| Forfatter |
|
peng0 Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Direkte til mit spørgsmål:
Jeg købte for 4 mdr. siden et Logitech Z-5500 anlæg til min computer. Jeg har et Creative X-Filydkort derpå, og tænkte at det sæt sammen ville være fedt. Men jeg er på ingen måde tilfreds med Logitech's højtaler-setup. Front og bag-højtalere er flade og har kun diskant, center'en mangler knald og bassen er dyb og langsom. Der er ingen mellemtone og lydbilledet fremstår meget fladt.
Jeg har besluttet mig for at sælge det igen og vil købe et sæt højtalere, men det er en jungle for en novice som mig. Mit budget er 2-3000 kr., evt. lidt mere. Jeg har lyttet til lidt forskellige højtalere i Hifi-klubben og synes godt om åbenheden og lyden på Dali's Concept 2-højtaler, selvom jeg synes der mangler lidt bund. Jeg lyttede også til B&W's 685-højtaler, men brød mig ikke om den lyd.
Jeg håber i fornemmer hvordan min smag er. Jeg har brug for lidt vejledning til indkøb af højtalere. Jeg er tilfreds med et stereo-setup (skal indtil videre bruge det på min gamle NAD 8020-forstærker).
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et sæt Audiovector C4 til salg her på siden til ca. 2500kr. De gør det aldeles glimrende. I den prisklasse du kigger i, er det et must at købe brugt.
|
| Til top |
|
| |
peng0 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - jeg er klar på at købe brugt.
Jeg lytter til meget blandet musik, jazz, rock a la Bright Eyes, CV Jørgensen, klassisk.
Er C4 bedre end Dali's Concept-højtalere?
|
| Til top |
|
| |
peng0 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også luret på Eltax' Monitor III og IX, hvordan leverer de i forhold til Audiovector C4? Eller hvad med den sagnomspundne Dali 450 - hvordan klarer den sig i forhold?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
peng0 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ked af, hvis jeg virker insisterende, men jeg ka' stadig ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg skal købe. De højtalere Mastervol foreslog koster 5000 kr/par, hvilket er væsentligt over mit budget. Jeg står tilbage med et par idéer:
-Audiovector C4
-Dali 450
-Eltax Monitor III el. IV
-Dali Concept 2
Er der lydmæssig forskel og udmærker én af disse højtalere sig i jeres øjne (eller rettere, i jeres øre)?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
peng0 skrev:
|
Jeg er ked af, hvis jeg virker insisterende, men jeg ka' stadig ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg skal købe. De højtalere Mastervol foreslog koster 5000 kr/par, hvilket er væsentligt over mit budget. Jeg står tilbage med et par idéer:
-Audiovector C4
-Dali 450
-Dali Concept 2
Er der lydmæssig forskel og udmærker én af disse højtalere sig i jeres øjne (eller rettere, i jeres øre)?
På forhånd tak
|
|
|
Som sagt er der tale om 2. sorteringer der ikke fejler andet end fx forkerte fineringer, derfor er de sat til halv pris
|
| Til top |
|
| |
peng0 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Mastervol=> 1000 tak for hurtigt svar.
Det lyder fedt med audiovector, men de er stadigvæk lidt uden for min prisklasse - de koster 5000 kr. for to stk., eller ta'r jeg fejl?
Jeg har 2-3000 kr. i alt at gøre godt med.
EDIT: Jeg har måske set forkert - det er prisen for et sæt? Så er jeg solgt 
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
peng0 skrev:
-Audiovector C4
-Dali 450
-Dali Concept 2
På forhånd tak |
|
|
Eltax Monitor III er en ganske fin højttaler, du kan læse om min amatøroplevelse med sådan et sæt her. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |