Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 07:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jamo S 606HCS3 erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klavil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 April 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg går lidt og overvejer dette sæt og har fundet et sted hvor de har anmeldt det til Ug http://t3mag.com.ph/entertainment/jamo.html
Jeg vil gerne høre erfaringer med sættet og om det kan bruges med min reciever?
Min reciever er en Pioneer VSX 915?
jeg har samtidig en Cerwin Vega subwoofer, som jeg regnede med at kunne bruge sammen med : http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/cer win-vega_cls-12sx_subwoofer_sort.htm
mine andre front højttalere er også af subwoofer serien med 2 stk 10" CLS?
Ingen tvivl om at mine nuværende højttalere spiller højt og bassen er god og dyb, men hvis jeg skal ud at bruge penge på et par baghøjttaler og en center så skal det vel næsten være af samme slags, så derfor kunne jeg vel sælge det jeg har og købe disse Jamo istedet, hvis det kan betale sig og derfor mit spørgsmål

Til top Vis klavil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klavil

mrk87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 April 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

nu kan jeg ikke sige at de højtaller du har nu er bedre end dem men jamos er pænere end dem du har men er heller ikke til cv  .... jeg har sådanne et sæt jamo og er ganske tilfreds syntes det spiller utrolig godt for prisen men du skal have en sub til at få det sidste bund som du skriver du vil bruge din cv sub ...
Til top Vis mrk87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mrk87

klavil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Det lyder fint. Har også fundet 3 steder hvor de får fine anmeldelser. Min plan var at bruge min cerwin vega sub, for jeg er ikke i tvivl om at den 12" kan levere dybden og min og Jamo´s 250 sub ser ud til næsten at have samme dataer, bare at forstærkeren i min er lidt større.
Hvordan er det når du ser film, eller spiller musik. Er centeren god og nem at høre talen i, samt også lyden i surround samt stereo.
Hvor langt står dit sæt fra tv, sofa og fra front til bag af højttalerne?
Hvilken forstærker har du?

mrk87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

kan sagtens høre stemmen i centern er okay og sorround lyden synte jeg det lyde godt også fordi højtallerne høre sammen og ikke er to eller tre forskelige mærker .. og det og stereo som jeg høre meget musik med syntes jeg faktisk de er meget detaljeret mangler dog lidt bund til de helt dybe toner som min aktiv sub så klare alt i alt efter min mening er at de hver en øre hver og tror det bliver svært at finde et set med den lyd til den pris efter min mening.. jeg har ikke fortrudt købet.... kiggede nemlig i starten efter dali concept.. men det blev de her jamo og har ikke fortrudt det .. angående længen fra mit tv  mine front står ca en meter fra hver side af  og min center under mit fjernsyn hænger bag min sofa ca. 2 meter fra hinanden har over vejet at købe vægbeslag til den så jag kan justere grader og vinkel på dem - længden fra front til bag er ca  4 meter... lige nu køre jeg med en sony jeg gerne skal have skiftet ud til noget denon eller cambrigde ... 

klavil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Ok det lyder helt til at være et godt sæt. Jeg troede der var vægbeslag med til center og baghøjttaler ihvertfald her hvor de sælges står der de er inkl:http://www.cinemagic.dk/shop/jamo-s-606-2725p.html

Jeg må vel hellere få solgt mine cerwin vega højttalere og så købe et komplet sæt af disse.
Hvis du har noget at tilføje også gerne negativt, så bare fyr løs.
Ellers vil jeg takke for din hjælp

mrk87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

mmmh kan ikke huske om der er beslag med bruger dem ikke men vist der står er der... hehe

jeg har ikke noget negativt at sige om dem kun der mangler lidt  bund i front ht der er nok mere bund i dine cv men vil tro de er mere detaljeret end dine cv og pænere efter min smag  men man har jo hver sin mening om lyd og design jo defor kan jeg ikke sige om du kan lide dem eller ej  ... men tror ikke du vil fortryde det ... du skal lige vide at kasen med det sæt vejer 64 kg hehe så vist det er med fragt så sørg for der er en der hjælper med at slæbe hehe..

klavil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

ja ok. det var nøgle tunge fætre.
jeg hælder lidt til at købe 2 baghøjttalere fra CV og en center. Der er en herinde der har dem til salg, men centeren kan ikke være i min reol og det ser tåbeligt ud at have den oven over TVét.
Takker for dine indput

mrk87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

okay hehe det jo din smag jo hehe men hel og lykke med købet ..

front vejer ca 24 kg pr stk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes