| Forfatter |
|
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde næsten besluttet mig for at jeg skulle have et sæt Haydn Grand når jeg flyttede... (Sandsynligvis til næste sommer) - nu kunne jeg så læse at Vassago sætter prisen 15 % op, hvilket jeg anser som en meget stor stigning.
-Så var det jo med at finde ud af om det lige er dem det skal være, inden prisstigningen.
Jeg vil have standerhøjtalere, og maxprisen for et sæt må blive omkring 8-10 k... Meningen er at det skal spille med Cayin 353b og cd-afspilleren der passer til, men hvis noget passer bedre med højtalerne, er jeg klar på alternativer til samme (eller lavere) pris.
Det er meningen at det skal kunne spille det meste musik, men jeg må tilstå at jeg har en svaghed for højtalere der har masser af perspektiv og rumfornemmelse. Jeg vil ikke være nødt til at smide en sub under i et rum på de 20-25 kvm, kan godt ske jeg gør det senere, men vil ikke være nødt til det. Jeg vil gerne have en lidt varm klang, men om det kommer fra elektronik eller højtalere er jo sådanset ligemeget.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed/ lyst til at købe brugt nu er der op til flere sæt til salg brugt. Endvidere mener jeg at Jensen har/ eller har haft er Demosæt stående du formentlig kan købe, til en fornuftig penge.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffeng skrev:
|
Jeg havde næsten besluttet mig for at jeg skulle have et sæt Haydn Grand når jeg flyttede... (Sandsynligvis til næste sommer) - nu kunne jeg så læse at Vassago sætter prisen 15 % op, hvilket jeg anser som en meget stor stigning.
-Så var det jo med at finde ud af om det lige er dem det skal være, inden prisstigningen.
Jeg vil have standerhøjtalere, og maxprisen for et sæt må blive omkring 8-10 k... Meningen er at det skal spille med Cayin 353b og cd-afspilleren der passer til, men hvis noget passer bedre med højtalerne, er jeg klar på alternativer til samme (eller lavere) pris.
Det er meningen at det skal kunne spille det meste musik, men jeg må tilstå at jeg har en svaghed for højtalere der har masser af perspektiv og rumfornemmelse. Jeg vil ikke være nødt til at smide en sub under i et rum på de 20-25 kvm, kan godt ske jeg gør det senere, men vil ikke være nødt til det. Jeg vil gerne have en lidt varm klang, men om det kommer fra elektronik eller højtalere er jo sådanset ligemeget.
|
|
|
Selv om prisen stiger med 15% så er den stadig alle penge vær !
Sider lige og høre lidt musik på den - og tænker ...... til prisen et BEST BAY !!!
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pointen er at der jo ikke er nogen grund til at vente og betale de 15% ekstra, det er trods alt småpenge de koster, så at de skal stå pakket ned noget af tiden betyder ikke det store for mig...
Spørgsmålet er om det skal være dem, eller om der er andet i prisklassen op til 10k parret der er mere interessant
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv Aurum Cantus. Giv M-103s en chance. Den koster kun 9k i standard finish og 10½k i high gloss.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffeng skrev:
|
Pointen er at der jo ikke er nogen grund til at vente og betale de 15% ekstra, det er trods alt småpenge de koster, så at de skal stå pakket ned noget af tiden betyder ikke det store for mig...
Spørgsmålet er om det skal være dem, eller om der er andet i prisklassen op til 10k parret der er mere interessant
|
|
|
Men..... hva med at bruge dine øre - og hva du syntes lyder godt køber du så 
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at en stor del af lydoplevelsen er rummet det står i, uanset hvor det står...
Haydn har fået en omtale ingen højtalere med en pris bare i nærheden har fået, og det er måske nok til at jeg ville overveje at købe den uden overhovedet at give den et lyt... (men det er naturligvis meget at gøre med prisen på den)
Hvis jeg skal have noget andet der ikke stiger i pris så vil jeg forsøge at låne noget hjem når jeg har rummet klar, og vælge udfra det... Det er da trods alt en service jeg ved at Expert i Varde i hvert fald vil yde, og andre forhandlere kan sikkert lokkes til at demonstrere i ens hjem, hvis ikke de vil udlåne.
AM-E => Tror da jeg vil overveje det Aurum Cantus... Så engang et sæt VM2, og var i hvert fald imponeret over hvor flotte de var. Hørte dem desværre ikke
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Prøv Aurum Cantus.
Giv M-103s en chance. Den koster kun 9k i standard finish og 10½k i high gloss.
|
|
|
hej AM-E jeg har ik set M103s før, men kun M103 gulvmodellen... er 103s en ny model, ved du det?
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller prøv lige og hør nogle af de små billige 2vejs fra Chario 
De lyder også godt !
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
har hørt Charios gulvhøjtalere til 10k stykket... - hvis det er den samme lyd (det er jo de samme enheder) så tror jeg ikke helt de falder i min smag... - selvom jeg rigtig godt kan lide mellemtonen... masser af dynamik
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige erhvervet mig et par Haydn Grand. Super lækker ht i sin klasse. Tror ikke det kan gøres meget bedre for de penge.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
cube skrev:
AM-E skrev:
Prøv Aurum Cantus.
|
|
|
hej AM-E
jeg har ik set M103s før, men kun M103 gulvmodellen... er 103s en ny model, ved du det?
|
|
|
Hej Cube. Ja, det er jo et godt spørgsmål. Da jeg købte mine M-103 sidste år, var 103S i hvert fald ikke til at finde i deres sortiment. Jeg så den faktisk først for et par måneder siden på deres hjemmeside. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
cube skrev:
AM-E skrev:
Prøv Aurum Cantus.
|
|
|
hej AM-E
jeg har ik set M103s før, men kun M103 gulvmodellen... er 103s en ny model, ved du det?
|
|
|
Hej Cube. Ja, det er jo et godt spørgsmål. Da jeg købte mine M-103 sidste år, var 103S i hvert fald ikke til at finde i deres sortiment. Jeg så den faktisk først for et par måneder siden på deres hjemmeside.
|
|
|
Aurum Cantus er guf, har du en tråd her på siden med dit udstyr?
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan klart anbefale dig Amphion Argon2, den spiller virkelig suverænt! hvis du bor på sjælland kan du evt tage forbi studiosound og give dem et lyt. Og vil næsten vædde med at Karsten er til at handle med.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |