Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 03:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Så fik jeg lånt den suite serie. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

igår var jeg i hk for at låne center + baghøjtalere enten i dalis blue- eller suite serie.

Den sælger som jeg et par gange er blever betjent af dernede, kom straks springene. Først lyttede jeg til fronterne (som jeg dog ikke skal ha endnu, men senere) Det var 6006 mod 2.8. Jeg synes begge lød godt, men flere detaljer i 2.8 og mere bass, punch, i 6006. Mit umddelbare valg var at istedet for at vælge den lille suite serie kunne jeg ligeså godt gøre det ordenligt og vælge den store.

MEN, så blev jeg vist omkring hjørnet hvor center og baghøjtalere stod. Centeren er jo KÆMPE!! Den har jeg slet ikke plads til, så valget faldt på 0.7 center og baghøjtalere, og når tiden kommer, så bliver det 2.8 istedet for 1.7 til fronter.

Jeg kommer så hjem med mine lånte højtalere, og opdager at jeg ikke har kabel nok til baghøjtalerene, SURT. Så idag skal jeg ned og købe noget kabel

Tilsidst skal lige siges at jeg snakkede med den førnævnte sælger om lidt rabat, hvis jeg nu valgte at købe de højtalere jeg har lånt. Jeg kunne få 400,- rabet på forsikring + højtalerkabel til center og fronter. ( det vil jeg dog nu gerne have ændret til kabel til mine baghøjtalere).

Jeg har fået sat centeren (den er ca. dobbelt så stor som min gamle) på plads og hængt baghøjtalerene op på bagvæggen, så de peger ned ad, da min sofa står helt op ad bagvæggen. Det ser jo flot ud, og kæresten er også godt tilfreds, for højtalerne er jo grå/sølvfarvede på siderne, så de passer ind i stuen.

Skriver senere når jeg har hentet de par kabler. Hvis jeg kan få lidt rabat på kablerne til baghøjtalerne, så køber jeg sq højtalerne idag

Til top Vis Wagner-elev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wagner-elev

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Hej - jeg var faktisk selv inde i klubben og lytte på forskellen mellem 6006 og 2.8 i torsdags, da diskussionen pirrede min nysgerrighed og jeg måtte genopfriske min hukommelse. Jeg synes forskellen på 2.8 og 6006 er meget mindre end forskellen mellem 1.7 og 3003. Min oplevelse (papiret siger noget andet) er at 6006 spiller et frekvensspektrum der går dybere og er fyldigere end 2.8. Tilgengæld spiller 2.8 et spektrum der både starter og slutter højere og er dermed mere åbent (eller 'tyndere' i lyden alt efter smag). Jeg fik af vide at 2.8 kan give mere i dybden, men det stiller store krav til forstærkeren.

Jeg synes det lyder fornuftigt at gå efter de store fronter, MEN tænk lige over det med centeren een gang til. Det er vigtigt for lyden at fylden er den samme over hele frontlinien og det opnåes altså bedst med samme enheder - så der er en grund til at centeren er stor - det er faktisk den eneste af de mindre Dali serier inkl. Evidence, der kører med store enheder i centeren!

Jeg overvejer f.eks. selv at smide 2*2002 i midten, så enhederne passer med mine 6006 og dermed giver mere fylde. Så giv det lige en ekstra tanke / afprøvning, så du ikke fortryder noget senere.

Go' fornøjelse - du skal vel lytte hele weekenden

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Gør dig selv den tjeneste at løbe i Harald Nyborg og køb 25m. 2x2,5mm2 højttalerkabel til 129,-. Det bruger jeg selv til mine baghøjttalere (Avance AV640), alt andet vil være spild. Men det skulle ikke undre mig hvis sælgeren får dig prakket et kabel på til 50,- pr. m. . Og det kommer ikke fra en der ikke tror på kabler som mange ikke gør. Nej jeg ved godt hvad det betyder, har selv hundedyre kabler på fronten.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Glæder mig til du skriver lidt om oplevelsen med disse højtalere, da jeg ligeledes finder dem meget interessante. Jeg vil støtte Rasmus S i det med legningerne - det kan snart ikke svare sig at købe ledninger (til en vis pris) til baghøjtalerne, brug i stedet noget fornuftigt billigt!!
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hej igen..

Så nu har jeg hooked højtalerne op. Jeg fandt ud af at jeg indtil videre, kan bruge mine gamle kabler til baghøjtalerne. De er dog kobber farve, så de skal skiftes ud med nogle sølv eller hvide. Men nok om kablerne.

Kæresten og jeg har set et par film idag og vi er begge meget imponeret af suite højtalerne, (center +baght) jeg er dog nok mest imponeret.

Kan jo sagtens høre forskel på  suiten og min gamle jamo center og de 2 små jamo baghøjtalere.

Nu bruger jeg jo jamo classic 8 som fronter, og umiddelbart synes jeg altså at de lyder ok sammen med suit 0.7 centeren og baghøjtalerene. Det er vel nok bare fordi jeg ikke er så kræsen.

Lyden fra centeren er nu, meget mere nuanceret, detaljerig og der er mere punch fra den fremfor min gamle jamo center 100i. Tale osv. er langt mere tydelig og "overskuelig" nu end før. Ærger mig lidt over at jeg simpelthen ikke har plads til 0.8 centeren. den er altså 10cm bredere end 0.7 og det siger en del, når 0.7'eren er stor i forvejen. 

Baghøjtalerne er der ikke så meget at sige om andet end, at efter at have set film med dem, er det som om jeg ikke har haft baghøjtalerer før. Der er simpelthen så meget mere lyd i disse end i mine gamle jamo sat 80.

Er der nogen af jer der har set et smart tvbord med plads til DET HELE og til en overkommelig pris? Leder heftigt efter et hvor der er plads til 0.8 centeren på  

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et andet forslag med hensyn til tvbord... køb et Vogel Evolution AV ophæng. Placer det på væggen over TV'et, det er super enkelt og man ligger ikke mærke til det. Der er vist en herinde som bruger denne løsning... se mere her.

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

paff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:
Gør dig selv den tjeneste at løbe i Harald Nyborg og køb 25m. 2x2,5mm2 højttalerkabel til 129,-. Det bruger jeg selv til mine baghøjttalere (Avance AV640), alt andet vil være spild. Men det skulle ikke undre mig hvis sælgeren får dig prakket et kabel på til 50,- pr. m. . Og det kommer ikke fra en der ikke tror på kabler som mange ikke gør. Nej jeg ved godt hvad det betyder, har selv hundedyre kabler på fronten.

Hvilket minder mig om, at jeg købte kabler til 30kr pr. m. til mine baghøjtalere, da jeg købte dem i HK. Det var vel at mærke Gale højtalere(!). Hvor dum kan man være. Jeg tror, de har fået sig et billigt grin, efter jeg var gået. Så meget for god vejledning i en "respektabel" forretning...

Når jeg på et tidspunkt udvider med surround back højtalere, bliver det med Jem og Fix's bedste højtalerkabel...

Til top Vis paff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paff

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Til Rasmus

Har du prøvet andet end dit Harald Nyborg-kabel. Ellers er din udtalelse jo ikke meget værd.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er sgu ikke enig med jeres meninger om billig ht-kabel. Havde selv de før omtalte kabler til 129kr for 10 meter til mine baght.  Det lød da meget fint, troede jeg. Så kom dagen hvor jeg lånte et sæt Tara Labs prism biwire med hjem fra hifiklubben til mine fronter for at få skiftet mine dali biwire ud med noget bedre! Og hold da kæft en forbedring.

Så kom jeg til at tænke på mine baghtere, og ofrede hele 20m til 44kr meteren af TL`s prism omni. Det gav rigtig hul igennem og det samlede lydbillede i surround blev meget mere sammenhængende.

Så i burde prøve at låne nogle bedre/andre kabler med hjem fra jeres lokale shop og jeg vil vædde med i kan høre forskel. Alle vil vel gerne have det optimale ud af deres anlæg,ikke??? Så her spiller ht/signalkabler altså en stor rolle efter min mening samt en hel del justering i opstilling af htere  og finindstilling af forst. og dvd.

MVH WRONG

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Så nu har jeg og et par andre lige set Ringenes herre 1 + 2, begge i extended version. Begge film blev set i dts, og hvilken oplevelse!! Det lød så meget bedre end med min gamle center og baght.

Det er helt sikkert at når jeg leverer højtalerne tilbage til HK på tirsdag, så køber jeg mig sq et sæt. Jeg spekulerer bare meget på om jeg skal "nøjes" med 0.7 center og 0.7 baght istedet for 0.8. Eneste grund til at jeg ikke vælger de store, er at jeg ikke har plads til den enorme center. Har ikke råd til at investerer i nyt tvbord, og det førnævnte vægophæng er jeg ikke helt sikker på at det kommer til at se godt ud.

Skal jo også ofre penge på nyt kabel til baghøjtalerne... Alle de penge....

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtnes 'nøjes' med 0.7 bag selv om du vælger den store serie i front. Men du kan komme til at fortryde den 'lille' center i forhold til de store fronter i det lange løb...

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Wagner-elev skrev:

Det er helt sikkert at når jeg leverer højtalerne tilbage til HK på tirsdag, så køber jeg mig sq et sæt. Jeg spekulerer bare meget på om jeg skal "nøjes" med 0.7 center og 0.7 baght istedet for 0.8. Eneste grund til at jeg ikke vælger de store, er at jeg ikke har plads til den enorme center. Har ikke råd til at investerer i nyt tvbord, og det førnævnte vægophæng er jeg ikke helt sikker på at det kommer til at se godt ud.

Skal jo også ofre penge på nyt kabel til baghøjtalerne... Alle de penge....

En ting jeg har lært af alt det her musik-halløjj er, at når jeg gør noget skal det gøres ordentligt fra starten af! Når jeg køber ting ind, vil jeg have det bedste jeg absolut kan skrabe penge sammen til, for ellers går jeg og ærgrer mig sindsygt.

Det lyder måske lidt mærkeligt eller arrogant, men jeg gider ikke gå og ærgre mig over den model større - jeg måske burde have købt. Det har jeg prøvet lidt for mange gange efterhånden!  Så forsvinder glæden fuldstændigt, og spørgsmålene melder sig om hvad der mon er bedre ved den osv..

Stod jeg i din situation var min prioritering klar: Køb de store modeller. Jeg tror du ender med at fortryde hen ad vejen, eller i det mindste tænker så meget over om du mon får det optimale ud af købet, at glæden helt forsvinder ved højtalerne..

Hvis du går og tænker over en måde at hænge centeren op på, kan du gøre som jeg selv har gjort og investere i et vægophæng fra Hifiklubben. Jeg synes selv resultatet er utrolig godt, og man bemærker faktisk ikke at min center er lidt for bred til hylden..

Du kan se mine grejer her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=562&PN= 1

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Kim-F -> Jeg har kigget på det ophæng i HK, men det koster 449,- det er sq dyrt.

Men jeg er enig med dig i at når man skal ud at investere i noget nyt hifi, så kan man sq ligeså godt gøre det ordentlig når man nu er igang. Tror lige jeg vel høre sælgeren om jeg ikke lige kan lokke sådan et ophæng ud af ham, hvis jeg køber de store suite højtalere.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Wagner-elev skrev:

Kim-F -> Jeg har kigget på det ophæng i HK, men det koster 449,- det er sq dyrt.

Men jeg er enig med dig i at når man skal ud at investere i noget nyt hifi, så kan man sq ligeså godt gøre det ordentlig når man nu er igang. Tror lige jeg vel høre sælgeren om jeg ikke lige kan lokke sådan et ophæng ud af ham, hvis jeg køber de store suite højtalere.

Ja, du skal bare kæmpe for sagen. Så skal han nok give efter. Det kan heller ikke passe at de er så stivnakkede i butikken. Selv jeg som arbejder i en hadet supermarkedskæde, har mulighed for at give lidt rabat på musikgrej...

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

hello again..

Idag efter arbejde, var jeg i Hk og aflevere de lånte suite højtalere. Efter meget tænken i løbet af dagen, faldt valget på de store suite højtalere (center + baght).

Som håbet, gav sælgeren mig det føromtalte vægophæng med i prisen, + en dvdfilm, +et obligatorisk nedslag i forsikrings prisen på 300.-

Er godt tilfreds med mit køb, så nu håber jeg ikke at I skriver en masse om at jeg skulle have haft mere med i købet.

Vil lige sige tak for alle svar og al den hjælp og mange gode råd jeg har fået fra jer herinde i forbindelse med mine bekymringer og spørgsmål vedr. køb af disse nye højtalerer

Glæder mig til på torsdag, hvor jeg skal hente højtalerene.

Stryx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit køb!!!!!!!!!!
Til top Vis Stryx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stryx

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Wagner-elev skrev:

hello again..

Idag efter arbejde, var jeg i Hk og aflevere de lånte suite højtalere. Efter meget tænken i løbet af dagen, faldt valget på de store suite højtalere (center + baght).

Som håbet, gav sælgeren mig det føromtalte vægophæng med i prisen, + en dvdfilm, +et obligatorisk nedslag i forsikrings prisen på 300.-

Er godt tilfreds med mit køb, så nu håber jeg ikke at I skriver en masse om at jeg skulle have haft mere med i købet.

Vil lige sige tak for alle svar og al den hjælp og mange gode råd jeg har fået fra jer herinde i forbindelse med mine bekymringer og spørgsmål vedr. køb af disse nye højtalerer

Glæder mig til på torsdag, hvor jeg skal hente højtalerene.

Lad os endelig høre så snart det hele er kommet på plads. Og lad os gerne se nogle billeder..

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Takker..

Skal lige ha lånt et digikamera af min brors kæreste, og så dukker der pludselig en masse billeder op her på siden

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Wagner-elev skrev:

Takker..

Skal lige ha lånt et digikamera af min brors kæreste, og så dukker der pludselig en masse billeder op her på siden

Det ser vi frem til

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2004 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Wagner-elev> Tillykke med den go'e handel og det "store" valg herfra

Glæder mig til billeder !

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave