst kan lide Dali sættet, eller det andet skal du selv lytte dig frem til.

Kabler:

Hvorfor ikke købe en dvd afspiller med HDMI udgang? også koble dem sammen sådan her:
DVD--HDMI kabel--receiver--HDMI kabel--TV.

Jeg tror ikke at man kan købe kabler på 0.5 m, men 1m kan man. Har du overvejet hvilke kabler du vil have?

Mvh. Morten

Kære Morten,

Jeg takker igen, jeg har forsøgt at finde SVS subwoofer hos hifi klubben's hjemmeside, men fandt ikke noget. Dernæst prøvede jeg hos tapeconnection og hihipriser, men fandt ikke noget.

Jeg tager chancen mht onkyo TX-SR605, det koster 3800 dkk med fragt fra Tyskland.

Desuden ved jeg ikke om det kan betale sig for mig at købe en DVD afspiller med HDMI udgang siden at jeg i forvejen har en DVD afspiller som jeg ikke har brugt endnu, den er 1 år gammelt. Årsagen er at jeg køber en PS3 snart som fungere som en bluray ragionsfri afspiller. Jeg ved faktisk ikke om den kan afspille DVD'er. Anyway, jeg har en lydløs bærbar som har en HDMI udgang og som kan afspille DVD, avi og alt muligt andet. Jeg kan tilslutte bærbaren til forstærkeren (input ) og output forbindes mellem forstærker + TV. Desuden har min bærbar HD lyd, så jeg skal i princippet tilslutte den til et MiniJack kabel. Jeg ved ikke om det er den optimale løsning. Men det ville være den billigste løsning. Faktisk bør jeg ikke engang tilslutte DVD'en men istedet tilslutte bærbaren kun. Hvad synes du?

Jeg har overvejet hvilken kabler som jeg skal købe hos av-connection, men vender tilbage lidt senere.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Det eneste sted man kan købe SVS subwoffers er på  www.lsound.no her er en test af svs subs http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1635&zoneid=3 

Ok det bestemmer du jo helt selv.
Hvis du alligevel køber en ps3, så er der ingen grund til at købe en ny dvd som du selv siger. Den kan sagtens afspille alm. dvder. 

Jeg tror nu nok at dvd afspilleren, vil være den bedre afspiller en din bærbar (det kommer an på hvilken afspiller du har). Er du sikker på at der er HD DVD drev i din bærbar? Hvis den har hdmi udgang, så brug den istædet for minni jack.

Mvh. Morten  

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hej hunter1980

Du kan roligt købe din Onkyo reciever i Tyksland. Alt mit udstyr er købt i Tyskland (projektor, reciever, DVD-afspiller, mixerpult, mikrofoner.... osv) Min mixer kunne på et tidspunkt ikke levere lydeffekter længerer. Jeg sendte den derned for 120 kr i fragt, den blev repareret og har virket fint i flere år efter.

Desuden har nogle herinde i forummet nævnt noget om "Europa-garanti", det er vist noget med at de store mærker (så som; Sony, Panasonic og måske endda også Onkyo), har garantidækning i DK, selvom du køber udstyret i Tyskland. Men det har jeg aldrig afprøvet i praksis.

Jeg vil ønske dig held og lykke med købet af din Onkyo reciever i Tyskland, det tror jeg ikke du vil fortryde. Den har forresten vundet EISA-Awarden for 2007-2008 så vidt jeg husker.

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Hej hunter1980

Du kan roligt købe din Onkyo reciever i Tyksland. Alt mit udstyr er købt i Tyskland (projektor, reciever, DVD-afspiller, mixerpult, mikrofoner.... osv) Min mixer kunne på et tidspunkt ikke levere lydeffekter længerer. Jeg sendte den derned for 120 kr i fragt, den blev repareret og har virket fint i flere år efter.

Desuden har nogle herinde i forummet nævnt noget om "Europa-garanti", det er vist noget med at de store mærker (så som; Sony, Panasonic og måske endda også Onkyo), har garantidækning i DK, selvom du køber udstyret i Tyskland. Men det har jeg aldrig afprøvet i praksis.

Jeg vil ønske dig held og lykke med købet af din Onkyo reciever i Tyskland, det tror jeg ikke du vil fortryde. Den har forresten vundet EISA-Awarden for 2007-2008 så vidt jeg husker.

Dief

Jeg er ked af at sige det. Køber du en Onkyo receiver i Tyskland eller en parallel importeret i Danmark.
Så er det dig der må sørge for at få den reppet på garantien hos den forhandler hvor du har købt den. Den danske Onkyo importør dækker kun de receivere der er solgt via aut. Onkyo forhandlere i Danmark på danske uat. service værksteder.
Så det er ikke i alle tilfælde det faktisk kan betale sig.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller ikke turde at købe min receiver (og andre hi-fi stumper) i Tyskland. Jeg vil også hellere støtte de danske forhandlere. Men det kan være at det er mig der er for konservativ 

Mvh. Morten

hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Det eneste sted man kan købe SVS subwoffers er på  www.lsound.no her er en test af svs subs http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1635&zoneid=3 

Ok det bestemmer du jo helt selv.
Hvis du alligevel køber en ps3, så er der ingen grund til at købe en ny dvd som du selv siger. Den kan sagtens afspille alm. dvder. 

Jeg tror nu nok at dvd afspilleren, vil være den bedre afspiller en din bærbar (det kommer an på hvilken afspiller du har). Er du sikker på at der er HD DVD drev i din bærbar? Hvis den har hdmi udgang, så brug den istædet for minni jack.

Mvh. Morten  

Hej Morten,

Vi skal lige have det hele på det rene. Min bærbar har en HDMI udgang. Det som jeg pludseligt bliver i tvivl om er at jeg troede at billede signal og ikke lyd signal gik igennem HDMI udgangen. Dvs at med HDMI udgang og med HDMI kabel overfører både lyd og billeder via forstærkeren til TV og højttalerne? Med HDMI kabel behøver jeg ikke en miniJackStick? Det ville være mega nice hvis jeg kunne nøjes med een kabel og ikke 2.

Det undrer mig at jeg ikke kan afspille lyd fra min stationære PC som har HDMI udgang og direkte tilsluttet til mit TV. Måske fordi at mit graffikkort ikke er en lydkort.

Altså jeg har en ganske almindelig DVD brænder+afspiller på mit DVD drev som kun skal afspille DVD film, CD musik og filer. Den skal kun bruges til DVD film. Ellers bør ps3 tage DVD'er, Bluray film også videre.

Jeg har været inde på SVS sub side, problemet er faktisk at den leveres KUN fra Norge og ikke fra dk selvom man vælger dk. Igen er vi i det samme problem som før ang. bestilling af vare fra udlandet.

Men jeg takker mange gange.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum