Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kibri Naima får kanontest. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Det er mig altid en glæde når et dansk firma får en god test i udlandet. Specielt når det er et ungt firma der stadig kæmper for en plads på verdensmarkedet, det minder mig om dengang jeg var ung, havde hår på hovedet, og på 11 mdr kørte 68.000 km for at besøge distributører i Europa.

Kibri Naima er testet i det nye nummer af Hi-Fi World, et efter min erfaring yderst kompetent magasin, og Adam Smith giver den da også et væld af roser i testen, sætninger som:

”..my gosh what an image it is! I can put hand firmly onto heart and say with absolute certainty that I have never before heard such a stable, wide and utterly vast image from any loudspeaker with such compact dimensions. If you really want a room full of soundstage but without the corresponding room full of loudspeaker, then you absolutely must give the Naimas a try.”

“With virtually any sort of music, the Naimas act almost like an audio projection device, putting you firmly into the middle of the action from your CDs and LPs and telling you exactly what was going on in the studio when they were recorded.”

“Naimas picked upon absolutely every last little inflection from every single instrument. People talk about “hearing a pin drop”- if this had happened during the recording, the Kibris would have told you exactly where, how high it fell from, and which way it landed.

Testen fortsætter på den måde med det ene superlative efter det andet, slutter med ordene “a truly excellent, characterful and interesting loudspeaker – I’m angling to try and hang on to them…”

Og endeligt efter at have rated For og Imod:

For

- vast soundstage

- clarity and detail

- uniformity of performance

- compactness

Against

- nothing at the price

slutter med at give Kibri full house (5 Globes af 5 mulige).

Jeg glæder mig til at lægge ører til den på weekendens HiFi & Surround 2007 messe i København.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 November 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

...tak for opmærksomheden.
Det er næsten til røde ører af at læse den..

Jeg vil ikke kommentere testen, med mindre vi bliver spurgt direkte til den. Derimod vil jeg gerne kommentere højttaleren.

Ved ikke om bladet er udkommet i magasin-form herhjemme, men det kan, uden problemer, købes elektronisk for £1.90 på Hi-Fi World's side.
Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 November 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Flot godt gået
Rart at se at danske firmaer kan slå til søren i udlandet

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 06 November 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Tak, CSN Teknik ..
Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 November 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej Kibri

Vi får vel et lyt i weekenden  (KBH) ?

Stort tillykke herfra

mvh Hans

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 November 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft fornøjelsen, at lytte til den med et særdeles kompetent hifisæt foran. For hunne hvor er de gode. Tillykke med den flotte test. 

VH T

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 November 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hehe, det er sjovt at observere branchemedlemmer klappe hinanden på ryggen, men ikke
særlig interssant.
Tester, hvad kan man bruge dem til?? Hvem har set direkte negative tester i både danske
og udenlandske magasiner? Ikke ret mange tror jeg. Hvis Kibri spiller ok, tror jeg på det,
når jeg hører det hjemme i min stue, eller på en messe. Ikke fordi jeg mener de er dårlige,
men mest fordi jeg ikke stoler på hvad andre skriver og siger. Heller ikke de som siger at Kibri
ikke duer!
Der er mange kommercielle interesser involveret i positive tester, så tag dem med et gran salt og
hør før du dømmer :-)

Vh  Freddy

PS: nu bor jeg i Jylland, kommer Kibri hertil?
Til top Vis bigfoot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigfoot

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 06 November 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej Bigfoot,

Det må du undskylde, jeg synes det er flot gået, men jeg ved jo også hvor meget der skal til for at få en god test. Måske ser du ikke mange negative tests, men til gengæld ved du jo ikke hvor mange produkter der sorteres fra af magasinerne, fordi de ikke gider lytte på dårlige produkter.. så nåleøjet er at man overhovedet kommer i bladene nu om dage

Derfor synes jeg det er suverænt at Kibri ikke kun har fået en halvgod test, men en fremragende test. Thumbs Up

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Hvis magasinerne ikke gider lytte på og skrive om "dårlige" produkter, er de jo ret beset ikke
det papir værd de er trykt på! Dårlige produkter findes, ingen tvivl om det, og derfor skal
der også skrives om dem, såvel som om gode produkter. Det kaldes uafhægighed eller
upartiskhed! Mon bladene er bange for at miste annoncører eller hvad?

Men rent bortset fra det, kunne jeg godt tænke mig at høre Kibri :-)

Og desuden mener jeg at du og andre branche folk ikke burde sidde her og ytre jer
blandt os amatører, der må da findes professionelle fora til det. Håber ikke jeg har trådt dig
eller andre over tæerne, det var ikke hensigten, men blot min mening der skulle luftes :-)

VH  Freddy

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 06 November 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hej Freddy,

Om magasiner skal skrive negative tests eller ej, er jo i bund og grund noget køberne af magasinerne burde tage med magasinerne. Personligt ville jeg dog synes det var træls at skulle sidde og læse negative test, men det er jo smag og behag.

Nu er jeg (og sikkert også de andre branchemedlemmer) her og på andre forums, fordi vi er lige så store entusiaster som jer andre, så vi vil da også godt have lov at gå op i vores hobby  Og din mening er da lige så acceptabel som min, så du træder mig ikke over tæerne

Thomas Sillesen

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej Freddy

Hvis du kun kan, komme med lamme kommentarer, så er det stadig tilladt, at undlade at skrive. Mit indlæg her, har jeg skrevet fordi hifi4all har lagt navn til alt for mange negative udsagn, fra personer der ikke engang har hørt det de udtaler sig om. Dig inklusive

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Freddy,

Om magasiner skal skrive negative tests eller ej, er jo i bund og grund noget køberne af magasinerne burde tage med magasinerne. Personligt ville jeg dog synes det var træls at skulle sidde og læse negative test, men det er jo smag og behag.

Nu er jeg (og sikkert også de andre branchemedlemmer) her og på andre forums, fordi vi er lige så store entusiaster som jer andre, så vi vil da også godt have lov at gå op i vores hobby  Og din mening er da lige så acceptabel som min, så du træder mig ikke over tæerne

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej tarup

Såvidt jeg husker, har jeg ikke udtalt mig negativt om Kibri, netop fordi jeg ikke har hørt dem!
Og jeg hentyder ikke til dine kommentarer, da du ikke er branchemedlem, men "amatør" som mig.
Jeg har udtalt min holdning til branche folk og tests i dette forum, ikke andet.

VH  Freddy

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Fint nok

Jeg har bestemt ikke lyst til at skændes med nogen her, og jeg drager heller ikke din entusiasme i
tvivl :-) Vel er det træls at læse noget negativt, men det hører med, sammen med det positive..

VH  Freddy

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 06 November 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

-> Bigfoot.

Tests i blade er da herlige. Det er lige som når man fik Dalle-Valle kataloget i gammel tid.

Tests berettigelse som køberinformation er nok begrænset, men som en sober præsentation er det da uundværligt, nettet er meget fint men de flotte billeder giver lysten til at se mere.

Afslutningsvist - hvis din holdning er afspejlet af dine udtalelser - hvad laver du så her? Hele forummet er en stor "amatørtest" Der skal ikke læses mange indlæg før det fremgår at de mest forhærdede testere er dem der har brugt en masse penge og tid på at skrue et anlæg sammen - objektivt er din mening om hvad du hører på total klaphat for mig, men det er da spændende alligevel.

PS - læser du ingen magasiner? Biler, PC, Guns and ammo eller ´sligt?

Tillykke med testen forresten. Har stadig lidt besvær med at vænne mig til designet, med dem jeg har hørt indtil videre lyder da helt fint. (undskylder de manglende hifi-gloser, men er ikke tester)

MVH

M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 November 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hallo......  Freddy

Tror du et lille dansk firma som Kibri kan påvirke et engelsk magasin til en positiv test grundet "kommercielle" interesser

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hej r-l-b

Det var en generel betragtning jeg brugte for at illustrere hvor lidt jeg mener man kan bruge en
test til...den er i højeste grad et produkt af en uvildig holdnig og et subjektivt indtryk.
Smag og behag er forskelligt. Den engelske test kunne ligesåvel være positiv, fordi anmelderen
skriver af gammel vane. Det kunne selvfølgelig også være fordi Kibri er ok :-)

VH  Freddy

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hej morkaj

Jeg er amatør, og derfor er jeg på et amatør forum :-)

VH  Freddy

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 06 November 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

branche folk

uha da.

Vi er nogle værre nogle.

Men uden os tro du så der var sådan et forum ? og sådan en side ?

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 06 November 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Jeg tror Kibri har vundet i lotto, og sendt gevinsten til Hi-Fi World

Tilykke med det!

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes