| Forfatter |
|
Greisen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA TALENT
Er der nogen der har erfaringer med denne højtaler... Og hvad er jeres mening om system audio?
Princip: 2-vejs
Impedans: 8 Ohm
Følsomhed (1W, 1m): 86 dB
Belastbarhed: 80W
Delefrekvens (24 dB/okt.): 3000 Hz
Frekvensområde: 50-40kHz
Tilslutning: Single Wiring
Det ser ud til at de kunne være ret svære at trække... Har en NAD 325bee...
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa .. sa er en fin højtaler ... når man tænker på størrelsen...... men syntes ikke de er svære at trække ...
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en fin højttaler. Synes du skal finde en forhandler og evt få lov at låne den med hjem og høre dem derhjemme.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Greisen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget en del på SA. Højtalerne skal hænge på væggen, og disse SA Talent ser ikke helt grimme ud :-)
Har også kigget på Audiovector K1 og B&W CM1
Er der nogen der kan anbefale nogen frem for andre her...
Tror CM1'eren ville spille godt med mit NAD anlæg...
|
| Til top |
|
| |
davdav Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: København
|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
CM1 egner sig ikke til vægmontering ( port bagpå ) og er efter min mening ikke pengene værd
Hvis du har råd vil jeg anbefale Dali Mentor1 , den spiller utrolig godt og passer fint til NAD . Trods port bagpå kan den hænges op med et specielt beslag , som giver lidt luft til væggen.
De små Concept modeller spiller faktisk også fornuftigt i forhold til prisen.
Ellers er der jo den nu udgåede B&W 601 , men SA og Audiovector er også gode bud 
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
davdav skrev:
CM1 egner sig ikke til vægmontering ( port bagpå ) og er efter min mening ikke pengene værd
Hvis du har råd vil jeg anbefale Dali Mentor1 , den spiller utrolig godt og passer fint til NAD . Trods port bagpå kan den hænges op med et specielt beslag , som giver lidt luft til væggen.
Ellers er der jo den nu udgåede B&W 601 , men SA og Audiovector er også gode bud 
|
|
|
Undskyld (lidt) offtopic: Vil det sige at hvis man f.eks. sammenligner B&W 685 og 686, at den større 685 er bedst til vægophæng fordi den har porten foran? Se evt. billede af bagsiden af 686 her.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja. man skider jo heller ikke med buskerne på  
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man gør vel i det hele taget ikke ret meget med "buskerne" på?
|
| Til top |
|
| |
Greisen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Man gør vel i det hele taget ikke ret meget med "buskerne" på?
|
|
|
Altså jeg går da udenfor med bukser på, men... __________________ Anlæg: NAD 325bee -> Gale 4020
Høretelefoner: Grado SR-80; Audio Technica A700; Audio Technica EM7
|
| Til top |
|
| |
Greisen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
davdav skrev:
Hvis du har råd vil jeg anbefale Dali Mentor1 , den spiller utrolig godt og passer fint til NAD . Trods port bagpå kan den hænges op med et
specielt beslag , som giver lidt luft til væggen.
|
|
|
Jeg er ikke så stor en fan af Dali. Har ikke hørt Mentor 1, men syndes bl.a. at deres ikon serie er meget lys, og virker "skinger/skrigende". Jeg er
meget glad for DM685 fra B&W, men de er bare meget store, og kan umuligt hænges op på væggen. __________________ Anlæg: NAD 325bee -> Gale 4020
|
| Til top |
|
| |
ZoTreX Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du sku ta et lyt på Dynaudio 42! jeg fald også over DM685 fra B&W til at starte med. men ikke efter jeg hørte denne højtæler! den er også lille i forhold til 685. og spiller meget bedre. men koster så også 2500 pr stk.
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZoTreX skrev:
|
Du sku ta et lyt på Dynaudio 42! jeg fald også over DM685 fra B&W til at starte med. men ikke efter jeg hørte denne højtæler! den er også lille i forhold til 685. og spiller meget bedre. men koster så også 2500 pr stk.
|
|
|
Hej
Helt klart Dynaudio audience 42 er en super lille højttaler. Efter min mening - den bedste af de nævnte.
Mvh
Nørd
|
| Til top |
|
| |
davdav Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: København
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mentor serien er klasser bedre end ikon , men stadig en del lysere end B&W .
Hvis du synes om DM685 så kig på en brugt DM601 , den er kun 23cm dyb og har port foran , bassen er knap så massiv , men ellers lyder de meget ens og vægplacering vil forstærke bassen .
|
| Til top |
|
| |
Greisen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
ZoTreX skrev:
Du sku ta et lyt på Dynaudio 42! jeg fald også over DM685 fra B&W til at starte med. men ikke efter jeg hørte denne højtæler! den er også lille i
forhold til 685. og spiller meget bedre. men koster så også 2500 pr stk.
|
|
|
Hej
Helt klart Dynaudio audience 42 er en super lille højttaler. Efter min mening - den bedste af de nævnte.
Mvh
Nørd |
|
|
Men ville man være istand til at placere et par audience 42 på væggen, og stadig få et godt resultat? __________________ Anlæg: NAD 325bee -> Gale 4020
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er man ikke. En højttaler skal være udviklet til at hænge på væggen for at yde sit optimale, hvis den placeres direkte på en vægflade.
SA Talent er udviklet til at hænge direkte på væggen og yder sit bedste når den er monteret der fremfor at stå i en reol eller hvad man nu kan finde på.
Normale højttalere SKAL have afstand fra bagvæggen, som kan variere efter fabrikant, ellers får man en hævning i basområdet der ikke alene giver en unuanceret basgengivelse men også påvirker gengivelse af vokal. Der findes dog vægbeslag fra fx. Target hvor højttaleren står på selve vægbeslaget via spikes og man får både afkoblet højttaleren og man får en afstand på ca 10 cm fra væggen, hvilket er nok til fx. SA 710 osv.
Ellers er SA Talent een af meget få højttalere der er udviklet til direkte placering på en væg og den er i praksis en lettere belastning end en Dynaudio Audience 42 for forstærkeren.
Der er så selvfølgelig forskel på lydfilosofien SA og Dynaudio imellem, men giv dem et lyt før du bestemmer dig. Bemærk dog at SA Talent er den eneste af dem til direkte vægmontering. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |