Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forbinde lyd mellem surround og tv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
benjaminhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 December 2007 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt dette surround sæt over nettet:  http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_spe akers/devices/229&cl=dk,da
Jeg har bestilt denne dvd afspiller: http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=145469
Mit tv er denne: http://www.mirai.eu/Europe/ProductDetails&product_id=54& amp;amp;cat_id=54

Hvordan får jeg forbundet det hele, så jeg kan få surroundlyd?
Hvilke kabler skal jeg bruge?

Mvh.
Til top Vis benjaminhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benjaminhviid

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2007 kl. 04:21 | IP-adresse registreret  

Du skal bruge et HDMI kable til at forbinde dvd afspiller og TV.

For at forbinde surround og dvd afspileren må du lige se efter hvilke udgange dvd afspilleren har. Du skal se efter om den har koaxial eller et optisk.

En anden gang vil det være nemmere for os andre at følge dine links hvis du indsætter dem med link funktionen. Det er knappen med en pil på.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

benjaminhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Du skal bruge et HDMI kable til at forbinde dvd afspiller og TV.

For at forbinde surround og dvd afspileren må du lige se efter hvilke udgange dvd afspilleren har. Du skal se efter om den har koaxial eller et optisk.

En anden gang vil det være nemmere for os andre at følge dine links hvis du indsætter dem med link funktionen. Det er knappen med en pil på.

Jeg har hdmi kabel, men giver det bedre billede end ved at tilslutte scart, når det jo ikke er blu-ray.

Er det helt sikkert at der er udgang i dvd'en til enten koaxial eller optisk? Og hvordan tilslutter jeg den til min Playstation 3? Jeg er nybegynder indenfor lyd

Jeg undskylder manglende links

Til top Vis benjaminhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benjaminhviid

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

HDMI vil højst sandsyndligt give det bedste billed. DVD skiven er jo digitalt og skærmen er også digitalt. Ved at bruge SCART skal DVD afspilleren først lave det om til analogt og TV'et skal så lave det tilbage til digitalt.

Nej det er ikke helt sikkert at DVD afspilleren har koaxial eller optisk. Jeg kender ikke den afspiller og der står ikke meget på den side. Når den har HDMI kunne det være lyden kun kan tages via HDMI jeg tror det dog ikke, det er nok kun billed du kan få ud via HDMI.

Er det din dvd afspiller du vil slutte til din PS3? Hvis det er surround højttalerne og PS3 du mener så har PS3 vel optisk ud som du kan bruge. Højttalerne har så vidt jeg kan se en koaxial og 2 optiske.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

benjaminhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Forresten, jeg kan nå at afbryde købet med logitech z5450. Grunden er, at jeg så dette surroundanlæg: http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=DAV-DZ230 &site=odw_da_DK&pageType=Overview&imageType=Main &category=HCS+Surround+Kit+%26+DVD+Player  .

Hvilket vil i anbefale? Til TV/PS3 brug, og ikke til PC.

benjaminhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret. Det hjalp en hel del

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes