Er der nogen der gider skære det ud i pap for mig? Kan du svare bare på et af spørgsmålene, så gør det gerne :)
1. Hvad er der med de filter og enheder, hvordan er de præcis tilpassede hinanden? Delefiltrene ser ikke "ens" ud mht komponentværdierne, fordi de er match´et til hver enkelt enhed. Dvs, at fordi er der forskel (afvigelser) i enhedernes data, så er der også afvigelser i delefiltrene, for at få en HT der max afviger 0,5 fra referencen, som NØRD skriver.
2. Kan man tage et sæt basser/mellemtoner fra et sæt E3´er og montere i et andet sæt E3´ere? Jeg ved det ikke lader sig gøre med diskanterne (uden at man måler dem og justere skydemodstanden), men kan man med basserne?I princippet ja, for de hørbare afvigelser er størst i diskanten, som også er den enhed man får udmålte komponenter med til ved evt udskiftning............. Det gør man ikke til basserne.
3. Undrer mig derudover over at man bare kan købe et sæt AN/E basser og smide direkte i FX E2´eren uden at skulle ændre noget i filteret? Det må jo betyder at det er basserne der er udmålte og ikke filteret? Svaret er egentlig i nummer 2
4. Kan nogen forklare mig hvorfor delefiltrene i mine E2 er forskellige? Ser ud til at der er der er forskel på komponenterne til både for ag bagerste diskanter. Kan se at skydemodstanden står ret forskelligt, måske forskellen på skydemodstanden kompenserer for forskellen i komponenterne? Ihvertfald er der (hvis nogen kan bruge det): Her er svaret i nummer 1 
På den ene E2: foran sidder 2stks 3MFD 100v og bagtil sidder (den brune) 225k 250v & ;nbs p; På den anden E2: foran sidder 1 stks 3MFD 100v + 1 stks 2 MFD 50v og bagtil 1x1MFD 100v + 1x2MFD 50v
5. Jeg er sq træt af der er så meget bøvl med de her E2´ere. Jeg vil meget gerne vide hvor originale de er. Jeg ved at basserne er skiftet, men kan i se om der er lavet mere? Spørgsmålet er om det kan svare sig at investere de 2600kr i et par nye AN/E basser. Er de originale udover basserne kan det vel godt, men er der pillet mere, er det jo umuligt at finde ud af hvordan jeg får dem mest mulig originale. Hvor jeg dig hader folk de rikke bare kan sige sanheden ved et salg!!!!
Her lidt billeder
Her den ene højttaler

Og ved bagdiskant på samme højttaler:

Her den anden højttaler:

og ved bagdiskant:

Nogen der kan gøre mig klogere? |