Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: højtaler til Luxman L435 - Snell JIII? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg er ved at samle et ekstra anlæg til en kammerat. Har fået forstærkeren. En flot luxman L-435, købt herfra siden! Nu skal jeg bare have et par højtalere til den!
Har indtil nu kun spillet med forstærkeren sat til mine dm7, og det lyder faktisk rigtig fornuftigt! Ikke helt så godt som med min cyrus II, synes jeg. En anelse skarpere i det. Men absolut de små penge værd!! I øvrigt kan de faktisk ikke sammenlignes, men det er en anden sag.
Jeg skal bruge et sæt ekstra sæt hæjtalere! Har kigget på nogle snell J-III, der fået rimelig billigt. Har kun hørt snell rimelig få gange, og kan ærlig talt ikke huske om det har været j eller e serien. Men godt har det været!  Har læst mig til at de har en anelse voldsom bas, og at III'erne har en lidt dæmpet diskant i forhold til ældre i J serien. Alt sammen synes jeg lyder som et godt match til luxman L-435, som måske er lidt dæmpet og bestemt i bassen, og lidt fremme i diskanten.
Hvad synes i om ideen? Selvfølgelig vil i sige "prøv prøv" men det er svært når modellen kun fås brugt, og langt væk fra mig (og jeg ikke har bil...).

Skal jeg gøre forsøget, eller er der andet i vil anbefale i samme stil/prisramme? Håber i kan hjælpe!
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

prøv og kig lidt på Audio note...!!??
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Nu er audio note ganske vist ikke et mærke jeg kender super godt, men de fåes vel nærmest ikke til under mange flere penge, end hvad vi har at gøre med
Snell J-III fås for omkring 2000, og under. Det er lidt mere hernede jeg tænker. desværre

sprinter
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har selv levet med Snell JIII i mange år på godt og ondt - de er specielle og krævende mht hvad man spænder foran dem og ikke tilgivende overfor en elendig forst - jeg vil dog tro, at Luxman ville være et nogenlunde ok match. Bassen kan, som du er inde på, være en tand voldsom i JIII`erne, hvis de står for tæt på side og bagvæg. Jeg har virkelig haft meget forskelligt grej og kabler på dem gennem tiden og revet mig i håret utallige gange, men ikke kunnet skille mig af med dem, når det kom til stykket - de kan noget magisk i det rette miljø. Husk lige på at tjekke kantophænget, hvis du vil købe dem - de har en tendens til at smuldre og det koster vel i dag ca. 1500,- at få nye på

MVH

Til top Vis sprinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sprinter

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Uf! ja, det skal jeg holde øje med! 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes