| Forfatter |
|
Jesper4 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 18 Januar 2004 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Ja, nu har jeg kogt udvælgelsen ned til følgende to opstillinger:
1: Audiovector C2 mkII - AVC mkII - c-x unicersal - CV RL28W sub.
2: Dali 6006 - Dali C1000 - c-x universal - CV RL28W sub.
Tilhørende anlæg er; H/K 4550 samt DVD 25. - Og musiksmag er som tidligere nævnt; ambient/trance/techno, MEN ikke til fest, sindsyge lydtryk og ekstreme dunk! Derimod til seriøs lytning.
Jeg har desværre ikke mulighed for at høre Audiovector, (opstilling 1)! Er der nogen som kan beskrive lyden for mig, evt. sammenlignet med (opstilling 2)???
Vil sub. være overflødig i tilfælde af Dali-sættet?? Jeg synes Dali 6006 har en flot og magtfuld bas i forvejen?? (Skal både benyttes til Musik og Film).
Alle svar modtages med tak og kan sagtens være afgørende for mit valg!
M.v.h.
Jesper4
__________________ In Trance we trust!
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper4> Jeg kender overhovedet ikke opstilling 1. Men angående Dalisættet; jeg har selv 6006 og synes også at bassen er magtfuld. MEN jeg kunne aldrig drømme om film uden sub, heller ikke med 6006 - de kan altså ikke gengive de dybeste toner. Tilgengæld giver de godt med bas i stereo til musik - så her kan de godt klare sig uden sub.
__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Jesper4 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CHTT.
Tak for svaret - Du er flittig til at lave indlæg, besvarelser m.v.
Jeg tror nu også, at det bliver Dali-sættet! Jeg tør altså ikke købe katten i sækken m.h.t. Audiovector, selv om jeg kan få et komplet sæt billigere en Dali.
Hilsen Jesper4
__________________ In Trance we trust!
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - hvis økonomien spiller ind (og det gør den jo som regel) så kan man godt starte med 6006 uden sub... Den kan jo altid tilføjes senere.
BTW. Har du allerede dine baghøjtalere siden du vil "blande" mærker ? __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 Januar 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper4 skrev:
|
Hej CHTT.
Tak for svaret - Du er flittig til at lave indlæg, besvarelser m.v.
Jeg tror nu også, at det bliver Dali-sættet! Jeg tør altså ikke købe katten i sækken m.h.t. Audiovector, selv om jeg kan få et komplet sæt billigere en Dali.
Hilsen Jesper4
|
|
|
Jeg tror næppe at du køber katten i sækken med Audiovector - det ry har de endnu ikke haft, men faktum er nok at Dali´erne er bedre til de musikgenrer du lytter til. Kvalitetsmæssigt tror jeg dog nok at de ligger meget lige, så valget er nærmest en smagssag! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper4 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
|
OK - hvis økonomien spiller ind (og det gør den jo som regel) så kan man godt starte med 6006 uden sub... Den kan jo altid tilføjes senere.
BTW. Har du allerede dine baghøjtalere siden du vil "blande" mærker ?
|
|
|
Jeg har reserveret en sub. i Hifi-klubben, CW RL28W, (den til 1999,-) og forventer da også at den kan tilføje noget, men jeg synes godt nok at 6006 var meget dynamsik i forvejen. Til film er det nok rigtigt, at den lige kan give det sidste "punch"
M.h.t baghøjttalerene; Så har jeg endnu ikke nogen, men kan godt lide udformningen ad c-x universal. Den er kun 12 cm dyb og kan således hænge diskret på bagvæggen. Ok, dali R1000 er 16 cm og kan også godt bruges.
Vil det forresten være en ok. løsning, at hænge, netop, baghøjttalerene på en svag skråvæg i loftet, tror du?? ... Sofaen står ligeledes ved bagvæggen og lydbilledet fra dem vil derved være rettet ned imod gulvet, sådan et lille stykke foran lytteren. Eller skal de pege lige ud i luften??
Mange hilsner fra Jesper4 __________________ In Trance we trust!
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper4> Prøv at læse dette dokument, fra side 10 og frem er både den rigtige ophængning af baghøjtalere og alternative løsninger:
http://www.dolby.com/ht/Guide.HomeTheater.0110.pdf
Grunden til jeg spørger om baghøjtalere er at det normalt er ønskeligt med samme serie højtalere hele vejen rundt (sub'en er ikke så vigtig i denne sammenhæng). Men der er gradbøjninger; man skal allerhelst have center+front i samme serie, mens baghøjtalerne så godt kan være noget andet. Så selv om "ens" er det rigtige kan du godt bruge c-x'ere hvis du er forelsket i dem .
Kan dine baghøjtalere ikke hænge ved siden, som anvist i Dolby guiden? Hvis de skal hænge på bagvæggen, så kig lige på R1000 igen - diskanten sidder på undersiden, så den kan vinkles ind mod væggen og dermed bedre sprede lyden ind bag ved dig - også selv om du sidder ved bagvæggen. Det giver formodendtlig den bedste stemning. Lyden skal helst omslutte dig og ikke komme helt fra siden eller forfra. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Jesper4 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CHTT
Tak for dine synspunkter. De er taget til efterretning.
Du ved måske også lidt om Dali Suite 1.7 med tilhørende center???
Kunne jeg evt. benytte R1000 i den kombination??
Dali Suite-serien er bare for flot!
Hilsen Jesper4 __________________ In Trance we trust!
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper4 - har du lyttet til Suiten? Jeg har selv stået i valget mellem disse to serier. Jeg synes den lille suite er luftigt og let med mange detaljer, men mangler punch og fylde efter min smag (og især til film) - Blue serien giver den punch og dynamik jeg ønsker. Den store 2.8 suite er dog meget "bedre" mht. bas og dynamik end den lille 1.7'er. Prøv at lyt på forskellen mellem suite 1.7/2.8 og Blue 5005/6006.
Uanset hvad du vælger kan du godt bruge R1000 bag - som sagt det vigtigste er at fronten matcher!
Og for nu lige at samle svarene i een tråd: det kan være sk*** svært at tune sub'en ind til at spille rigtigt med i stereo (jeg kender ikke CV'en du nævner). Jeg foretrækker personligt at fronten kan spille uden sub og dermed hvile i sig selv. Så dit valg ser ud som om det står mellem de smukke suiter eller de 'dybe' Blues... __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |