Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny højtalere eller ej? Råd søges :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Galanda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 April 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hej.

Overvejer lidt om jeg skal investere i nogle nye højtalere. Spørgsmålet er hvor stor forskel på dem og mine nuværende er. Her kommer jeres erfaring forhåbentligt ind.

Mit nuværende setup består af Infinity Delta 50 højtalere. De nærmeste specs jeg kunne finde hos deres hjemmeside var Delta 60 som ligner meget:

http://www.infinitysystems.com/home/products/product_detail. aspx?prod=DELTA60BK&CheckProduct=Y&Language=ENG& Country=DK&Region=EUROPE

Min forstærker er en Kenwood KR 50-90 med påståede 100 watt effekt.

Begge dele er ca. 6 år gamle år virker som sådan stadigt. Kan godt lide at spille højt engang imellem men presser kun til lidt under inden bassen begynder at lyde klemt. 

Det jeg overvejer er indkøb for omkring 16000 Kr. 2* 5K for højtalere fra B&W´s 600-serie samt en forstærker til omkring 5K + 1K anstændige kabler.

Som ikke audiophil, tror I jeg vil kunne høre mærkbar forskel?

"Gå ned i butikken og hør på B&W": er godt råd men da jeg har kort-tidshukommelse og ikke umiddelbart kan skifte mellem dem og egne højtalere er det ikke lige så nemt :-) Får jeg dem først købt/lånt med retur-ret kommer jeg nok næppe af med dem igen. 

Køb eller ej...er det tid til at opgradere? :-)

Mvh.

Anders

Til top Vis Galanda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Galanda

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes