| Forfatter |
|
Jambo Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter nogen nye surroundhøjtalere som skal være gode til såvel musik som film.
Jeg har overvejet både JBL og Dali sættet da de begge ser ud til at dække mit behov og har et rimeligt prisniveau. Jeg har ikke selv hørt nogen af dem, så er på bar bund p.t. Har hørt meget godt om Dali sættet men ikke så meget om Northbridge. Kigger man på specifikationerne ser Northbridge E80, som er de gulvhøjtalere der følger med, ud til at være bedre men spørgsmålet er hvordan de lyder?
Det skal siges at de skal bruges sammen med en Onkyo 605 i en mindre stue. Hvis i har alternativer der er værd at kigge på så giv endelig lyd fra jer også.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Nicorn Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm som jeg ser det, er JBL hten mere "kraftig" i lyden og vil sikkert også kunne spille noget højere, Dalien er noget "blød" i lyden, og spiller nok også en smule mere "korekt", så hvad der er bedst er ikke sådan lige til at svare på, jeg ville nok gå efter JBL da jeg bedre kan lide JBLs lyd generelt end Dali, men må dog indrømme at Dalien har en nice diskant,
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 26 Februar 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicorn skrev:
|
hmm som jeg ser det, er JBL hten mere "kraftig" i lyden og vil sikkert også kunne spille noget højere, Dalien er noget "blød" i lyden, og spiller nok også en smule mere "korekt", så hvad der er bedst er ikke sådan lige til at svare på, jeg ville nok gå efter JBL da jeg bedre kan lide JBLs lyd generelt end Dali, men må dog indrømme at Dalien har en nice diskant,
|
|
|
Jeg er ikke enig i at Dali's diskant er blødere, nærmest lige modsat. Jeg har altid synes deres diskant var MEGET lys og ret skinger i lyden. Men det er jo forskelligt fra person til person heldigvis. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Huleboer Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 26 Februar 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville personligt tage Dali'en men det er mest fordi jeg synes northridge er grim 8Þ
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Huleboer skrev:
| Jeg ville personligt tage Dali'en men det er mest fordi jeg synes northridge er grim 8Þ |
|
|
ja udseenet er vi bestemt ikke unige om.. JBL'erne er heller ikke rent udseende noget for mig  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Nicorn skrev:
|
|
|
|
Jeg er ikke enig i at Dali's diskant er blødere, nærmest lige modsat. Jeg har altid synes deres diskant var MEGET lys og ret skinger i lyden. Men det er jo forskelligt fra person til person heldigvis.
|
|
|
Det vil jeg give dig ret i. Dali's diskant er meget hård, ja faktisk utrolig skarp. På ingen måde blød. Til gengæld er den utrolig detaljeret. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du forresten hørt de pågældende højttalere?? For ellers ville jeg da finde nogle steder hvor man evt kunne høre dem, så du selv kan finde ud af hvad du og dit øre kan li. For ville aldrig købe højttalere uden at høre dem. Det er kun kvinder jeg køber uden at have prøvekørt dem.. eller jeg mener.. øh!!    __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Jambo Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar :-)
Jeg har ikke hørt nogen af dem endnu så det vil jeg nok gøre.
Omkring designet synes jeg nu de er lige grimme. Det skal dog siges at JBL Northridge lige er kommet i en nyere version (ES) som er en del pænere end de gamle.
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes du skulle tjekke JBL L880 og L890 ud. De kunne godt være gode. Har hørt 880 men kun kort det var egentlig okay lyd..
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jambo skrev:
|
Tak for jeres svar :-)
Jeg har ikke hørt nogen af dem endnu så det vil jeg nok gøre.
Omkring designet synes jeg nu de er lige grimme. Det skal dog siges at JBL Northridge lige er kommet i en nyere version (ES) som er en del pænere end de gamle.
|
|
|
Ja ES er erstatningen for E serien __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|