Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W DM683 til Onkyo 605 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lasse.j5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej HIFI4ALL.

Jeg har købte for et par uger siden en Onkyo TX SR605. Er rigtig glad for den. En kæmpe forbedring i forhold til min gamle Sony Pro Logic Reciever :)

Da min gamle eltax højtaller trænger gevaldigt til at blive skiftet ud har jeg set mig lun på B&W's 600 serie.

Jeg var inde i HIFI klubben og høre DM683 og DM684.

Var meget overrasket over hvor godt DM683'eren lød. Så jeg bliver nød til at eje sådan et par.

Spørgsmålet er så om min Onkyo kan levere det som skal til for at få det fulde potetiale frem i højtallerne? De bliver selvfølgelig Bi-Wired da jeg kun har et 5.1 setup.

Bliver nok nød til at skal have en B&W HTM61 som jo er centerhøjtalleren der passer dertil. Så må jeg opgradere sub og baghøjtallere en anden gang.

Hvis der er nogen som har erfaring med netop disse højtalere må i meget gerne skrive. Men diverse reviews roser dem jo til skyerne for deres gode lyd til pengene.
Til top Vis lasse.j5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse.j5

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Bare rolig, din forstærker er alt rigelig til at trække de højttalere du tænker på. Den vil uden problemer kunne trække dit 5.1 snurrerund lyd.

Det er ikke pine død nødvendigt at købe en center højttaler i samme serie eller fabrikat, så længe lydbilledet hænger sammen. Altså lys, mørk, neutral lyd. Men selvfølgelig vil det ikke skade og det ser jo bedst ud rent visuelt.

Hvis du er glade for lyden i de højttalere, så er det helt som det skal være. Jeg har personligt også kun hørt godt om dem, og de er nogle af de bedre i den prisklasse.

God vind!

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Jo det er ret nødvendigt at have en Center i samme mærke!...Da klangen lyder forskelligt, på mærke!:.Så alle 3 fronter (2front+center) skal helst være i samme mærke, og helst nogenlunde samme serie, dette er dog ikke nødvendigt!...

Jeg er enig med dig i at 683 er en super fed højtaler!..Jeg vil sige det sådan at din Onkyo godt kan trække B&W'erne, men du vil ikke får fuld udnyttelse af dem, da de er nogle utrolige STØRMSLUGERE...Så en Denon eller Onkyo-effekt på, vil helt sikkert gøre underværker!...

Giver dig ret i bag og sub kan vente, de 2 fronthøjtalere er det vigtigeste...

mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb 

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

hunter123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 April 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv set mig lun på htm61 center højttaler. Nogen der har en idé om den vil være udemærket sammen med mine ældgamle b&w 801 s80 højttalere? Det er jo ikke samme serie overhovedet, men dog samme mærke. Eller skal jeg lede efter en helt anden center? Prisen passer mig udemærket nemlig (4500 for en center)

ps. htm61 har skumophæng, er det okay at vælge det i dag, eller mørner det også?

Sry for lige at stjæle lidt af tråden

Til top Vis hunter123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hunter123

tma86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 April 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt DM683, og kan kun sige godt om dem. Men som der bliver skrevet, er de temlig hårde at trække.

Har haft en brokoblet Rotel effektforstærker de kunne få ned med nakken, når der blev skruet op. Men det er ikke noget problem på min nuværende NAD 208.

Men jeg vil tro, at det var fordi at den var brokoblet at Rotel'en ikke kunne følge med. Så jeg tror ikke du skal bekymre dig om lign. problemer med Onkyoen.

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

enig med zirio, 683'er er rimelig tunge at trække. Hvis der ikke er effekt nok kommer de næsten til at lyde som en 684'er. For at få det optimale ud af dem skal der noget effekt til, jeg har ikke hørt den onkyo model, men jeg tvivler stærkt på at den kan klare dem, der skal nok en effektblok på.

Og mht til centerhøjttaler er det en htm61'er der matcher 683'erne bedst. De 3 foreste højttaler er altså ret vigtige i et surroundsetup. Læg pengene der, og spar lidt på baghøjttalerne
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes