| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes efterhånden næsten alle nye højttalere skal være i pianolak og det er som om at folk glemmer alt om lyden når de ser sådan en åh så flot højttaler med piano lak.
Der er efterhånden intet specielt ved det længere efter det er blevet muligt at få det til næsten ingen penge ude i asien og efter alle og enhver absolut skal have det.
Jeg kan ikke være den eneste der er godt træt af disse skinnende blanke piano lak højttalere som der i mange tilfældes sælges mere på udseende end lyden og den tekniske kvalitet.
Næh, en lækker mat finish som feks på B&W 800 serien se DET er lækker finish. 
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smag og behag.... Har selv Haydn i pianolak og det er efter min mening den flotteste finish. Så længe det er lavet ordentligt!!! Hader til gengæld højglans plastic!! Syntes også at B&W 800 serien er flot og så jeg vælger ikke højtt. alene ud fra finish...
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal havde en højtaler inden for døren og fru. i huset skal godkend den, er Piono lak vejen frem.
Og Vienna A. højtaler laver en meget flot Piano lak (måske den beste til prisen).
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sider også og lytter på en Vienna Haydn - og til prisen er den kanon....... sjovt de kan lave den finish og lyd til de penge
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også lidt træt af pianolak, ikke fordi jeg tror folk glemmer alt om lyden og vælger ud fra finish. Men jeg synes bare at alt pludselig skal være sort pianolak og det er lidt kedeligt. Men det er jo smag og behag og hvis man har et sort tv mellem højtalerne er det da rart det passer sammen  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overdrivelse fremmer forståelsen som man siger. Der er masser af vellydende højttalere som tilfældigvis også har piano lak men mener bare det er blevet alt for udbredt og lidt af en modedille. Der er for meget " os mig, os mig, jer har også højttalere med piano lak " over det for tiden synes jeg.
Men det er måske bare mig. 
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår ikke helt det du skriver... Folk køber vel det de syntes da passer bedst til deres behov. Og det de selv syntes der er flot... Men det er måske bare mig  
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og i en hjemmebiografe, er det stor set kun sort der dur.
Hvad tro i at den næste højtaler mode farve bliver ?
Tro selv at det bliver højglans hvide.
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
clauskok: alu farven, der har vi haft i mange år nu, så den er gammle
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Synes efterhånden næsten alle nye højttalere skal være i pianolak og det er som om at folk glemmer alt om lyden når de ser sådan en åh så flot højttaler med piano lak.
Der er efterhånden intet specielt ved det længere efter det er blevet muligt at få det til næsten ingen penge ude i asien og efter alle og enhver absolut skal have det.
Jeg kan ikke være den eneste der er godt træt af disse skinnende blanke piano lak højttalere som der i mange tilfældes sælges mere på udseende end lyden og den tekniske kvalitet.
Næh, en lækker mat finish som feks på B&W 800 serien se DET er lækker finish. 
|
|
|
vi er meget enige. men mange efterspørge piano lak, så derfor er de på programmet.
det er bestem ikke fordi producenterne elsker dem de bliver ridsset, man kan se fedt fingre osv.
så det er mere fordi der er efterspørgsel på dem, end pga. pris, håndtering osv.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
HUSK at man skal havde hvide hansker på når man røre ved højtaler af Piano lak, sjov nok er der ikke mange prod. der lev. disse hansker med
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
HUSK at man skal havde hvide hansker på når man røre ved højtaler af Piano lak, sjov nok er der ikke mange prod. der lev. disse hansker med
 |
|
|
det har jeg så hørt nogen syntes var plat. fordi de koster ingen ting, men skal virke exklusivt. 
det er altså ikke let __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og den sorte blanklak i taler om er, med ganske få undtagelser, ikke i traditionel forstand pianolak.
Ja ja, jeg er jo bare en gammel sur stodder der ser udført forfladigelse og falske varebetegnelser allevegne..
Mvh. Jens/Modifix.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis mine Mahler ikke var i pianolak, så havde fruen aldrig accepteret dem. Nu mener hun de er "lidt flotte, og du sælger dem vel ikke" VA laver en fantastisk pianolak, og til priser der var nogen danske producenter, der kunne lære af. De koster under 500.000,-
T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix har fatisk ret.
den ægte pianolak, som jeg er oplyst af malere, og andre i den branche. laves vist helt rigtigt kun et par steder i verden, og I Italien skulle de være bedst.
det der ellers laves rundt om i verden, kommer vist tæt på, og godt nok til mig, men er altså ikke den 112% rigtige.
men den der sidder på et ægte flygel, som en stilet kan danse rundt på, laves vist ikke sådan bare liiige  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Og den sorte blanklak i taler om er, med ganske få undtagelser, ikke i traditionel forstand pianolak.
Ja ja, jeg er jo bare en gammel sur stodder der ser udført forfladigelse og falske varebetegnelser allevegne..
Mvh. Jens/Modifix.
|
|
|
Så gammel er du jo heller ikke, men til gengæld er den såkaldte "pianolak" i hiffiuniverset højst sandsynligt miljøvenlig maling ligesom det man bruger til biler m.v. nu om stunder, med mindre det er fra Kina, så er der sikker et skud bly i
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg sider også med et sæt speaker i piano lak,
men synes også Rosewood er en lækker finish i sær den lidt mørke med en flot lækker blank finish __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Modifix har helt ret. At det så måske er en god idé at snyde netop der, er en anden sag. Den helt rigtige pianolakering er nemlig yderst tidskrævende og temmelig brandfarlig.
|
| Til top |
|
| |