| Forfatter |
|
Linhawk Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået nyt fladskærm (pio 428XD), og nu vil min kone ikke have min grimme center højtaler op at hænge på væggen 
Nu har jeg så fundet en som hun måske vil "godkende" http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/center/argon_ 7031_centerhoejttaler_soelv.htm
Men nu er det så bare placeringen af denne som bliver det store emne i huset. Jeg ved at hun helst vil have den gemt bag fladskærmen, hvor der er plads til den (Vogel vippe beslag). Men vil dette ikke ødelægge lyden? HVis den skal sidde lige under fjernsynet, vil det komme i kampolage med den skinne hvor ledningerne går. Vil en placering lige ved overkantet være skidt? Eller skal mine forhandlinger gå på at få den tæt på loftet. Fra kant af fjernsyn til loftet er der 68 cm.
Hvorfor fa.. skal der altid være prob. med kvinder og højtalere. Har de en forbi, mærkelig mennesker 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor bruge center højteler, mange lever god uden, da center lyden så bliver mixe ind i front højtaler lyd (4.1)
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
My 2 cents: Hvis ikke du kan/må få en centerhøjttaler som matcher lyden fra dine front højttalere 100%, så er du bedre tjent uden!
Der er ikke noget værre for filmoplevelsen end når centeren har en anden lydkarakter end fronterne.
Hilsen Johnny JJAZ __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Linhawk Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men betyder dette så ikke at surround sounden mister sin værdi, hvis der ingen center højtaler er?
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen surround uden center efter min mening.
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linhawk skrev:
| Men betyder dette så ikke at surround sounden mister sin værdi, hvis der ingen center højtaler er? |
|
|
Hvorfor skulle surround miste sin værdi uden en centerhøjttaler?!? Centerkanalen bliver jo så blot gengivet af dine fronter. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
|
My 2 cents: Hvis ikke du kan/må få en centerhøjttaler som matcher lyden fra dine front højttalere 100%, så er du bedre tjent uden!
Der er ikke noget værre for filmoplevelsen end når centeren har en anden lydkarakter end fronterne.
|
|
|
Jeg er delvist enig i ovenstående. Men jeg har lidt uddybende:
- Hvis du har et stort billede og nogle af sidepladserne er placeret lang ud i siden, iforhold til billedet _ER_ en center nødvendig og så skal du gå efter noget der matcher dine fronter.
- Hvis du har et 42" og sider 3-4 meter fra skærmen har ud ikke det store problem og kan sagtens undvære center (husk at sætte reciver/decoder op til det)
Jeg har selv i magne år levet med en alt for ringe center og det kan ikke anbefales. Hvis man har en center skal den _mindst_ være lige så "god" eller "stor" som fronterne.
__________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville hellere undvære baghøjttalere end center.
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der..
Du kan sagtens hænge centeren lige hen over tv'et. Det skulle der ikke være noget i vejen for..
Der er så bare lige en lille tommelfingerregel om at afstand, højdemæssigt, mellem center og fronter, helst ikke må overskride 60 cm....
En center ska' man da ha'...
Held og lykke med det. __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |