| Forfatter |
|
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det tid for lidt udskiftning! Er klar til at skille mig af med mine ellers så dejlige Vienna Haydn for at prøve lidt nyt og få lidt mere bas i mit liv!
Har lidt kig på Aurum Cantus M103. Finder deres bånddiskant spændende og der tales jo ganske positivt om dem. Skal have en lytter på dem en af de nærmeste dage og forhåbentligt låne dem hjem. Men der er jo en anden ht der gør opmærksom på sig selv i den prisklasse, nemlig DLS R55. Må nok osse en tur til Århus for at høre dem!
Hvad siger i der kender noget til de 2 modeller? Jeg er ganske glad for den lyd ( jo... vist synger dem med deres egen stemme) der er i Haydn og vil nødigt udvære den "musikalske" lyd for fremtiden! Altså ikke noget med "kedelig" og tør lyd til mig.
Kom med lidt indput hvis i kender noget til de modeller og gerne til dem begge to! Eller hvis der er noget helt andet der springer i øjnene/ørene. __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej... har du fået hørt aurum cantus m103?
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nej ikke endnu! Jeg har en aftale med Ardency om at skal høre dem en af de nærmeste dage. Han har lige fået dem hjem og skal spille på dem et par dage før jeg "må" høre dem. Jeg glæder mig! Har du erfaringer med dem? __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er måske lidt farvet, men synes jeg har oplevet at R55 kan være både uhyggelig tør, præcis og neutral, men også varm, besnærende og "musikalsk". Det er i høj grad udstyret bag der bestemmer hvilken karakteristik de får. Og jo bedre udstyr des mere fjerner den sig fra den tøre lyd, så hvad vil du sætte dem sammen med? 
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal pt spille sammen med en Marantz PM7001 og en Arcam Alpha7 cd spille. Men ikke meget...og slet ikke hifi-udstyr...er stationært  . __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry to say, men Marantz og DLS R55 er den hidtil dårligste kombi jeg har hørt...  Atoll, Cayin og NAD er alle meget bedre synes jeg, men du skal næsten lytte selv.
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du sgutte beklage Mastervol! Jeg efterlyser jo netop erfaringer med højttalerne og det er det du giver mig! Kan slet ikke lide dine observationer om at DLS'erne kan spille meget tørt! Nu er jeg ligeså glad for den velbehagelige honninglyd der flyder rundt i min stue og ønsker ikke noget tørt her  . I første omgang vil jeg koncentrere mig om at lytte til Arum Cantus M103 og se/høre om de kan få mig til at slippe Vienna Haydn. __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo...det kan da komme på tale med en større Vianna model. Har dog lidt respekt for de problemer der er flere der har beskrevet om at tøjle bassen i gulvmodellerne. Men nu skal jeg lige have en lytter på de M103 og deres spændende bånd-enhed. Har læst nogle meget positive test af dem!
Varm,ørevenlig og behagelig lyd=honninglyd .
Gik fra kedelig lyd med et par ældre Audiovector 3 + Audiolab 8000 til Marantz + Haydn.....og min henslumrende hififeber blussede op! Men mere vil have mere.... __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lyttet til M103....og efter en times tid med aktiv lytning hos Ardency blev de læsset på bilen .
De har kun spillet 20-30 timer, men jeg er allerede ganske begejstret over dem! Min musiksmag, som ikke er omfattet af heavy med højt lydtryk osv, falder lige i M103 lod at gengive som jeg kan lide det. Det bånd giver en meget flot stemmegengivelse og feks lyder en akustisk guitar eller et piano fabelagtigt på dem. Bifald på liveplader lyder som bifald skal lyde og ikke som en haglbyge på et bliktag. Hos Jørgen(Ardency) synes jeg navnlig i starten de lød en anelse spidse i toppen og jeg var lidt nervøs for om det var kendetegnende for båndenhederne. Men rummet de spillede i var lyst klingende pgra sparsom dæmpning. Da de kom hjem i min noget mere dæmpede stuen og tilsluttet Marantz'en var der ikke spor af noget der kan give lyttetræthed.
I forhold til Vienna Haydn'erne er de ikke så "varme" i lyden....men nok mere korrekte. Bestemt ikke kedelige, men ikke med den ørevenlige farvning som Vienna står for. I bunden er der naturligvis sket en del, men det er jo osse væsentlig større kasser. I det hele taget har jeg fået en "større" lyd. Det virker nærmest som om M103 har mere saft og kraft.
Ligenu nyder jeg en stille stund med Eric Bibb "A ship called love"....og den Telarc-cd kommer helt til sin ret på MINE M103 . __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
Peter ht-byg Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med melody103.
Det er en rigtig god højttaler til pengene, jeg har spillet på sådan et sæt et halvt års tid nu og de spiller fremragende godt. Men tilspilningstiden er lang (over 100timer med højt musik), så du kan glæde dig, det bliver meget bedre i nu. Hvis man synes de er lidt skarpe i diskanten, er det fejl andre steder i kæden, der har skylden. Jeg måtte skifte mine kabler ud til VDH 502, før jeg blev helt tilfreds. Melody103 spiller meget korrekt og absolut ikke kedeligt.
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|