| Forfatter |
|
Wilander Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har erhvervet mig et sæt JMR twin signature, som lyder ret forfærdelige. JMR angiver selv mellem 200-500 timer før de er tilspillede. Jeg har tænkt mig at lade dem spille, mens jeg er på arbejde.
Jeg har en gammel test-cd fra Hifi & elektronik som bl.a. indeholder et spor med lyserød støj i korrekt fase, der "rummer lige meget energi i hver oktav af toneområdet"
Ville det være en dum idé at lade højttalerne stå og spille med dét?
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor købte du dem?
Well, de mekaniske parametre kan ændre sig en smule, men ikke så meget så "forfærdeligt" bliver til "acceptabelt", det er 100% sikkert.
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem, de skal helt sikkert spilles til, hvis de er helt nye...
Det er en rigtig god idé at lade dem "arbejde" mens du er på arbejde
Faktisk har jeg oplevet at blive ret "lyttetræt" ved at høre på højttalere som ikke var spillet til.
Du sagtens bruge alm. musik også, gerne noget med noget bas i, så bliver de masseret godt 
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ... jeg købte dem fordi de lyder ganske vidunderlige, når de er tilspillede. Det mest afbalancerede, jeg har hørt i prisklassen. Men som helt nye bliver man lyttetræt efter ca. 1 time. Så hvis man nu kunne fremskynde processen...
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig med jazzman. Hvis du synes at de lyder forfærdeligt, er det de forkerte højttalere du har købt. Hvis du har nogen form for returret, skal du benytte den hurtigst muligt, da du aldrig bliver tilfreds med dine højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ jazzman & stanley - "forfærdeligt" var nok temmelig stærkt ord at bruge i denne sammenhæng. Det må skyldes tømmermænd, beklager  Jeg er sikker på at det er de rigtige højttalere. Jeg har hørt dem i min opsætning. Men forhandleren hos Topsound advarede mig også om, at der ville gå noget tid. De er allerede blevet bedre, men ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
|
Jeg er helt enig med jazzman. Hvis du synes at de lyder forfærdeligt, er det de forkerte højttalere du har købt. Hvis du har nogen form for returret, skal du benytte den hurtigst muligt, da du aldrig bliver tilfreds med dine højttalere.
|
|
|
Totalt sludder.
Mine helt nye Avalon'er lød aldeles rædselsfuldt i specielt diskanten, men dem jeg havde på prøve lød fantastisk.
Efter ca. et par døgn, begyndte de at lyde som den tilspillede jeg havde på prøve - samtidig.
Det at jeg havde begge sæt til rådighed, gør at jeg kan sige ovenstående med sikkerhed, om det så gælder alle højttalere er ikke dermed sikkert. Det kommer an på konstruktion og delefilter komponenter etc.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilander skrev:
@ jazzman & stanley - "forfærdeligt" var nok temmelig stærkt ord at bruge i denne sammenhæng. Det må skyldes tømmermænd, beklager Jeg er sikker på at det er de rigtige højttalere. Jeg har hørt dem i min opsætning. Men forhandleren hos Topsound advarede mig også om, at der ville gå noget tid. De er allerede blevet bedre, men ... |
|
|
Med mindre der er noget galt med dem, så kommer de til at lyde som dem du hørte. Hav blot lidt tålmodighed, det er svært, men der kan godt gå rigtig mange timer inden de er helt på plads.
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for input - ja, det er vel bare at væbne sig med tålmodighed
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Totalt sludder.
Mine helt nye Avalon'er lød aldeles ræselsfuldt i specielt diskanten, men dem jeg havde på prøve lød fantastisk.
Efter ca. et par døgn, begyndte de at lyde som den tilspillede jeg havde på prøve - samtidig.
Det at jeg havde begge sæt til rådighed, gør at jeg kan sige ovenstående med sikkerhed, om det så gælder alle højttalere er ikke dermed sikkert. Det kommer an på konstruktion og delefilter komponenter etc.
|
|
|
Du har ret, det er sikkert mig der vrøvler. Det lyder da meget mere sansynligt at højttalerfabrikanterne sender dyre højttalere på markedet der lyder "aldeles rædselsfuldt" når et par døgns tilspilning af delefilteret kan få dem til at lyde "fantastisk". Der er jo nok ingen der kunne finde på at lytte til en højttaler inden man køber den. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Medlem skrev:
|
Totalt sludder.
Mine helt nye Avalon'er lød aldeles ræselsfuldt i specielt diskanten, men dem jeg havde på prøve lød fantastisk.
|
|
|
Du har ret, det er sikkert mig der vrøvler. Det lyder da meget mere sansynligt at højttalerfabrikanterne sender dyre højttalere på markedet der lyder "aldeles rædselsfuldt" når et par døgns tilspilning af delefilteret kan få dem til at lyde "fantastisk". Der er jo nok ingen der kunne finde på at lytte til en højttaler inden man køber den. 
|
|
|
Selvfølgelig har jeg ret, jeg har været der. Flere gange.
Tjaae, kommer prøve kommer erfaring. Prøv selv 
Jeg lyttede netop meget indgående til dem, inden jeg købte dem. Altså det tilspillede sæt. Selv en blind kunne have hørt forskel når jeg skiftede rundt i starten.
"aldeles rædselsfuldt" er overdrevet for at fremme forståelsen. Men du kan jo "læse det" som du har lyst. Vi snakker jo ikke MEGA ændringer her, men dog ændringer af betydning.
Jeg tror ikke at højttalerfabrikanterne har lyst eller mulighed for at lade flere hundrede højttalere stå til tilspilning i flere uger (selv om det sikkert kunne se sjovt ud, og lyde endnu bedre ).
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Medlem skrev:
|
Totalt sludder.
|
|
|
"aldeles rædselsfuldt" er overdrevet for at fremme forståelsen. Men du kan jo "læse det" som du har lyst. Vi snakker jo ikke MEGA ændringer her, men dog ændringer af betydning.
|
|
|
Hov, nu er det jo lige før vi bliver enige. Det var vel nærmest det jazzman skrev. Jeg gav ham ret og du kaldte det " totalt sludder " 
Medlem skrev:
|
Jeg tror ikke at højttalerfabrikanterne har lyst eller mulighed for at lade flere hundrede højttalere stå til tilspilning i flere uger (selv om det sikkert kunne se sjovt ud, og lyde endnu bedre ).
|
|
|
Nu skrev du jo også et par døgn, og det er jeg ret sikker på at de ville finde en løsning på hvis forskellen var så stor som fra "rædselsfuld" til "fantastisk". Det ville jo være altafgørende for salget.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbage på sporet folkens!  En god ide af hensyn til naboerne og din kat's mentale habitus, så stil dem så tæt på hinanden som muligt med fronten mod hinanden og sæt dem på forstærkeren i modfase. På den måde opleves støjen som meget meget meget mindre og du kan give den lidt mere power som så igen betyder du slipper hurtigere igennem processen. mvh M
|
| Til top |
|
| |