Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hjælp til køb af stereo anlæg. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

da jeg har anskaffet mig et seperat anlæg til at kører film over. vil jeg har et ekstra anlæg som kun skal afspille musik . altså skal det være stereo,

men er lidt på herrens mark over hvad man skal vælge af gode højtalere og forstærker.

hører meget blandet musik. men en del rock. og gerne hård rock. så det skal det kunne klare.

hvad har folk af foreslag.??? det vigtigste er ikke at det kan spille HØJT. men at det kan spille rent. også når volumen stiger.

pris. omkring 10k. behøver ikke være nyt. der findes jo mange fine tilbud fx her på siden man kan lede efter. men det er bare HVAD man skal lede efter.

Til top Vis ni-tel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ni-tel

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

et par dali 850 og en classic 6.6b er mine bud på højt. og forst... mhs til cd afspiller er der nok nogle der kan komme med bedre råd end mig da jeg kun spiller vinyl

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

selve afspilleren har jeg. der købte jeg for noget tid siden en NAD C 525BEE.

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

okay, men så burde du være dækket rimeligt fornuftigt ind med ovenstående kombi, evt kunne du smide lidt mere efter nogle fornuftige kabler..

mvh anders

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

planen var også at der skulle nogle ordentlig kabler til. mellem cd afspiller og til forstærker har jeg nogle qunex 3. phono kabler, så det burde være på plads.

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

har lige været ved at læse lidt om dali 850 og classic 6.6b .

og hvad jeg sådan liiige kan læse mig til så er de ikke de bedste til når der kommer hård rock på. noget med at bassen bliver "ustabil" og diskanten lyder forkert på dali'en. og de par kommentare er nok til at jeg vil overveje nogle andre.

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hvad med JBL f.eks. L serien fra 90'erne.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

kender dem ikke.

ville gerne hvis jeg kan få nogle eksakte modeller at gå efter. hehe så er det nemmere at gå ind og søge og læse folks mening.

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

ni-tel skrev:

har lige været ved at læse lidt om dali 850 og classic 6.6b .

og hvad jeg sådan liiige kan læse mig til så er de ikke de bedste til når der kommer hård rock på. noget med at bassen bliver "ustabil" og diskanten lyder forkert på dali'en. og de par kommentare er nok til at jeg vil overveje nogle andre.

at bassen bliver "ustabil" er noget vrøvl, og mhs. til diskanten så lyder den ikke forkert men mange synes den kan blive lidt skinger. men hvis du skifter den ud med en ss 9700 får du rigtig meget højtaler for pengene og kombineret med en 6.6b har du rigeligt med muskler til at fyre op for en omgang rock. jeg synes du bør give dem en chance og finde et sted hvor du kan give dem et lyt

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

hmm jamen kan da godt være.

men den eneste måde man får det rigtige billede af højtalerne er vel hvis man så samtidig hører dem hvor de er sat til en 6.6b.

de ss 9700 diskanter hvor får man fat i sådan nogle?

den classic 6.6b. hvem har lavet den? har været ved at søge lidt og syntes ikke jeg kan finde en producent. eller en brugt pris.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

ni-tel skrev:
...

den classic 6.6b. hvem har lavet den? har været ved at søge lidt og syntes ikke jeg kan finde en producent. eller en brugt pris.

Mærket hedder Classic, modellen hedder No. 6.6B.

Se mere her:
http://www.ardency.adr.dk/integrated_amplifiers.htm
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

hehe ja okay. havde jeg også lidt tænkt på men i første hurtige søgning fandt jeg nemlig ikke noget. nu har jeg kigget lidt på den. og køn er den sku godt nok ikke. så den bliver det ikke. passer ikke ind i min stue. hehe kald mig bare en kælling. men sådan er det. hehe.

og så vil jeg egentlig også gerne have at der er fm radio i. så man ikke skal have en tuner til at stå ved siden af. eller passer det slet ikke sammen med at få en ordentlig resiver/forstærker?

hvordan med NAD C720BEE resiveren ?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/receiver/nad_c720 bee_receiver_grafit.htm

har jeg også kigget lidt på. den passer også i design med cd-afspilleren.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal købe nyt NAD fra HFK villle jeg nok gå efter C355BEE...
For en 500-lap ekstra får du 2x80W fremfor de 2x50W i C720BEE
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

okay. har ikke set på andre end hvad de havde på deres hjemme side. men planen er da lige at slå et smut der ned og se hvad de har.

grunden til at jeg tænker på at købe nyt. i hvertfal anlægget. er fordi jeg ikke har nogen anelse om hvad man skal kigge efter brugt. da der jo er så mange versioner. er lidt blank på alt det hifi område. hehe så heller nogle motore til biler der kan jeg være lidt mere med.

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

ni-tel skrev:

hehe ja okay. havde jeg også lidt tænkt på men i første hurtige søgning fandt jeg nemlig ikke noget. nu har jeg kigget lidt på den. og køn er den sku godt nok ikke. så den bliver det ikke. passer ikke ind i min stue. hehe kald mig bare en kælling. men sådan er det. hehe.

og så vil jeg egentlig også gerne have at der er fm radio i. så man ikke skal have en tuner til at stå ved siden af. eller passer det slet ikke sammen med at få en ordentlig resiver/forstærker?

hvordan med NAD C720BEE resiveren ?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/receiver/nad_c720 bee_receiver_grafit.htm

har jeg også kigget lidt på. den passer også i design med cd-afspilleren.

kælling

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

nå har nu været en tur i hifiklubben for at hører lidt forskelligt. og er kommet frem til at jeg vil have en NAD C372 forstærker, for at opfylde mine nuværende og kommende behov.

mht. højtalere fik vi en snak om de 850 som han godt kunne anbefale, men han ville anbefale at for at de kom sig rigtig til rette skal der være god plads omkring dem. og det har jeg ikke rigtig planer om at der skal være.

nå men hørte så nogle dali IKON 6. som var det som kom tættest på de 850. og må sige at jeg ikke var synderligt imporet. syntes ikke diskanten passede til mit øre.

men tilgengæld hørte jeg noget B&W DM683 og de passede meget bedre til mit øre. så det er sådan noget jeg er over i istedet for dali.

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

efter min mening er de nye b&w også en betydeligt bedre højttaler end Ikon. hvis det stod til mig så blev det klart b&w, Men hvis du har mulighed for det så gør lige dig selv den ulejlighed og tag i Tapeconnection og hør DLS r55 for det er virkelig en god højttaler i det prissegment som ikon og b&w's 600serie ligger i. jeg var virkelig imponeret over dem. og så er de ikke så store så der skulle gerne kunne blive plads til dem
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

problemet er som ikke selve det at få plads til højtaleren. det er mere det at nogle højtalere skal have plads/luft omkring sig for at spiller ordentlig.

desvære har jeg ikke mulighed for at komme i tapeconnection. eller det vil sige jeg kan bare kører til århus og hører dem. men nu må vi se. det der som jyde irretere mig ved hifiklubben er at de ikke er til at handle med.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

hmm .. var ikke klar over man lavede stereo forstærkere med indbygget tuner .... nå men så blev jeg da så meget klogere .. anyways ..

min personlige holdning er at de højttalere som de har i hifiklubben (her snakker jeg hovedsageligt b&w og dali) er MEGET kedelige i lyden, og min erfaring er at hvis man skal høre rock må det gerne være lidt mere spændende .. b&w og dali er meget mainstream højttalere og spiller meget rent og pænt men det bliver hurtigt kedeligt at høre på.
Hvis du boede i københavn ville jeg få dig til at smutte forbi lydbutikken de har nemlig en masse spændende engelske højttalere som er super til rock ..

Harbeth er feks en fantastisk højttaler (hmm men nu jeg tænker over det nok lige over budget og nok ikke lige til at finde på brugt salg)

Nåh .. jeg var vel egentligt ikke til så meget hjælp når det kom til stykket .. men sørg for at få hørt noget andet end det de har i hifiklubben .. for der finder man altså ikke de specielle super fede højttalere der lige passer til en ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

ellers må jeg "Nøjes" med de B&W til at starte med. så kan man altid om nogle år smide nogle dyere på. men kan da være man om ikke andet virkelig skal bruge tiden til at kører til århus og hører lidt i hvad der findes af butikker der nede.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes