| Forfatter |
|
lassse Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
er helt ny her inde.. men det virker som og go side med nogle flinke mensker så ville høre om i kunne hjælpe mig lidt?
har lige solgt mine vega højtaler da jeg vil have nogle bedere, og har så udset mig nogle dali 850 og har læst mig frem til det skulle være en super højtaler til pengene? og syntes også dem jeg har hørt har spillet godt.. men hvad skal jeg lytte/kigge efter på dem får at finde evt. fejl på dem?
men står nu med et sæt på hånden til 1200kr det der er ved dem er at den ene mellemtone har en lille bule i domen men betyder det noget for lyden? (jeg kan ikke høre det)
ud over det er der et hul i vær frontstof i finger størelse. ellers er kabinetterne super velholte...
men er de 1200kr vær?
og en siste lille ting ville min forstærker kunne trekke dem ordenligt det er en denon poa 2200?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Dali 850 er en rigtig fin højttaler ja. Du kan snakke mere med Ascari herinde omkring dem, han har selv et par 
Denon POA 2200 er rated til 2 x 200W @ 8 Ohm, så den burde have rigeligt med muskler til at trække dine 850'ere.
|
|
|
Een ting er watt, en anden ting er muskler
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
floe skrev:
Dali 850 er en rigtig fin højttaler ja. Du kan snakke mere med Ascari herinde omkring dem, han har selv et par 
Denon POA 2200 er rated til 2 x 200W @ 8 Ohm, så den burde have rigeligt med muskler til at trække dine 850'ere.
|
|
|
Een ting er watt, en anden ting er muskler |
|
|
Det er fuldstændig korrekt, men mon ikke den skulle have kræfter nok til at drive et par 850'ere. De er ikke så tungtdrevne  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, alt kommer vel an på hvordan højttalerne spiller. Hvis du synes de lyder godt, så er det vel det. Men det kan godt være der ligger mere i det end som så. Hvis domen har en bule vil jeg have svært ved at tro at det ikke har betydning for lyden. Desuden er der det i det at højttalerne ydermere har mærker i frontstoffet. Dette gør i sig selv ikke noget for lyden, men det kunne tyde på at højttalerne ikke er blevet behandlet særlig pænt. Så er der selvfølgelig prisen på 1200 kr - normalt ville disse højttalere gå for omkring det dobbelte.
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med Domen burde ikke betyde noget, kan dog rettes ud prøv evt. med en støvsuger på lavstyrke!
Jeg har selv haft et par Dali 850 drevet af en Parasound, de giver value for money, den er god til easy listning eller når der skal fyres af!
Det kunne godt lyde som det er mine gamle højtalere, kender dog ikke noget til den bule de skulle have fået i den en diskant!
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg lede efter et par, der helt ok. Det koster godt nok en god tusse mere. vigtigst af alt, lyt før du køber!
__________________ Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
lassse Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke umelbart de har været behandlet dårligt da kabinetter er super flotte ingen skrammer!
og det er heller ikke nogle ung party gut der ejer dem. han liner bestemt ikke tyben der spiller dong dong musik..
min budget er på mak 1500.. og ved godt det ikke er mange penge når vi taler hifi men så syntes jeg bare de højtaler til den pris var en oki handel..
og det med stoffet er vil læt at lave selv? kan man ikke købe det i hifiklubben?
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke du selv har mod på det så kan Dali gøre det for dig!
Er højtalerne i Maghony farve?
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du kun har 1500 kr at købe for pt så giver de meget for pengene..
har selv et par jeg bruger - er rigtig glade for mine..
Hilsen Ulrik
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er det bare springe ud idet Lassse, ang. frontstof, tror jeg at det billigere at henvende dig direkte til dali. Jeg har fået nyt frontstof, til et sæt 450. Det kostede 500kr, jeg fandt en privat gennem ksb, som klarede opgaven til ug+.
__________________ Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
lassse Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
højtalerne er sorte.. ja men så vil jeg springe ud i det.. mange tak for hjælpen..
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Held og lykke - det er fin højttaler til prisen.
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
lassse Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps så er de købt.. og bedere hifi investering tror jeg aldri jeg har gjordt! gal de spiller klart og detaleret i forhold til mine gamle vega højtaler der mangler bare lige den dybste bund. men så er det jo godt man har en 15 " vege sub ståne.. :-)
så endnu en gang tak for hjælpen..
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg glad for at høre... - Sådan et par gamle damer er nu stadi gode...
Sig til hvis du kommer til at mangle diskanter - har nogle til at ligge fra da jeg skiftede mine til nogle bedre...
NYD DET... - Det er der andre der også gør---
|
| Til top |
|
| |
lassse Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skal jeg gøre.. nu mangler jeg bare og skifte alle mine sinalkabler til nogle lidt bedere da de alle er std. lakris kabler har.
nogle i kan anbefale og hvor stor en forbedring giver det?
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste man her kan sige: Prøv dig frem... - det er en videnskab..
|
| Til top |
|
| |