Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W: Nautilus 805 vs 804? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 April 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg går og er meget i tvivl om hvilken højttaler jeg skal vælge, og ville prøve at høre om der var nogle der kunne hjælpe mig lidt på vej til mit valg.

Jeg har bestemt at centerhøjttaleren skal være en B&W Nautilus HTM4, og baghøjttaler bliver enten B&W DS3 i hvid (diskret baghøjttaler) eller B&W XT2. Mht. kabler bliver det Tara Labs Helix 6 til front og center.

Men det store spørgsmål er hvad jeg skal vælge som fronter. Det skal bruges meget til film men en stor del af tiden er det også 2 kanals stereo musik. Problemet er lidt at min nuværende Marantz surround receiver er lidt i underkanten med kræfter til 805'ern. Hvis jeg vælger 804 skal jeg uden tvivl have en kraftig effektblok, også begynder det pludselig at blive dyrt.

Jeg har lånt 805'erne med hjem og syntes de spillede fantastisk til musik, og til film satte jeg min subwoofer på, så fungerede det super godt!

Jeg syntes at 804'ern er mere (/meget) kontant i mellemtonen, den giver godtnok noget mere fylde i bassen, sammenlignet med 805'erne. Til musik er 804'ern selvfølgelig noget bedre, det er også klart når den er dyre og større. På den anden side er jeg bare så imponeret over hvor meget lyd der er i 805'ern. Når der kommer standere på 805'ern er de ikke så meget billigere end 804'erne. Men de er utrolig krævende mht effekt syntes jeg.

Det eneste jeg ved er at højttalerne skal være i Rosenut

Hvad vil i anbefale og hvorfor? Der må gerne begrundes, istedet for at sige at 804'ern er bedre pga den er dyre

Mvh Micker
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

tumpen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 15 April 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hvilken Marantz har du..? Lurer nemlig selv på samme kombination..

Er meget inponeret over 805 ,har dog ikke hørt den hjemme..

Er dog bange for min sr-7002 kommer til kort med kvalitet og effekt ..

Måske du kan kaste lidt lys på dette..

Til top Vis tumpen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumpen

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 April 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sådan set ikke anbefale den ene eller den anden, idet jeg kun har hørt 804 indenfor den seneste tid. Men dét lød så altså også virkelig godt!  805 har jeg hørt for år tilbage, men det var et noget kort lyt...

Jeg synes, 804 er en virkelig god mindre gulvhøjttaler, der lader dig høre kvaliteten af det grej, du spænder foran, og kvitterer med velopløst, neutral men også engagerende vellyd, når resten af kæden er i orden. 

Det er til gengæld også en ikke helt billig højttaler, der i sin prisklasse har mange også meget vellydende konkurrenter. 804 skal, som B&W vist nok skal generelt i 800-serien(?) - have en strømstærk forstærker foran; uden at kende din Marantz receivers formåen vil jeg, med mine måske ubegrundede fordomme som bevæggrund herfor, stille mig tvivlende overfor den kombi. Du får sikkert brug for en effekt, som du selv siger, hvis det bliver 804.

Men for at udnytte det fulde potentiale i 804 skal du formentlig have fat i en virkelig god integreret eller en high-end pre-effekt kombi

Mvh 

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes