Forfatter |
|
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har fået anskaffet mig en aktiv subwoofer , og nu tænkte jeg på hvilken kabel der skal bruges mellem sub wooferen og min receiver, kan man ikke bare bruge den ene ledning fra et standard phono kabel ? er der noget at hente i et dyere kabel? jeg har set et IXOS (10 meter) til 359,- Kr. Men ved ikke om det er pengene hver. På forhånd tak, og tak for alle de gode tips man får herinde! 
/T.R.J
|
Til top |
|
|
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal den køre "LFE" ? - kan du ikke låne et af de der kvalitetskabler, og så lytte dig frem til om der er nogen forskel ?
Skriv lige lidt mere, hvad er det for en sub og anlæg du har, og hvordan er den sat op i dit system ?
Du kan godt bare bruge den ene del af et alm. kabel som du skriver.....
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger et Ixos 1081-9 (449.- svjh) og det virker fint ... jeg har ganske vidst intet at sammenligne med, men jeg har ingen klager.
|
Til top |
|
|
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv lavet et ud af et 75Ohm's antennekabel, det fungere andeles glimragende .
|
Til top |
|
|
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vittel:
Ja, den skal køre LFE, Jeg har købt en lille Yamaha YST-SW015, til at starte ud med, den kunne lige være under et hjørne bord jeg havde til at stå. 
Den skal køre sammen med en Yamaha RVX1400 receiver, Front : Dali 400 , Bag : Jamo Cornet IV , Center : Jamo Center 100.
|
Til top |
|
|
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nok bare jeg ville smide et alm phono stik på det der, er ikke sikker på du vil være i stand til at høre forskel når det kommer til stykket - men hvis du kender en du kan låne et "rigtigt" kabel af, kan du da se om der er nogen forskel.
Uhm...jeg ved det simpelthen ikke, jeg tror ikke du kan høre forskel - lad det komme an på en prøve 
|
Til top |
|
|
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv et 10 meters kabel fra Tech+link, det kostede 189,-... Det er et digital coax audio/composite video kabel, udmærket og billig løsning. købt hos ac-connection varenrTL680059.
JanM
|
Til top |
|
|
ePiFaNT Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lån først selv hjem en dyr kabel, slik de andre her har anbefalt, og lytt selv om du hører noen forskjell. Gjør du ikke det, kan du bruke en "gratis-phono" ala de som følger med nye cd-spillere og forsterkere.
Selv bruker jeg Supra DAC til bass, med Neutrik Profi phonokontakter. Meget fornøyd. Bassen ble "hardere", mer detaljert og mer fast.
|
Til top |
|
|