| Forfatter |
|
Bungi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens Det var egentlig meningen at jeg ville have købt et par cerwin-vega cls 15,men det kommer til at tage et stykke tid med min "Indtægt" hvis man kan kalde den det.. Men nu regner jeg med at købe et par ældre modeller. spørgsmålet er så: Hvilke par kan klare at få flest tæsk? ( Og give en masse lyd.) al-1000 mener jeg de hedder har jeg hørt skulle have en rimelig lyd, men at diskanten ikke kunne klare det store. Og jeg er god til at springe diskanter.. Så jeg tror ikke det ville være den bedste løsning. Jeg ville nok fortrække cls-15, da jeg har hørt at den skulle kunne klare en del, men igen, så har jeg ikke tålmodighed til det lige nu.(Jeg køber dem nok senere i mit endnu lange liv.) Men hvad kan i anbefale? (Prisen skal forresten være omkring de 3000kr også skal det være 15")
Mvh Bungi
(På forhånd tak.)
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
det at du springer diskanter kan have noget med din forstærker at gøre, f.eks at du simpelthen ikke har nok effekt til at drive højttaleren. Jeg vil sige at AL1000 er klart den bedste højttaler fra cerwin vega. For at være ærlig synes jeg at cls series er en gang skod højttalere , men det er kun min ydmyge mening.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Crown
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, selvfølgelig er det mig der er galt med når jeg springer diskanterne 
men jeg skal også have en effektforstærker, jeg havde lige en overgang hvor jeg drejde hjulet i bund på min 100 watts forstærker - Derfor lyder mine højttalere ikke så godt nu. Men ja, jeg har snakket om det før herinde om at købe en NAD272, men den koster desværre også meget af min pengepung..
Jeg er bare begyndt at blive sindsyg af at høre på sprungne diskanter og for lav musik, så det ville være fint med et par ældre modeller indtil jeg har råd til en effekt og et par højttalere mere. & nbsp; Og det med at cls er nogle skod højttalere har jeg også hørt meget om. Men jeg har også hørt at de spiller højere end de andre modeller.
Crown, tror jeg da lige jeg vil kigge lidt på. Takker
Og tak Winter for de nævnte, vil jeg også lige kigge på.
også kunne det godt være jeg skulle overveje og styre mine lyster og kigge en ekstra gang på Al-1000. &nbs p; &nbs p; +en fin effektforstærker
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crown er meget, meget mere kraftige end den NAD C272. Jeg vil anbefale en CE1000. Den står til en 5 k og spiller endda rigtig fornuftigt.
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, 5 k.. Det kommer nok til at tage en lille tid at sparre op til det, medmindre jeg får den her minimale smule arbejde jeg har spurgt efter ved siden af skolen.
Men det lyder rigtig spændende, jeg har aldrig hørt om crown før. (endnu en fejl i min opdragelse)
Men jeg har lidt svært ved at finde CE1000..
Men jeg kigger lige videre og ser om jeg kan finde den. (Jeg kigger under deres egen hjemmeside.)
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også sende en PB til Witzel
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
|
Du er god til at springe diskanter?
Har du overvejet at investere i en ordentlig forstærker som kan holde til at få de tæsk du øjensynligt giver dit grej?
|
|
|
Kunne måske godt have været sagt lidt pænere...
Men jeg har da CLS-15, og jeg synes da de spiller meget fint, OG højt. De kan da holde til lidt tæsk alligevel. Men nu er jeg ikke den største hifi kender på jorden så hvad ved jeg...
Men har dog også hørt om mange sprungne dikanter i CLS serien... __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bungi skrev:
|
Ja, selvfølgelig er det mig der er galt med når jeg springer diskanterne 
men jeg skal også have en effektforstærker, jeg havde lige en overgang hvor jeg drejde hjulet i bund på min 100 watts forstærker - Derfor lyder mine højttalere ikke så godt nu. Men ja, jeg har snakket om det før herinde om at købe en NAD272, men den koster desværre også meget af min pengepung..
Jeg er bare begyndt at blive sindsyg af at høre på sprungne diskanter og for lav musik, så det ville være fint med et par ældre modeller indtil jeg har råd til en effekt og et par højttalere mere. & amp; nbsp; Og det med at cls er nogle skod højttalere har jeg også hørt meget om. Men jeg har også hørt at de spiller højere end de andre modeller.
Crown, tror jeg da lige jeg vil kigge lidt på. Takker
Og tak Winter for de nævnte, vil jeg også lige kigge på.
også kunne det godt være jeg skulle overveje og styre mine lyster og kigge en ekstra gang på Al-1000. & ;nbs p; & ;nbs p; +en fin effektforstærker
|
|
|
tror du ikke bare du skal have noget PA grej? evt noget med horn, og så sammen med en amp der har nogen kilowatt at gøre godt med ?? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror du ikke bare du skal have noget PA grej? evt noget med horn, og så sammen med en amp der har nogen kilowatt at gøre godt med  ??[/QUOTE] Tjoo, jeg har også overvejet det, men det jeg har kigget på koster desværre en hel del.. Men hvis du har et link eller to i den prisklasse jeg har sat (ca. 3000 kr.) så vil jeg da med glæde kigge på det  Jeg skal jo alligevel have købt nogle nye diskanter og mellemtoner til mine jamoer, og de har egentlig ok lydkvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
EmilDenGladeAbe skrev:
floe skrev:
|
Du er god til at springe diskanter?
Har du overvejet at investere i en ordentlig forstærker som kan holde til at få de tæsk du øjensynligt giver dit grej?
|
|
|
Kunne måske godt have været sagt lidt pænere...
Men jeg har da CLS-15, og jeg synes da de spiller meget fint, OG højt. De kan da holde til lidt tæsk alligevel. Men nu er jeg ikke den største hifi kender på jorden så hvad ved jeg...
Men har dog også hørt om mange sprungne dikanter i CLS serien... |
|
|
okay, det er godt nok lige at vide. Nu har jeg heller ikke hørt nogen af de ældre modeller, så jeg ved egentlig ikk hvor meget "bras" "omgang plastik" og sådan noget man høre der er i forhold til de ældre modeller.. Hvad bruger du egentlig af forstærker til dine CLS-15?
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD C372, og det er jeg godt tilfreds med... Det fungerer fint sammen 
Synes bestemt ikke det spiller som plastik. Bassen er utrolig god synes jeg selv. Diskanten er ikke perfekt - det er lidt som mange siger. Jeg er ikke den største lykender så kan vil ikke våge mig ud i at forklare nærmere
Det er kun lige topstykket (hvor mellemtone og diskant sidder) der er lavet af plastik (ikke fordi det skulle have for meget med lyden at gøre). Bassen er skruet fast på træ. Men mine CLS-15'ere er lidt en sær model vil jeg gå ud fra. De er lavet i kirsebær. Jeg købte dem godt nok brugt. Men de er utrolig lækre synes jeg selv Man kan meget bedere se hvad der er dit og dat, istedet for på de sorte når man ser dem på billeder. Ville gerne tage et par billeder, men kan ikke uploade dem, for når jeg klikker på upload sker der nada.
Men der sidder vidst en sikring i CLS'erne, og ved 15'erne cutter den ved 400 watt eller lign. Så ved ikke helt hvordan man skal kunne springe diskanterne. Men jeg er næsten sikker på jeg har hørt folk tale om det.
Synes ikke at Cerwin Vega er så slemt som folk taler om. Og især ikke det med at CLS serien er noget bras. Det er noget være skidt at fyre af.
Men smag og behag.
Mvh.
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at en diskant ikke ofte sprænger fordi den får formange watt, men fordi den får watt med for meget forvrængning. 5 watt kan sagtens ødelægge din diskant hvis du spiller udover de kræfter den 5 watts forstærker kan tilbyde (og det gør man nok med et på CV hehe...). Og omvendt er det slet ikke ligeså nemt at ødelægge diskanten med en kraftig og veldimensioneret forstærker da man kan spille højere før forvrængningen (også kaldet klipning) sætter ind!
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay  Så blev jeg da det klogere  Tak __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |