Forfatter |
|
Whitediamond Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Nu har jeg været lidt rundt i forskellige butikker fra KT-radio, lydbutikken, Topsound, hififorum, hifiklubben osv. Jeg føler mig lidt udkørt at der findes så meget derude blandt højttalere at det er svært at vælge noget.
Jeg leder efter noget der spiller varmt og live agtig, diskanten skal være god. I begyndelsen er tanken, at det skal være nogle stereo højttaler som så skal bygges til sorround. Rummet er på ca. 20m2.
Jeg havde tænkt at det skulle være med onkyo 805'eren, som jeg er i besiddelse af i øjeblikket.
Jeg har kun lyttet til ELAC 247 og de ligger omkring 16600,- for et sæt.
Derfor vil jeg gerne høre fra jer profesionelle hifi mennesker, der ved meget mere end hvad jeg har af viden. Er der andre højttaler til den prisklasse der spiller bedre end ELAC 247, eller er jeg igang med at vælge de rigtige højttalere.
Kom med en hel masse bud, specielt fra personer der har lyttet til ELAC 247 og måske noget bedre i samme prisklasse for et sæt.
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg burger Elac 243 med Onkyo 805 og de spiller helt fantastisk... Lakridssnoren imellem er CSN tekniks finsølvkabler, det er nogle store drenge. Er rigtig tilfreds og syntes ikke lige jeg kunne finde noget bedre. Men nu er det også mere et surround set-up jeg har. Skal også have mig et stereo, men der vil jeg da overveje om jeg skal have nogle andre... HVAD, det aner jeg så ikke...  MVH __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg se at du brugere Elac 243, men har du nogle erfaringer med Elac 247 som stereo eller nogen andre, hvor god er de.
|
Til top |
|
|
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu du skriver "live agtig, diskanten skal være god", har du så prøvet at lytte til noget Klipsch? Specielt når du nu også går i surroundtanker, så er Klipsch Spitzenklasse! I Tyskland fås den gamle Klipsch topmodel RF7 lige pt. til billige penge (1495 euro for et sæt! Nypris i DK for et par år siden = 30.000kr!!), da det er de sidste eksemplarer der sælges ud. Dem garanterer jeg dig kan give "live agtig" lyd og med en suveræn (horn)diskant.
Se RF7 her: http://hifi-alt.de/index.php?page=produkte
RF7 har fået topanmeldelser i diverse hifimagasiner. Kan bl.a. lige i den forbindelse nævne at bladet Audio har testst både RF7 og Elac 247. RF7 fik karakteren 90 og 247 fik karakteren 85. Men en ting er selvfølgelig bladenes vurderinger, noget andet er smag og behag. Men det kan da bruges som anledning til at kigge/lytte lidt nærmere på RF7. Topsound på Østerbro har den mindre model RF35 til demo, så kan du da få en ide om lydfilosofien hos klipsch.
Alternativt er de nyere modeller RF63 og RF83 også gode bud. Find evt. priser på www.preissuchmaschine.de __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak cosworthDriver. Jeg ser nærmere på det.
Men jeg kan se at der stadig er ingen der har bud på hvordan Elac 247 lyder.
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes Elac 247 lyder fantastisk... Kender en der skiftede sine Helicon ud med Elac 247...  Men det kommer jo også lidt an på hvad der er spændt for!  Og Onkyo Elac er simpelthen en fantastisk kombo. CSO i lyngby benytter sig også af samme set-up, ligeledes CSN-teknik... Så det er bestemt ikke noget dårligt bud. Dog er Elac vist ikke så kendt herhjemme, så det er nok lidt svært at finde nogle der ejer dem... Med venlig hilsen __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Whitediamond skrev:
Men jeg kan se at der stadig er ingen der har bud på hvordan Elac 247 lyder.
|
|
|
Nej, men det ved du jo også eftersom du har lyttet til den. Nu mangler du bare at finde ud af hvordan andre højttalere lyder. Du må altså afsted igen og lyt på nogle alternativer før du beslutter dig.
Det nytter ikke meget at stille den type spørgsmål herinde, da det kun er dig der ved hvilken lyd du ønsker. Der er mange der har prøvet det før dig, og hvergang er der mange der anbefaler den højttaler de selv synes bedst om, men det hjælper jo ikke dig. Det er et spørgsmål om smag, og den beslutning kan andre ikke hjælpe dig med. Det svarer vel lidt til at du går ind på en restaurant og ikke kan beslutte hvilken ret du skal vælge på et langt menukort. Tror du så at du ville få et brugbart svar hvis du spurgte de andre gæster om hvilken ret der var bedst ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for gode råd alle sammen.
Jeg har lyttet til rigtig mange højttalere enten for at finde lyden eller for at finde fremme til HT.
Følgende er blevet lyttet på: DLS R 55, Monitor Audio GS 20, BMW (ca. 4000 stk), Dali Mentor 5, Klipsh RF 35, Tannoy Eyris 3 og Dy... Audience 52....
Indtil videre lyder Monitor Audio GS 20 rigtig godt i mit øre og tror også jeg ender med dem.
Men venner hvad er jeres filosofi omkring 5 ens HT i et sorrund setup eller 2 front, 1 center, 1 sub og to BHT. Jeg ved godt det er religion sp, men kunne godt tænke mig at høre mere omkring jeres erfaringer, kom med gode argumenter.
|
Til top |
|
|