Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sub i lukket reol?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klm1976
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 November 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jeg forhandler lidt på hjemmefronten om placering af en subwoofer i vort kommende (nybyggede) hus

Kæresten vil super gerne smide den ind i et Argon Cube møbel (forhandles af HK) og så lade enheden pege udad mod lyttepositionen.

Er der nogen, der kan hjælpe mig/os med, om det overhovedet er en mulighed? Spiller subben udelukkende udaf fronten eller kræver det også luft omkring. Vil det give en bildrende bas eller er det rent faktisk en reel mulighed, der vil "skjule firkanten" lidt...

Til top Vis klm1976's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klm1976

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 November 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

- Se, det kommer jo meget na på sub'en - det kræver umiddelbart en sub i en lukket konstuktion, og en sub med en forholdsvis massiv forstærker.

Så vidt jeg ved, kan System Audio's Sub's ved at skrue "foden / bunden" af konfigureres som enten lukket eller bas-refleks, og vil derved ku placeres som du har behov for.

Prøv og find System Audio's hjemmeside på Google, og kig om jeg husker rigtigt, der er garanteret osse en forhandler-henvisning, eller et kunde-kontakt-telefon-nummer...

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 November 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Du skal ha en sub der har alt dens akustiske output i front, dvs enten en sub med både porter og element i front, eller en lukket sub med elementet pegende fremover. Nu er for det meste ikke små, portede subs noget at råbe hurra for, de skal helst være store for at fungere optimalt. Det som du så skal tænke på er mekanisk afkobling af subben så den ikke sætter reolen i sving mere end højst nødvendigt. Bobleplast med store luftlommer fungerer vistnok meget godt.

Et helt andet alternativ som du også kan foreslå kæresten er en stor sub! Du læste riktigt, et riktig monster af en sub. Den kan ikke gemmes væk, men den kan fungere som et møbel. Jeg har haft masser af mennesker på besøg hos mig der har trod at min PB12-Plus var et bord. Den står også indtil sofaen og fungerer som et endebord.

Den finder du her

http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&s ubgroup=799&id=1579

Måske går den ikke, men det er værdt et forsøg da den kan en hel del mere end små subs

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 28 November 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Man kan måske forsøge at lave noget selv ?

http://www.frequence.dk/sites/a%20word%20from%20our%20custom ers.htm

Ikke top pænt, men det giver måske en indikation om at det kan lade sig gøre. Jeg ville også som nævnt oven for vælge et lukket design for subben.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

klm1976
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 November 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for de meget informative svar. Det gør mig en del klogere - jeg vil kigge nærmere på nogle lukkede subber - System Audio ser ud til at være et rigtig godt bud!

Hvis jeg altså ikke får kæresten overtalt til SVS'en som selvstændigt møbel (tror det næppe...)

Til top Vis klm1976's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klm1976

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes