| Forfatter |
|
hotdp Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Som jeg har snakket om i andre indlæg er jeg ude efter et anlæg til max 4000kr til min fars vin-værelse (på størrelse med et mindre børneværelse)
Min far vil ikke have store højtalere så har derfor kigget på nogle Dali concept 1 og på et Yamaha piano craft 810 anlæg. Men som manden i hifiklubben sagde er det ikke muligt og få de dybe toner med så "små" højtalere.
Har derfor tænkt på om man kan få en fornuftig 2.1 løsning med CD-afspiller til 4000kr ? Altså 2 mindre højtalere der kan hænge og en sub til de dybe toner? Ved ikke om det er skørt men har set nogle PC-højtalere der skulle være THX certificeret, er det noget ragelse? http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=100095
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville da i hvert fald holde mig fra det logitech sæt! computer højttalere er til computer!
Hvis det er sådan et rigtigt vin/herreværelse, vil de da se helt åndsvage ud til værelser, syntes du ikke???
|
| Til top |
|
| |
hotdp Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det ville måske ikke være så pænt.. Det ville jeg nu lade min far om at vurderer.
Men hvad alternativer findes der? Kender ikke så meget til 2.1? Det skal siges at der skal kun høres CD-musik og det er elvis og andet gammelt rock n roll.?
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hotdp Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle da har andre gode forslag?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv et par Eltax Monitor III, de fåes ofte på tilbud til kr. 499,- i Bilka eller Føtex. Efter de er tilspillet, så vurder om de mangler bas. Gør de det så invester i en sub, men jeg tror nu ikke I vil mene de mangler bas. Se evt. min gennemgang af dem her.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
hotdp Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet. Har lige læst din gennemgang af dem, jeg troede eltax ikke var særlig velset? altså at det var ragelse...
|
| Til top |
|
| |
hotdp Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps. de koster 500kr på tilbud siger du, men dali concept 1 koster 1000 kr i et samlet tilbud med et lille anlæg, vil du mene de eltax er bedre?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hotdp skrev:
| Ps. de koster 500kr på tilbud siger du, men dali concept 1 koster 1000 kr i et samlet tilbud med et lille anlæg, vil du mene de eltax er bedre?
|
|
|
Prisen er for et sæt og jeg kan ikke udtale mig om de er bedre elle dårligere end Dali Concept 1, kan kun sige jeg er meget positivt overrasket. Jeg er ellers kun til gulvhøjttalere  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |