| Forfatter |
|
Allanvp Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØV ØV så skete det der ikke måtte ske  Den ene bas enhed er gået i ophænget. Spørgsmålet er jo så hvad jeg gør? Udskiftning, opgradiring hvis mulig, eller rep. Det skal lige siges mine E2 er med Vifa 8ohms enheder og monster kabler.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 04:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
øøhhhhhhhher Snell E2 ik med seas enhedeR?
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mig rimeligt foruroligende at du siger det. Er du helt sikker? har købt dem som originale nemlig, der står også E2 på klister mærket bag på og delefilteret inden i. Og sælger gjorde mig overbevist om at der ikke er skiftet noget på/i dem i den tid han har haft dem og han har købt dem som nye hos Audio consult i jylland. Eneste ændring han har fået gjort på dem er at han fik koblet den bagudvente diskant fra da han købte dem.. Men er du helt sikker i din sag? for så vil jeg da lige henvende mig til ham jeg har købt dem af og høre hvordan han kan sælge dem som originale og så til den pris, gav jo alligevel 4000 kr for dem i bedste tro om de er/var originale..
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket exciter.
Syns ikke jeg kan finde ud af om mine er det ene eller det andet. Kan heller ikke finde noget info omkring enheds spec på nettet.
Min tvivl er omkring de bass enheder som sidder i mine, det er Vifa 4 ohms enheder. Diskanter og delfilter er jeg ikke så usikker på da de ligner andre E2 og filter står der skrevet E2 på ligesom på etiketten på bagsiden af ht. Men som sagt mne bass enheder er jeg usikker på da andre siger det ikke må være Vifa og slet ikke 4 ohms enheder
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
In til Anders fra audio consult, men mener han kan hjælpe dig hvis det kun er kantophænget den er gal med. Ellers mener jeg der laves en Seas enhed, som bestemt passer til dine E2´ere. Har set flere opgrader deres E2´ere med AudioNote´s seas enhed, men gode resultater. Det kræver ikke indgreb i delfilret såvidt jeg er informeret. Prisen for sådan 2 enheder er ca 2200kr. Og det fuld forsvarligt. Den skal lige tæves igennem i nogle timer, så åbner den sig op. Mellemtone og bas får et hak op ad med den Seas. Og hvis du har lyst til og gå hele vejen, så skift diskaneter også. Det pegne værd. Då få ihvertfald meget svært ved og støve en højtalere op til den pris, som bare kommer i nærheden af dine E2´ere. Værn om dem, der ik mange af dem tilbage. Har selv alle 3 Eneste E model der ikke kan håndtere en seas, er E3. Den skal have den vifa 4ohm enhed, som er krop umulig og opstøve Har nemlig lige et sæt E3 jeg er ved og renovere, og der den ene bas fuldstædning smadret, og står ikke til og rede. Min latterlige ovebo, fyret lige en alube igennem den i en brandert.
www.audioconsult.dk kan være din redning. God bedring med højtalere, og nus nu om dem  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
jenson Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft E3 engang, og jeg kan bekræfte det er en Vifa enhed der ikke fåes i den "fri handel" der sidder der i, jeg vill da tro E2´eren er den samme enhed???
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63380&P N=2
her er billeder af mine E2 og E3. Jeg ved at skumophænget er skiftet på E3´erne (hvilket også tydeligt ses, da der er fedtet godt med limen)
E2´erne hentede jeg forleden til 1700kr (kabinetter har lidt mærker dog). E3´erne gav jeg 2500 for (er som nye)
Begge skulle være 100% originale. Men kan da nu se at mine ophæng på 2´eren er anderledes end på det link der er fra hifisentralen. Det ligner gummi det der er på mine E2´ere. På hifisentralen ligner det skum på E2´erne. Dog svært at se helt. Men det er ihvertfald ikke en VIFA enhed i de E2´ere. Der er stor forskel på magneten bla. Se evt billederne på linket
Nogen der ved om det kan svare sig at smide skum på dem istedet for gummi? Gummiet er jo ikke originalt eller?
|
| Til top |
|
| |
jenson Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, skum giver en langt mere dynamisk lyd, og højttaleren er jo trimmet til at virke med skum kantophænget.
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenson skrev:
|
Jeg har haft E3 engang, og jeg kan bekræfte det er en Vifa enhed der ikke fåes i den "fri handel" der sidder der i, jeg vill da tro E2´eren er den samme enhed???
|
|
|
Det er det ikke. Fremgår også af linket fra Hifisentralen. Skal være en 8Ohms. Det er kun EIII´eren der har VIFA enheder
Nogen der ved om skum er originalt på E2´erne?
Gad da vide om begge basenheder er skiftet i mine E2´ere. På begge basser står der: "Made in Norway, A21RE4X/DC H373 8OHM 18/90
Der er billeder af mine E2 enheder her:
nogen der kan se om de er originale?
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der ! Der er rodet med dit delefilter til diskanten, der skal være to gule kondensator på på hver 3 mikrofarad vor du har en gul og grå så der har været nogen inde og pille. Her er det med Audio Note sølv kabler.
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nhj4.  Er det mit delfilter du mener den er gal med? Og er der slet ingen mulighed for at E2éren kan være bygget i flere og forskellige eksemplare? Nogen der ligger inde med originale specifikationer på E2 Kan ingen ting finde på nettet. Og snell acoustic har ikke noget på dem desværre.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen !
det ser ud til at det er godt nok det filter, der er et links jeg har kikket på der mendte jeg at det var dit filter men kan jeg se det ikke er
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det "bare" mine 4 omhs Vifa enheder der ikke er originale eller hva, os selv om der står skrevet E2 på dem?
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig lige tilføje at det nr der står skrevet på enheden "57" er det samme som står på filteret?
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan som jeg kan se er det ok
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sku dejligt lige at få det bekræftet. Tak for det
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
På mine E2´s delefilter kontra allanvp´s E2 delefilter. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63380&P N=2
I mine E2 ser det anderledes ud end i hans
Der er da noget af en forskel på kabling og så de komponenter der sidder fast på diskanten med flere
Jeg fik en mail fra Anders ved AAudioConsult, han skrev noget om at de monsterkabler er i de sene udgaver. De tidlige udgaver havde audioquestkabler. Så måske forskellen ligger i om det er en tidlig eller ældre udgave. Nogle af komponenterne ser også anderledes ud, måske der er samme historie, at de på de sene udgaver ser anderledes ud
Jeg ringer lige til AudioConsult idag og hører hvad Anders siger.
Jeg skal have fat i ham angående mine E2 basser. Kan ikke finde ud af hvad bas der sidder i originalt! Mine E2 har nemlig en anden bas end allanvp´s :)
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Hej igen !
det ser ud til at det er godt nok det filter, der er et links jeg har kikket på der mendte jeg at det var dit filter men kan jeg se det ikke er
|
|
|
Det er fordi du har set mit E2 (IKKE E3 filter) fra en anden tråd.
Det første billede er et E2 filter, det andet er et E3 filter....
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må mægtigt gerne lige skrive når du har snakket med Anders. Skal også ha nye basser i mine tror jeg og tænker lidt hvad han vil anbefale
|
| Til top |
|
| |