Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Haydn Grand - alternativer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 08 December 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Jeg havde næsten besluttet mig for at jeg skulle have et sæt Haydn Grand når jeg flyttede... (Sandsynligvis til næste sommer) - nu kunne jeg så læse at Vassago sætter prisen 15 % op, hvilket jeg anser som en meget stor stigning.

-Så var det jo med at finde ud af om det lige er dem det skal være, inden prisstigningen.

Jeg vil have standerhøjtalere, og maxprisen for et sæt må blive omkring 8-10 k... Meningen er at det skal spille med Cayin 353b og cd-afspilleren der passer til, men hvis noget passer bedre med højtalerne, er jeg klar på alternativer til samme (eller lavere) pris.

Det er meningen at det skal kunne spille det meste musik, men jeg må tilstå at jeg har en svaghed for højtalere der har masser af perspektiv og rumfornemmelse. Jeg vil ikke være nødt til at smide en sub under i et rum på de 20-25 kvm, kan godt ske jeg gør det senere, men vil ikke være nødt til det. Jeg vil gerne have en lidt varm klang, men om det kommer fra elektronik eller højtalere er jo sådanset ligemeget.

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 December 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mulighed/ lyst til at købe brugt nu er der op til flere sæt til salg brugt. Endvidere mener jeg at Jensen har/ eller har haft er Demosæt stående du formentlig kan købe, til en fornuftig penge.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 December 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Jeg havde næsten besluttet mig for at jeg skulle have et sæt Haydn Grand når jeg flyttede... (Sandsynligvis til næste sommer) - nu kunne jeg så læse at Vassago sætter prisen 15 % op, hvilket jeg anser som en meget stor stigning.

-Så var det jo med at finde ud af om det lige er dem det skal være, inden prisstigningen.

Jeg vil have standerhøjtalere, og maxprisen for et sæt må blive omkring 8-10 k... Meningen er at det skal spille med Cayin 353b og cd-afspilleren der passer til, men hvis noget passer bedre med højtalerne, er jeg klar på alternativer til samme (eller lavere) pris.

Det er meningen at det skal kunne spille det meste musik, men jeg må tilstå at jeg har en svaghed for højtalere der har masser af perspektiv og rumfornemmelse. Jeg vil ikke være nødt til at smide en sub under i et rum på de 20-25 kvm, kan godt ske jeg gør det senere, men vil ikke være nødt til det. Jeg vil gerne have en lidt varm klang, men om det kommer fra elektronik eller højtalere er jo sådanset ligemeget.

Selv om prisen stiger med 15% så er den stadig alle penge vær !

Sider lige og høre lidt musik på den - og tænker ...... til prisen et BEST BAY !!!

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Pointen er at der jo ikke er nogen grund til at vente og betale de 15% ekstra, det er trods alt småpenge de koster, så at de skal stå pakket ned noget af tiden betyder ikke det store for mig...

Spørgsmålet er om det skal være dem, eller om der er andet i prisklassen op til 10k parret der er mere interessant

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 08 December 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Prøv Aurum Cantus.

Giv M-103s en chance. Den koster kun 9k i standard finish og 10½k i high gloss.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 December 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Pointen er at der jo ikke er nogen grund til at vente og betale de 15% ekstra, det er trods alt småpenge de koster, så at de skal stå pakket ned noget af tiden betyder ikke det store for mig...

Spørgsmålet er om det skal være dem, eller om der er andet i prisklassen op til 10k parret der er mere interessant

Men..... hva med at bruge dine øre - og hva du syntes lyder godt køber du så

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at en stor del af lydoplevelsen er rummet det står i, uanset hvor det står...

Haydn har fået en omtale ingen højtalere med en pris bare i nærheden har fået, og det er måske nok til at jeg ville overveje at købe den uden overhovedet at give den et lyt... (men det er naturligvis meget at gøre med prisen på den)

Hvis jeg skal have noget andet der ikke stiger i pris så vil jeg forsøge at låne noget hjem når jeg har rummet klar, og vælge udfra det... Det er da trods alt en service jeg ved at Expert i Varde i hvert fald vil yde, og andre forhandlere kan sikkert lokkes til at demonstrere i ens hjem, hvis ikke de vil udlåne.

AM-E => Tror da jeg vil overveje det Aurum Cantus... Så engang et sæt VM2, og var i hvert fald imponeret over hvor flotte de var. Hørte dem desværre ikke

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 December 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Prøv Aurum Cantus.

hej AM-E

jeg har ik set M103s før, men kun M103 gulvmodellen... er 103s en ny model, ved du det?
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 December 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Eller prøv lige og hør nogle af de små billige 2vejs fra Chario

De lyder også godt !

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

har hørt Charios gulvhøjtalere til 10k stykket... - hvis det er den samme lyd (det er jo de samme enheder) så tror jeg ikke helt de falder i min smag... - selvom jeg rigtig godt kan lide mellemtonen... masser af dynamik

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 December 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige erhvervet mig et par Haydn Grand. Super lækker ht i sin klasse. Tror ikke det kan gøres meget bedre for de penge.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 09 December 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
AM-E skrev:
Prøv Aurum Cantus.

hej AM-E

jeg har ik set M103s før, men kun M103 gulvmodellen... er 103s en ny model, ved du det?

Hej Cube. Ja, det er jo et godt spørgsmål. Da jeg købte mine M-103 sidste år, var 103S i hvert fald ikke til at finde i deres sortiment. Jeg så den faktisk først for et par måneder siden på deres hjemmeside.

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 December 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
cube skrev:
AM-E skrev:
Prøv Aurum Cantus.

hej AM-E

Hej Cube. Ja, det er jo et godt spørgsmål. Da jeg købte mine M-103 sidste år, var 103S i hvert fald ikke til at finde i deres sortiment. Jeg så den faktisk først for et par måneder siden på deres hjemmeside.

Aurum Cantus er guf, har du en tråd her på siden med dit udstyr?
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 December 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kan klart anbefale dig Amphion Argon2, den spiller virkelig suverænt! hvis du bor på sjælland kan du evt tage forbi studiosound og give dem et lyt. Og vil næsten vædde med at Karsten er til at handle med.

Mvh.
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes