Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ombyg eller salg/køb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Det er efterhånden gået op for mig, at mine i øvrigt meget vellydende TNT fra Dansk Audio Teknik, ikke harmonere med min lille stue. I princippet kunne de godt placeres så de lyder godt, men med 4 børn kommer de nemt til at stå i vejen. Af den grund overvejer jeg, om jeg med den ene bas/mellemtone samt diskanten kan bygges nogle nye i et mindre kabinet. Eller er det evt. en bedre ide at sælge dem som de er og i stedet købe et par andre standerhøjtalere brugte. Projektet skal helst være nogenlunde omkostningsfrit.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hej gask,

Jeg havde TT modellen for nogle år tilbage. Den lød lidt for "fed" i bassen og jeg prøvede alt muligt. Lige indtil jeg faktisk talte med Roland der dengang var "head-honcho" i DAT omkring min oplevelse. Han sagde at det var da en let sag, man skulle bare putte noget mere acustilux i kassen og gav mig en kæmpe favnfuld af ovennævnte gratis.

Det virkede og her er det jo "voicing" som kommer ind i billedet. Hvis man ikke kan få det perfekte må mabn vælge det som falder i ens smag. Her havde vi så forskellig smag, men ganske simpelt kunne jeg dreje lyden så den passede meget bedre til hvad jeg ønskede mig, tak til Roland for super service!

Hvis ikke nuværende DAT er med på den, det ville næsten være for meget at håbe på, ja så koster acustilux altså ikke en bondegård.

mvh M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Du kan jo skrue den nederste enhed ud, og pille kablerne fra, og så høre om det spiller godt nok til dig. Gør det det, så kan du lave en højttaler med den volumen diskanten og den øverste bas/mellemtone bruger.

... Men mener at den TNT er en 2,5-vejs højttaler, hvilket kan betyde at du mister en hel del bas. Desuden kan jeg ikke huske om den øverste bas/mellemtone, bruger sit eget kabinet, eller de to bas/mellemtoner deler kabinet.
Deler de kabinet, er vi ude i en større ombygning, og det ville jeg ikke anbefale at gøre.

I det hele taget tror jeg du vil blive mere tilfreds med at sælge dem, som de er og købe andre.

Selvbyg er sjovt, og kan give gode resultater, men det er MEGET SJÆLDENT noget man bare lige bikser sammen med et flot resultat.

[EDIT: Kan se @Mercury faktisk er kommet med et noget nemmere forslag]

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes