Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsan,
Hvilken højt(t)aler spiller mest MUSIK: Snell E eller ProAc 2.5 (klon). Altså der hvor foden er i fare for at blive forstuvet og man glemmer tid og sted og alt muligt!
Der hvor man ikke kan forestille sig at mon nogensinde bliver lyttetræt, selv på et mellem godt anlæg...
Alternativt spiller bedste bas...
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu!
Eller tør du bare ikke?!
Jeg tør vædde på at du ikke tør!
Kitte - kitte - kitte...
|
Til top |
|
|
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carlsson , og så er de billige !!! Dér fik du den ! Jeg har hverken hørt Schnellfarer eller PrakkePå 2,5. Har du læst nogen af Arne Langaas indlæg på HiFi Sentralen ?
Niels.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ppp_dk !
Der er ikke andet for, end at prøve sig frem. Det er to virkelig gode, musikalske højttalere. Er som før nævt selv ejer af ProAc Response 2.5.
Setup, lytterum o.lign spiller jo også en væsentlig rolle.
Men det vigtigste: Det er kun dig, og din personlige smag/præference som kan afgøre det endelige valg.
Ud og lyt, for hunde da ! 
Nu er spørgsmålet om du tør.......... Kom nu !!!
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej ppp_dk !
Der er ikke andet for, end at prøve sig frem. Det er to virkelig gode, musikalske højttalere. Er som før nævt selv ejer af ProAc Response 2.5.
Setup, lytterum o.lign spiller jo også en væsentlig rolle.
Men det vigtigste: Det er kun dig, og din personlige smag/præference som kan afgøre det endelige valg.
Ud og lyt, for hunde da ! 
Nu er spørgsmålet om du tør.......... Kom nu !!!
|
|
|
Ok, der fik du katte'me mig (for hunden da)!
Er der nogen i Midt/Vestjylland som melder sig til ProAc 2.5? Der var forresten en i Skive, som havde et par ProAc 2.5 til salg - måske... vi må se om jeg tør...
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels Nielsen skrev:
Carlsson , og så er de billige !!! Dér fik du den ! Jeg har hverken hørt Schnellfarer eller PrakkePå 2,5. Har du læst nogen af Arne Langaas indlæg på HiFi Sentralen ?
Niels.
|
|
|
Du er da lidt syrlig i aften Niels...
Nej, jeg har endnu ikke fået kigget på de der Carlsson På Taket Högtalera... 
Jeg troede egentlig ikke at de fandtes idag. Forhandles de overhovedet pt i DK?
|
Til top |
|
|
torben kbh. Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Hejsan,
Hvilken højt(t)aler spiller mest MUSIK: Snell E eller ProAc 2.5 (klon). Altså der hvor foden er i fare for at blive forstuvet og man glemmer tid og sted og alt muligt!
Der hvor man ikke kan forestille sig at mon nogensinde bliver lyttetræt, selv på et mellem godt anlæg...
Alternativt spiller bedste bas...
|
|
|
Hej ppp_dk,
af de to kender jeg kun til Snell E2, som en kammerat har. Vi prøvede en dag at teste hans, der vel er 15-20 gl., op mod min Audio Note E2 der er to år. Vi var begge enige om, at de ikke var så forskellige, og at den væsentligste forskel var at Snell´en var meget varm i lyden og at AN´en var mere analystisk (det var altså det bedste ord vi kunne finde). Jeg kan virkelig godt li Snell lyden, og jeg har hørt, at man kan stramme meget op på bassen - der ikke lød så nuanceret som på AN´en - ved at købe nye AN-basenheder (ca. 1500 kr. i Audio Consult).
torben
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej torben kbh. !
Det er dejligt at høre om de der Audio Note...

Ser de sådan ud er de i hvert fald flotte (har desværre ikke et bedre billede med denne udførelse) - wow sådan skal det bare gøres!!!
Hvad kalder man denne meget flotte finish?
Jeg tror dog mest jeg til det varme... Snell...
|
Til top |
|
|
torben kbh. Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ppp_dk,
jeg tror foden du har et billede af er "hjemmelavet", det er ihvertfald ikke Audio Note´s standardfod (ikke at det gør noget). Jeg tror finéren til højtaleren på billedet er udskåret af en trærod, og så pianolakeret (lakeret mange gange). I DK forhandles AN af: http://www.audioconsult.dk/ og producenten er på:http://www.audionote.co.uk (der er billeder på siderne).
Snell/Audio Note er tilsyneladende en større kontrovers mellem hifi-folk, hvor nogle hævder, at den sidste gode Snell var nr.2 (K, J eller E), og at det er den AN har bygget videre på. Se evt. en listning af alle de gl. Snell modeller på: http://www.snellacoustics.com/table.html Som sagt har jeg kun hørt Snell E2, og hvis jeg havde et budget på under 5tus, ville jeg afgjort købe den, selvom den er over 15år, evt. få sat de basser i. Jeg har set dem til omkring 4tus i DBA. Men det er sikkert en god idé at høre dem inden et evt. køb (husk at checke de er matchede, har samme numre efter hinanden).
Torben
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener også at have læst at foden var hjemmelavet, men det var egentlig også fineren på højtaleren jeg beundrede (billedet er ganske vist sakset fra en salgsannonce på foden her på sitet)...
Er du klar over forskellene mellem E2 og E3. På http://www.snellacoustics.com/table.html fremgår det i hvert fald at kabinet følsomheden er forskellig. Det sidste kan jo bero på filtret, men er enhederne de samme (skumbasser som forgår så nemt - ja hvor længe mon de holder)...
Som sædvanlig er jeg i tvivl 
1) At ændre mine x-eed til 3 vejs med 2*2 stk 8" Vifa M22 i et 70-90L kabinet. USXX har lavet filterforslag til mig og jeg har enhederne liggende...
2) At købe et par Snell E2 eller mest sandsynligt et par E3'er (dem kan jeg virkelig godt lide) - mangler måske lige det sidste i bassen - men en herlig højtaler!
3) At købe et par ProAc 2.5 response eller mest sandsynligt lave et sæt kloner... Som HOLBERG siger - jeg må nok hellere komme ud og høre et sæt...
Livet er herligt og der er en masse at tage stilling til...
Er der nogen der har en idé om hvordan zappulse 2.1SE og LcAudio Frontline II samt en Sony X707SE (som jeg er lige ved at købe uden at høre den!) vil spille sammen med ovenstående...
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Var lige inde på AudioConsult hjemmeside. Det er jo nærmest fantasipriser for Audio Note E. Selv billigste par var 27000,- og så står prisen (UK ... /pair) således blandet med engelsk tekst så man kommer i tvivl om det er engelske pund ...
Kunne heller ikke rigtig få fat i at det par på dba.dk skulle koste 30000 for et brugt sæt - englelyd eller ej!
Ups, der gives 2 års garanti, måske nye?!
|
Til top |
|
|
torben kbh. Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ppp_dk,
jeg har ikke forstand til at svare på dit indlæg, men mon ikke der er en anden der kan, held og lykke med søgningen.
Torben
|
Til top |
|
|
torben kbh. Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Hej,
Var lige inde på AudioConsult hjemmeside. Det er jo nærmest fantasipriser for Audio Note E. Selv billigste par var 27000,- og så står prisen (UK ... /pair) således blandet med engelsk tekst så man kommer i tvivl om det er engelske pund ...
|
|
|
Hej ppp_dk,
Priserne på AudioConsults hjemmeside er i DKK, mine AN-E var jeg heldig at finde brugt, ellers havde jeg ikke haft råd. En fordel ved at købe gamle Snell´er er iøvrigt, at det er træfiner og ikke vinyl. Efter min mening er ekstraprisen for træfiner hos AN ude af trit med omkostningerne forbundet hermed, men det er selvfølgelig også en måde at segmentere sine kunder på. Iøvrigt har jeg utrolig meget respekt for AN, ex. har jeg hørt en rørforstærker til 13tus. til listepris, der var fuldstændig fantatisk (speciel sammen med en pladespiller).
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej torben kbh.
Hedder dine Audio Note AN E/D (Entry level)?
Har forresten anskaffet et par basdefekte matchede Snell E2. Det ender nok med at jeg sender basenhederne til Audio Concept til reparation, idet blyn jo tilsyneladende var yderst tilfreds...
Man sikrer jo også at filtrene stadig matcher enhederne.
Som nødløsning har jeg sat en Vifa M22, som jeg havde liggende i den ene og den anden har fornøjelsen af lidt malertape!
Men for pokker, hvor de spiller musik!!!!! Og selv om bagdiskanten måske er roden til at hunden gør lidt forkølet og ikke stærkt til højre på mine 2-vejs mahogni (Vifa XT25/5" Flexunit) - er det et offer jeg gerne tager, for jeg ELSKER rum/ambiance...
Lidt vildt at sådan nogle forholdsvis billige højtalere i 1986 kunne spille så blødt og dejligt!
Min zappulse og Dali Sub S1.2 supplerer dejligt - play it again Sam!
|
Til top |
|
|