Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin vega DC-15 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rosengreen1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Heey.. Jeg har tænkt mig og købe et par CW DC-15, men ved ikke hvad det er for noget såen rigtig. Jeg vil bare lige høre hvad specifikationer de har, og om de er gode til Techno, Hardstyle osv. Og kan de spille godt inde på et 30m2 værelse med en sony 140w - forstærker? og er de i det hele taget gode?

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Rosengreen1 skrev:

Heey.. Jeg har tænkt mig og købe et par CW DC-15, men ved ikke hvad det er for noget såen rigtig. Jeg vil bare lige høre hvad specifikationer de har, og om de er gode til Techno, Hardstyle osv. Og kan de spille godt inde på et 30m2 værelse med en sony 140w - forstærker? og er de i det hele taget gode?

Hey...

Personligt så mener jeg DC serien er CW's mest vellykkede serie. DC-15 egner sig genialt til techno osv, hvis man er til massere af pondus i bassen og det er man jo gerne når man hører tramp  ... De vil fint kunne spille 30m2 op, 30m2 er måske endda om noget for småt til DC-15. En Sony 140W rms forstærker vil godt kunne trække dem, men jo flere watt jo bedre, så den klassiske løsning med nogle kraftige NAD effektforstærker ville være bedre endnu.  

Til top Vis Rune2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune2200

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

DC-12 & DC-15 er noget af det bedste du kan få fingre i hvis du vil have dunk i huset..

Du skal være klar over at denne DC-15 kræver en god kraftig forstærker da den godt nok kan spille meget højt med få watt tilført,  men hvis du virkelig skal have speed på find en stor forstærker med god køling,  ikke noget med CD-afspilleren ovenpå da det ret hurtigt går galt.

Den sony du har på 140 watt er det en surrond receiver eller en 2-kanals.

Kan du få dem til rimelige penge så køb dem,  og kig efter om der er noget med galt med bas enhederne,  de kan godt være ved at bryde op i kanterne da det efterhånden er en ældre højtaler.

Rosengreen1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Heey.. Min sony forstærker er en 2-vejs. jeg kan få den for under 2500kr.

Rosengreen1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

heey.. takker for det hele, var lige ud og købe mine 2 Cerwin Vega DC-15 i dag til 2000kr!! og de fejler ikke noget og er  skide pæne;P

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hold godt øje med din Sony forstærker,  en DC-15 er en højtaler der kan få de fleste forstærkere til at Koge.

Slår den fra af og til din forstærker så må du finde noget der tåler den hårde belastning en DC-15 nu er for en forstærker.

Ved ikke om din Sony har Pre-out, har den det har du mulighed for at bruge en ekstra effektforstærker,  hvad er nr. på din Sony.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Skaf en anden forstærker, Sony er IKKE kendt for at kunne præstere det vilde, og effekten er tit opgavet meget optimistisk.

Gå efter en Nad 319 til 2-2.5k hvis det skal være noget der kan trække dine DC15 og samtidigt være billigt.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Desværre har vi mange brugere herinde der hørte CV dengang DC-serien var fremme og derfor synes den er den bedste. Men faktisk lyder den nye CLS-serie bedre. - Der er bare ikke så mange herinde der har hørt den.  Men DC er da okay til dunk, og hvis du kun hører hardstyle techno, finder du næppe noget der er meget bedre til prisen. Men hvis du også nyder noget rock (f.eks. Pink Floyd som i mit tilfælde) synes jeg du skal kigge på noget CLS. :) Yderligere er CLS-serien super følsom.

Rosengreen1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Heey.. jeg hører ikke kun techno osv, men også rock og metal, men det lyder sq ikke SUPER vildt godt, men Bassen ER JO FULDSTÆNDIG SINDSSYG!! i hvert fald taget i betragtning af at jeg kun gav 2000kr for 2 DC-15´nere.. min forstærker er en Sony F335R, men den er uduelig.. den slår fra hvis man skruer for højt op:( men de højtalere er altså for fede (og store)! er der nogle herinde som vil sælge en forstærker som er NOGET bedre? kommer fra jylland, og ved ikke hvad jeg skal søge på inde under Køb Og Salg??

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Rosengreen1 skrev:
Heey.. jeg hører ikke kun techno osv, men også rock og metal, men det lyder sq ikke SUPER vildt godt, men Bassen ER JO FULDSTÆNDIG SINDSSYG!! i hvert fald taget i betragtning af at jeg kun gav 2000kr for 2 DC-15´nere.. min forstærker er en Sony F335R, men den er uduelig.. den slår fra hvis man skruer for højt op:( men de højtalere er altså for fede (og store)! er der nogle herinde som vil sælge en forstærker som er NOGET bedre? kommer fra jylland, og ved ikke hvad jeg skal søge på inde under Køb Og Salg??

Find en NAD forstærker, de er meget strømstærke... er der pre-out udgang på din sony fortærker? Hvis der er det skal nok op i en NAD 216/218 effektforstærker før det kommer til at virke nogenlunde optimalt... Hvis der ikke er pre-out på din nuværende forstærker, ville det, som en anden bruger også nævnte, være en intergreret forstærker a'la' NAD 319 du burde gå efter... 

Rosengreen1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Nej.. der er ikke pre-out udgang, og hvad er det?? men jeg gider ikke og gi særlig meget for en ny forstærker? fatter ikke lige hvad der sker lii nu.. sidder og hører techno, og fandt lige ud af at min venstre Bas ikke spiller??  ved du evt. hvad der kan være sket?

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Rosengreen1 skrev:

Nej.. der er ikke pre-out udgang, og hvad er det?? men jeg gider ikke og gi særlig meget for en ny forstærker? fatter ikke lige hvad der sker lii nu.. sidder og hører techno, og fandt lige ud af at min venstre Bas ikke spiller??  ved du evt. hvad der kan være sket?

En pre-out udgang er en udgang som du kan slutte en ekstern forstærker til (en effekt-forstærker) og du ville kunne bruge din sony som forforstærker, groft sagt så ville du kun bruge din Sony til at skrue op og ned med, og til at tilslutte eks. din CD afspiller. Alle watt'ne ville effekt-forstærkeren levere... Har den venstre bas spillet på noget tidspunkt eller har du bare først lagt mærke til den ikke spiller nu? ... hvis den har spillet imens du har haft højtalerne kunne det godt tyde på du allerede har brændt bas enheden af. Dette sker ofte fordi en "svag" forstærker vil forvrænge meget og "miste" kontrollen over højtalerne ved spids-belastninger og derved brænde højtaleren af

Rosengreen1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Det kan godt ske?? jeg er bange for at de spillede igår?? men sonyen har noget som hedder ac outlet max 100w? og hvis den er brænd af, hvad gør man så??

Rosengreen1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

der er en NAD 116 inde på dba, kunne det være noget?

og kom lige i tanke om at jeg har en MeVoice forstærker med 2x80w, men det er surround? er det bedre?

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Rosengreen1 skrev:
Det kan godt ske?? jeg er bange for at de spillede igår?? men sonyen har noget som hedder ac outlet max 100w? og hvis den er brænd af, hvad gør man så??

Hmm ved ikke lige umidlbart hvad den AC outlet er til, men kunne forestille mig det bare er en strøm-udgang til f.eks. en CD afspiller så denne slukker samtidigt med du slutter din forstærker. Prøv at sluk musikken og tryk blidt centralt på på bas-enheden, du skal selvfølgelig ikke trykke på "den runde" ting i midten, men ude på det koniske stykke. Lyder det som om den rasler eller skraber på? Hvis der er mis-lyde skal bassen enten repareres eller udskiftes...

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Rosengreen1 skrev:

der er en NAD 116 inde på dba, kunne det være noget?

og kom lige i tanke om at jeg har en MeVoice forstærker med 2x80w, men det er surround? er det bedre?

En NAD 116 er en forforstærker, så du skal have en effekt-forstærker udover... Kender ikke den dér MeVoice fætter, men tvivler på den er noget værd, og lige umidlbart er den slet ikke kraftig  nok til DC15...

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Det er hvad der sker når din forstærker er for lille til dine højtalere,  du spiller som en vild, din forstærker slår fra pga forvrængning og dermed tit afbrændte enheder,  en DC-15 tåler sagtens 2 * 250watt og med en 5-600watt i spidserne hvis det er rene watt der kommer ind.

Din Sony har sikkert afgivet flere hundrede watt med 5% forvrængning og dermed afbrændte enheder.

Kig lige efter om der ikke sidder sikringer i de DC-15.

Angående NAD 319 så er den ok,  men den mangler da power,  jeg har selv været ejer af både 216 & 319 og mener ikke det er en forstærker man kan anbefale til en DC-15 hvis der skal spilles vildt højt,  216 & 319 har de watt de er opgivet til,  headroom kender disse modeller ikke til.

Ikke at de ikke kan spille på DC-15,  det gør de rimeligt,  men skal du investere i ny forstærker så er en 218 nok det eneste rigtige,  der findes mange andre der også kan bruges, men efterhånden så er en NAD 218 af og til billigt til salg.

Og jeg vil stærkt fraråde dig at køre med 2-stk forstærkere brokoblede da de kommer på enormt svært arbejde,  der er alså en minimums impedans der siger 2,5ohm ved både 30 & 80 hz mener jeg, og det er mega giftigt for brokoblede forstærkere.

Får du liv i din DC.-15 igen,  så spark den Sony på losseren eller behersk dig med volumen til du får råd til en bedre forstærker.

Held og lykke med dine højtalere.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hold dig fra en surround fætter,  de plejer at være endnu dårlige til noget der foregår under 4 ohm.

Som jeg skrev spil med det du har og køb noget andet så snart du får råd, det er min mening.

Tænk på at det er i bassen den er rigtigt giftig, og det er sikkert bas du gerne vil høre.

Rosengreen1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

hejsa.. jeg prøvede det der med at trykke på basenheden, men der er ikke noget som siger noget eller noget som helst? og hvordan i alverden skal jeg tjekke om der er sikringer i??

Rosengreen1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

jeg har 2300kr og gøre godt med, hvad foreslår i?

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes