Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector S3 - erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OleJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har hørt den nye S3 - særligt Signature og Atvangarde?
Til top Vis OleJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleJ

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt dem en enkelt gang og var ikke specielt imponeret - hvis du alligevel er ude at se efter nye højttalere så lyt til Dali Mentor 6 - koster
det samme (vist billigere), men har meget mere engagement og inspirration!

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der har hørt den?
Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Må jeg citere mig selv: "Jeg har hørt dem en enkelt gang og var ikke specielt imponeret".... :-)

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hehe - ja okay. Andre der har hørt den :)

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw

Bruger siden: 03 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Undskyld men....jeg har efterhånden hørt mange af de "danske klassikere" og mange af deres modeller heriblandt omtalte s3...

Hvad jeg ikke forstår er hvorfor at der er så mange der vil plage sig selv med den i mine øjne håbløse "Tower" basrefleks typer med et par små basser der ifølge 10 tabellen flytter lige så meget "varm luft" som en 10 tommer..Hvis man insisterer på den type højttaler kan man sikkert lige så godt købe Dali eller..???lidt ligesom med Vodka der alligevel bliver hældt juice i...

Dette skal ikke tages som et provokationsindlæg, det er blot et forholdsvist stort beløb du er villig til at bruge på højttalere, så må jeg spørge hvad har du ellers lyttet til?

Mener du alvorligt at du vil have et par S3 er den bedste erfaring du kan gøre dig ikke noget du kan samle op i dette forum, men noget du kan gøre dig hjemme i din egen stue, du ved i den "virkelige verden" hvor Hi-Fi hører til..

Til top Vis KOSOW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOSOW

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Kosow, du har fulstændig ret, men jeg mener nu godt at AV S3 er en god højtaler, som der kan være god grund at lytte til

Smile

Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

BMJ73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Har lyttet på S3 sign hos Ågren i Gøteborg med Naim og Arcam grej. Ganske overbevisende, og en ret stor forbedring ifht. Mi3 i direkte sammenligning. Bassen er meget mere fri/nuanceret og subjektivt dybere. Sammenlignet med Naims Ariva og Allae højttalere er de rigtigt gode. Men igen, prøv dem hjemme hos dig selv. Jeg har selv købt S1 sign. som jeg har sammenlignet med Mentor2 og B&W 805 og var ikke i tvivl. AV's bagudstrålings princip giver iøvrigt et fedt lydbillede selvom du bevæger dig rundt i rummet.

MVH

Til top Vis BMJ73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BMJ73

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

KOSWO: Hvad har du så af forslag, jeg kan lytte til i Århus, der rigtig hifi til de penge en S3'er koster. Jeg skal ikke have nye højttalere nu, men kan skide godt lide Audiovector - både lyd og udseende og med en kritisk kæreste, der har sagt, hun mener den er pæn, ligger den ret højt på ønskelisten :)

/Jonathan

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw

Bruger siden: 03 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Jonathan og Ole der formodes at have startet denne tråd.

Jeg ved godt hvorfor jeg ikke personligt bryder mig om 2,5 vejs tower med bagudvendt basrefleks, 2 x 6,5 tommer basser og en softdome. Det er en efterhånden meget udbredt måde at lave konsum højttalere på, nogle bedre end andre fred være med det - smag og behag.

I AV tilfælde kan der være masser af gode grunde til hvorfor man i dag har bygget et modelprogram op i den samme kasse der rummer modeller fra 6.000,- til +20.000,- stykket. Tidligere udemærkede AV sig ellers med såvidt jeg husker sekskantede kabinetter, og ja selvfølgelig Trapez format jf. deres gamle og engang interessante model. Det er ganske enkelt en meget omkostningeffektiv måde at producere en højttaler serie på, og det er der jo ikke nødvendigvis noget galt, god fortjenste til producenten eller meget højttaler for pengene afhængig af hvorledes man ønsker at se det

Til dig Jonathan kan jeg godt afsløre, hvis ikke allerede du ved det, at Hi-Fi, kvinder og rationelle beslutninger SLET IKKE går. Du kan ikke selv beslutte dig rationelt om noget så subjektiv og følelsesladet som Hi-Fi og kvinder kan jo som bekendt ikke beslutte sig rationelt om noget som helst, OK den var for billig..

Når du nu ikke står og har brug for en højttaler lige nu og her, har du jo heldigvis god tid til at beslutte dig, og kommer måske udenfor Århus indimellem? Du slipper dog ikke for det hårde arbejde hvis du vil træffe et godt valg, du bliver NØD til at tage det rum du skal høre musik i ind i kalkulen! det nytter jo ikke jeg kan lide jordbær hvis du har allergi, og får udseende derefter ved indtagelse. Derudover bliver du også nød til at forholde dig til interaktionen mellem forstærker og din højttaler, har du en kvalitetsforstærker, dem er der ikke mange af selvom de er nemmere at finde en højttalerer, er du halvvejs i mål til at drive mange højttalere...

Når jeg bliver ved med at vende tilbage til at du SKAL låne højttalere med hjem, skyldes det mange akustiske faktorer som måske ikke harmonerer med en anmelders best buy. Åbne bagkamre og basreflekser, som et indlæg beskriver positivt i hans rum kunne træffe at have den modsatte effekt i dit rum. En basgengivelse der er hurtig og ren 2 meter fra en bagvæg i et rum på 50 kvm, kan være et bashelvede i en 2 værelses, 20´er lejlighed med plankegulve og 2 bananbøsninger fra bagvæggen i et hjørne...

Miljøet har en kæmpeindflydelse, derfor forstår jeg ikke hvorfor så mange køber en højttalertype som de rent faktisk ikke har mulighed for at få et godt akustisk resultat med?!! Måske fordi at når diverse guruer og anmeldere mener at det er best buy, så føler man måske ikke at man bedre selv er i stand til at selektere. Men tro mig det er DU!!!!!!

Så hårdt arbejde, jaaa men også dejligt ikke?, og nej jeg vil ikke begynde at namedroppe diverse mærker og modeller jeg elsker, for så har jeg jo ikke hjulpet dfig det mindste, blot skubbet dig i en anden retning...

Jonathan, hvor alvorligt er det med kæresten??? du risikerer jo at din næste skønhed kun vil have elektrostater så du kan se hendes nøgne igennem membranen!!!

og nej det var ikke et hint om at jeg synes elektrostater er fede.....

Godnat til jer..

Til top Vis KOSOW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOSOW

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Jeg vil give dig ret i det du siger. Jeg hænger mig meget i det andre skriver og jeg skal være bedre til at lytte inden jeg køber. Og jeg har ikke hørt den nye Audiovector, men skal ned og høre den, og så er jeg bare interesseret i andre folks meninger. Synes altid det er sjovt at høre hvor forskellige vi er. Og så er min horisont ikke så stor. Jeg har hørt på ALT FOR LIDT mener jeg selv.

Jeg har desværre ikke en kvalitets forstærker; jeg har en Harman Kardon 7300, da jeg regner med, når jeg engang er flyttet, skal ha spændt flere ht'er til. Så jeg vælger at kalde det lidt for et "begynder" sæt. Jo mere musik jeg høre jo mere har jeg lyst til at gå over i stereo, men når jeg så ser en film, vil jeg gerne have ekstra højttalere. Så på den måde er jeg jo meget delt. Jeg har en middelmådig dvd/cd afspiller.

Det med kæresten er ikke galt - slet ikke. Hun er ligeglad med at en ht'er er stor, men farven har en del at sige. F.eks. mine birdseye maple ht'er er IKKE populære, desværre.

Jeg har ikke hørt elektrostater endnu, men jeg mener at der er nogle af fyrene fra Friends, der har et par til at stå, så dem vil hun nok gerne gå med til.

Der hvor míne højttaler står nu er slet slet ikke optimalt. Det er et l**te rum med en l**te underbo, l**te gulv og ja l**te dæmpning. Så da vi snart skal flytte, skal jeg da helt sikkert have optimeret det kommende rum. Men igen jeg er en grønskolling, så det kommer til at tage sin tid.

/Jonathan

ludom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har investeret i et sæt AV S3 avantg. og har ikke fortrudt et sekund. Jeg havde før AV M3 Sig. med opgraderet diskant.. - de tjente mig i 8 år!

De nye AV S3 er efter min mening en bedre højtaler en den "gamle" M3... - om den er pengene værd?... Det ved kun du

Med hensyn til basrefleksporten i S3, skal du ikke bekymre dig.. - den peger nemlig ned i gulvet.. = nem at placere.

Lyt til den. Nyd finishen og de bløde linjer. En suveræn højtaler - efter min mening

Venligst, Morten

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

olej : ja jeg har hørt dem begge , og var meget imponeret , det er imo en meget , meget vellykket højttaler , en del mere sprød og mere " in your face " end mi3 serien.

mvh clouseau .

Ps har lige købt s1 av , henter dem i morgen

OleJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Det var vist mig der startede tråden, så...

Til KOSOW: Jeg er egentlig enig med dig - man skal lytte selv og helst hjemme, men det skader ikke at høre andres erfaring. Vedr. "tower" er jeg også enig, men hifi og indretning er desværre et kompromis hos mig, der gør at jeg ikke kan smække et par 15" tannoy-et eller andet ind i hjemmet.

Har nu lyttet til AV S3 Avantagrde, der spiller aldeles nydeligt. Godt med smæk på og diskanten oplever jeg bedre end tidligere. Bassen var jeg på ingen måde overbevist om, men det kan have noget at gøre med rummet ved forhandleren. Selv om det på mange måder lød godt er problemet bare at en ikke tænder mig og det skal de sgu' til den pris.

Har pt. lånt et sæt Dali Mentor 6 og er meget positiv overrasket! Livlig uden det er for meget, kanon top, glimrende og detalejret øvre mellemtone, god ved lave lydtryk, hvilket også er af betydning for mig og mindre end Helicon 400. Skal dog lige finde ud af om jeg kan leve med den nedre mellemtone, der kan være lidt tynd (til gengæld bliver mandestemmer ikke mudrede, så det er et trade-off som alt muligt andet) og lidt svulmende "dyb"-bas. Overvejer dog seriøst og købe dem selv om det er noget under budget - så kan der blive råd til lidt ekstra musik og måske en genindførelse af pladespilleren i anlægget.

Skal dog lige have hørt lidt andet ført - herunder SA Explorer og måske noget Martin Logan. Andre gode forslag modtages dog gerne.

Mvh. Ole

Til top Vis OleJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleJ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes