Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Brugte højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaliffen123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 April 2008 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa allesammen

Jeg er ude for at købe højtalere og tænker på at købe brugt...mange penge at spare, men da jeg aldrig har købt brugt før så vil jeg lige høre om der er noget specielt man skal kigge efter eller om man bare skal lytte til dem og haps de er købt

Hilsen Thomas
Til top Vis Kaliffen123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaliffen123

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 April 2008 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale dig at købe brugte højttalere,ingen tvivl om det.Kig efter ophæng.Er de møre/revnede?Er enheder og ophæng iøvrigt originale?Generelt er gummiophæng det bedste(hvis det er originalt),da de holder og holder.... Tryk lidt på membranen(især bassen,men også mellemtonen såfremt den også har ophæng.Hands off fra diskanten),for at se om der er revner i ophængene.Læg ørerne tæt til alle enhedder for at høre om de alle spiller.Du skal HELT tæt på,med et øre Kig på den almene stand iøvrigt.Og vær opmærksom på om højttaleren du kigger på er 'født' med stander,og den du kigger på rent faktisk har den stander.Det er nemlig også et vigtigt parameter for en ordentlig lyd.

Held og lykke

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 27 April 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

jeg kan se du bor i kbh.
jeg kan anbefale dette sæt kef q75, som jeg også selv har. prisen er latterligt lav. tjek dog om kabinettet har deciderede huller eller revner.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Mikkel H-H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 27 April 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har et sæt Revel M20 til salg. Standen er helt perfekt og er udelukkende udskiftet fordi jeg har fået et større lejlighed og dermed stue.

Jeg forstår din betænkelighed overfor brugtkøb, men højttalere er relativt ukomplicerede. Du skal selvfølgelig lytte og inspicere dem først.

Mvh.

Mikkel 

Til top Vis Mikkel H-H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel H-H

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Mikkel H-H]

Hej,

Jeg har et sæt Revel M20 til salg. Standen er helt perfekt og er udelukkende udskiftet fordi jeg har fået et større lejlighed og dermed stue.

Jeg forstår din betænkelighed overfor brugtkøb, men højttalere er relativt ukomplicerede. Du skal selvfølgelig lytte og inspicere dem først.

Mvh.

Mikkel 

Hov Hov det maa man ikke......................

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 27 April 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Jeg kan anbefale dig at købe brugte højttalere,ingen tvivl om det.Kig efter ophæng.Er de møre/revnede?Er enheder og ophæng iøvrigt originale?Generelt er gummiophæng det bedste(hvis det er originalt),da de holder og holder.... Tryk lidt på membranen(især bassen,men også mellemtonen såfremt den også har ophæng.Hands off fra diskanten),for at se om der er revner i ophængene.Læg ørerne tæt til alle enhedder for at høre om de alle spiller.Du skal HELT tæt på,med et øre Kig på den almene stand iøvrigt.Og vær opmærksom på om højttaleren du kigger på er 'født' med stander,og den du kigger på rent faktisk har den stander.Det er nemlig også et vigtigt parameter for en ordentlig lyd.

Held og lykke

Kan kun give tanten ret :) Vær specielt super opmærksom på enheder med skumophæng, de begynder at smuldre på et tidspunkt - specielt hvis de har været udsat for meget cigaret røg eller sollys.

Hvis du køber en brugt hjemmebygget højtaler så skal du også være lidt forsigtig her, delefilter og samlinger kan ligne l*rt - det glemte jeg at tjekke sidst egang jeg købte et sæt hjemmebyggede, men hey der var da underholdning til et par vinteraftner med at adskilde og samle delefilteret på ny

Mvh. Henrik

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 April 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Man skal dog huske på at højttalere med en alder på + 10 år ( fx en B&W martix 802)har et vist tab i kondensatorerne,( elektrolytter ), og at de elektriske parametre derfor har ændret sig. Derfor kan man ikke være sikker på at højttalerne overholder de specifikationer som fabrikken oplyste da de forlod fabrikken.

Den kan stadig lyde godt, men den afviger lydmæssigt fra den var ny. Man bør derfor få udskiftet disse komponenter til nye af samme værdi.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes