| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens..
Jeg købte mig et par B&W dm600 til brug med min SONY F505 ES og min HTPC som primær kilde og en ældre Kenwood dp5050 som sekundær..
Tilsammen gav de mig fin lyd i min gamle lejlighed.(mangler dog dybde men bor i etageejendom så ingen SUB til mig ) Der sad de monteret ca. i øjenhøjde på en gips-pladevæg.. De leverede præcist den lyd jeg forventede/håbede..
Er så flyttet og nu hænger de oppe under loftet (beton overalt) i hjørnerne af en aflang stue på ca 25 m2..Det har så resulteret i "hul" lyd som om de står i en tønde
Min svoger havde denne kommentar da han så det : Bla. bla. bla. stående bølger bla. bla. bla. resonans. bla. bla. bølgelængde bla. bla.!! Indsæt fag-lyd snak istedet for bla. (han er producer/musiker/studienørd så han snakker lidt hen over hovedet på mig )
Nå men her er mine spørgsmål i prioriteret rækkefølge :
1: Kan jeg finde et sæt højtalere (max 1000,-1200,- pr styk) der kan klare jobbet uden at lyde skidt? (tænker evt på KEF IQ1/DALI elegance eller noget i den stil evt. brugt?)
2: Vil det hjælpe at få dem ud fra væggen på et beslag af en art (forslag??)
3: Skal jeg "bare" acceptere at så længe de sidder under loftet i hjørnerne er lyden "derefter"??
Håber D.O giver mening eller skal i være meget velkomne til uddybende kommentarer. 
På forhånd tak for evt. respons
|