| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har lige købt mig et sæt Dali 4A til en meget god pris. Vil lige dele min glæde over disse højttalere med jer. Har godt nok savnet et par gedigine gulvhøjttalere (har i længere tid kørt med et sæt Tandberg reolhøjttalere). Små højttalere kan noget store ikke kan, og store kan noget små ikke kan - naturligt nok. Hold op hvor de her Dali'er kan. Der er virkelig en kanon god dybde i den lyd de giver mig og et overblik jeg ikke har haft før. Lyden står bare så frit i luften, er ret løssluppent fra kasserne. Rigtigt godt stereo-perspektiv. Og så kan de dælme godt nok spille en hurtig kraftfuld bas. Eksempelvis hørte noget Tool. et nummer med noget meget bastungt, virkeligt hurtigt guitar. Og det var helt vildt som de basser kunne følge med - selvom forstærkeren var drejet om på klokken 12. Jeg har ikke før haft en højttaler der har kunnet præstere på samme måde mht. bas. Kan også skyldes at disse højttalere går godt i spænd med mit værelse.
Men ville lige dele min glæde med jer. Tandberg-højttalerne har helt sikkert stadig sin magi over sig. Og jeg har da lært en del af at have dem. F.eks. bare at lytte til musikken og lade sig opsluge totalt - i stedet for at sidde og lytte til selve lyden, på en hifi-nørd agtig måde. Tandberg'erne har helt sikkert givet mig mange gode timer. Grejet er ligesom blevet en meget mindre del af min hifi-oplevelse, hvilket må være målet synes jeg.
Disse Dali'er har så nogle kvaliteter som jeg fandt ud af at jeg havde savnet.
Andre der har haft disse højttalere, og som vil fortælle om hvordan de oplevede dem?
Mvh. Christian
|